رنو کویید رقیب چه خودروهایی می‌شود؟-فناوری

شنبه 1 مهر 1396 فناوری

زمانی که صحبت از عرضه رنو کویید توسط ایران خودرو شد، مدیر عامل ایران خودرو وعده عرضه این خودرو را با قیمتی بین 25 الی 30 میلیون تومان داد تا بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان را متنوع‌تر از پیش کند و رقیبی برای پراید و تیبا به حساب آید.

رنو کویید رقیب چه خودروهایی می‌شود؟

زمانی که صحبت از عرضه رنو کویید توسط ایران خودرو شد، مدیر عامل ایران خودرو وعده عرضه این خودرو را با قیمتی بین 25 الی 30 میلیون تومان داد تا بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان را متنوع‌تر از پیش کند و رقیبی برای پراید و تیبا به حساب آید. ابتدا بنا بود، مدلی از کویید که در هند تولید می‌شود در ایران عرضه شود. ولی به دلیل امکانات رفاهی کم و ایمنی بسیار پایین نسخه موجود در هند، تصمیم به عرضه رنو نسخه موجود در بازار برزیل، در ایران گرفته شد.

به گزارش خودرونویس، کویید موجود در بازار برزیل ، قیمتی معادل 9600 دلار تا 11800 دلار دارد. با در نظر گرفتن قیمت پایه کویید در بازار برزیل و در نظر گرفتن قیمت روز دلار، رنو کویید در مدل پایه قیمتی در حدود 40 میلیون تومان دارد. با توجه به این رنج قیمتی کویید در بازار داخلی، رقبایی مانند سایپا کوییک و پژو 206 تیپ 5 را برای این رنو کویید متصور هستیم.

کویید عرضه شده در بازار برزیل تفاوت‌های ظاهری اندکی با نمونه موجود در بازار هند دارد. ولی ایمنی آن و تجهیزات رفاهی آن و کیفیت ساخت آن به مراتب از نسخه هندی بالاتر است. همچنین پیش بینی می‌شود رنو کویید با پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر در ایران عرضه شود که این پیشرانه قادر است حداکثر قدرت 66 اسب بخار و حداکثر گشتاور 92 نیوتون‌متر را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل کند.

رنو کویید رقیب چه خودروهایی می‌شود؟

با توجه به قیمت پیش‌بینی شده برای کویید و رقبای آن در بازار، پیش بینی می‌شود که در مقابل رقبایش نتواند فروش خوبی را تجربه کند. کویید دارای کابین کوچیکتر و پیشرانه ضعیفتری در مقایسه با رقبایش است و همچنین با توجه به نزدیک بودن قیمت کویید به رنو ساندرو، یقینا مصرف کننده ساندرو را انتخاب خواهد کرد. چراکه ساندرو کابینی جادارتر و پیشرانه‌ای قدرتمندتر در مقایسه با کویید دارد و تنها ضعف ساندرو، نداشتن نمایشگر لمسی مالتی مدیا در مقابل کویید است. کویید در مجهزترین مدل، دارای امکاناتی نظیر شیشه بالابرهای برقی و نمایشگر لمسی مالتی مدیا و 4 کیسه ایمنی هوا و سیستم تهویه مطبوع دستی است.

منبع : فرادید

نسخه قدرت‌مند گوشی پرچمدار جدید نوکیا 8 با شش گیگابایت رم عرضه می‌شود - فناوری

۱۰ خودروی بازار جهانی، با کمترین هزینه‌ی تعمیر - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا