رنو مگان با طعم آتش-فناوری

دوشنبه 27 شهریور 1396 فناوری

 

هاچ بک تند و تیزی که هیچ شباهتی به یک محصول اقتصادی ندارد…

 اگر فکر می کنید خودروهای جمع و جور فرانسوی، محصولاتی صرفا اقتصادی هستند که تنها به درد حمل افراد و اشیا می خورند به این ارقام توجه کنید: شتاب صفر تا 100 زیر 6 ثانیه ای، بیشینه سرعت 254 کیلومتر بر ساعت، قدرت 280 اسب بخاری در کنار 390 نیوتون متر گشتاور که از دور موتور 3000 تا 5000 دور در دقیقه در دسترس راننده خواهد بود و در نهایت تیراژ تولید تنها 500 دستگاهی.

رنو مگان با طعم آتش
همه اینها گویای این مسئله هستند که رنو مگان RS یک رنو عادی و محصولی صرفا اقتصادی که از محصولات کمپانی رنو انتظار داریم نیست. شرکت رنو محصول جدید خود را بر پایه نسخه استاندارد رنو مگان (که پیش از این به معرفی کامل آن پرداخته بودیم) طراحی و تولید کرده است. این هاچ‌بک آتشین مجهز به یک پیشرانه 8/1 لیتری توربوشارژردار است که توانایی تولید 280 اسب بخار قدرت را دارد. رقمی که برای محصولی در این کلاس کافی به نظر می رسد. قدرت تولیدی جدیدترین نسخه مگان نسبت به نسل پیشین آن، 15 اسب بخار افزایش داشته است. پیشرانه پرتوان این خودرو هر اسب بخار قدرت تولیدی را به رقم قابل توجه هر 5.09 کیلوگرم از وزن خودرو اختصاص می دهد که در مقایسه با نسبت قدرت به وزن رقبایی چون «سیتروئن DS3 Racing» و «اپل آسترا OPC» رکورد قابل توجهی به شمار می آید. پس از آغاز حرکت با مگان RS-Trophy تنها به 9/5 ثانیه زمان نیاز دارید تا عقربه سرعت سنج خودرو را بر روی عدد 100 کیلومتر بر ساعت مشاهده کنید.
رنو مگان با طعم آتش

علاوه بر آن به لطف چیدمان و تنظیمات کاملا متفاوت شاسی و مجموعه سیستم تعلیق مگان RS-Trophy که توسط مهندسان بخش «مسابقات» کمپانی رنو طراحی و اجرا شده است، این خودرو توانایی دستیابی به سرعت بالای 250 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. همچنین به موارد ذکر شده، وجود سامانه مدیریت لغزش دیفرانسل به همراه لاستیک های مسابقه ای Potenza ساخت شرکت بریجیستون را اضافه کنید تا دریابید فلسفه ساخت این خودرو دستیابی به بالاترین میزان هیجان و لذت رانندگی در مقابل پول پرداختی است. اما رنو مگان RS جدید در کنار بهره گیری از شخصیتی خاص که گویی تنها برای پیست رقابت ساخته و پرداخته شده است، چندان هم از عناصر تعریف شده یک خودرو خیابانی فاصله نگرفته است.

رنو مگان با طعم آتش

میزان مصرف سوخت 2/8 لیتری در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی و میزان آلایندگی این خودرو که در هر کیلومتر از مسیر پیمایش 190 گرم گاز Co2 تولید و منتشر می سازد بیانگر این مسئله است که مهندسان رنو بیش از آنکه تلاش خود را متوجه دستیابی به ارقام هیجان انگیز سازند، به دنبال ساخت خودرویی خیابانی همراه با قابلیت های دینامیکی نزدیک به سوپراسپورت های چند صد هزار دلاری بوده اند. از تفاوت های ظاهری این کوچولوی تند و تیز فرانسوی با دیگر برادران خود میتوان به سقف سیاه رنگ، اسپویلر عقب، چراغ های جلو با طیف روشنایی LED، برچسب های بدنه و همچنین رینگ های 19 اینچی به رنگ مشکی مات اشاره نمود. همچنین صندلی های اسپرت Recaro با روکش چرم به همراه غربیلک فرمان دست دوز چرمی از مهم ترین تفاوت های فضای داخل کابین RS-Trophy نسبت به دیگر مدل های «مگان» محسوب می شوند.

رنو مگان با طعم آتش

هنوز از قیمت احتمالی این هاچ بک تند و تیز اطلاعاتی دقیقی منتشر نشده اما شنبده ها حاکی از این است که فروش این محصول در بازارهای اروپایی از دسامبر 2017 (پاییز سال جاری) با قیمت زیر 40 هزار یورو شروع خواهد شد.

 

با چهار تبلت جدید لنوو آشنا شوید-فناوری

آیا "استپ‌وی" ارزش خریدن دارد؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا