رقابت دیدنی برترین کروک‌های آلمانی؛ پورشه 911 توربو و آئودی R8 – فناوری

یکشنبه 2 مهر 1396 فناوری

دو خودروی کروک مدل ۲۰۱۷، پورشه 911 کابریولت و آئودی R8 اسپایدر، از قوی‌ترین خودروهای اسپرت روباز در بازار جهانی هستند که در یک ویدئوی تماشایی مقایسه می‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی Head 2 Head، جانی لیبرمن و رندی پوست، دو کروک زیبای آلمانی مدل ۲۰۱۷، پورشه 911 توربو کابریولت و آئودی R8 V10 اسپایدر را رودرروی هم قرار می‌دهند.

وقتی روی کاغذ نگاه می‌کنیم، توانایی‌های دو خودرو به هم نزدیک هستند. هر دو قیمتی بالغ بر ۱۷۵ هزار دلار، سیستم تمام چرخ متحرک، جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی خودکارِ هفت‌سرعته و توان خروجی ۵۴۰ اسب بخار دارند. یکی از تفاوت‌های مهم این دو خودرو، پیشرانه‌ی آن‌ها است. پورشه 911 توربو، از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توئین‌توربو با حجم ۳.۸ لیتر استفاده می‌کند (موتورعقب) که حاصل آن، گشتاور بالا در دور موتور پایین و البته تأخیر توربو است. آئودی R8، به یک پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل تنفس طبیعی با حجم ۵.۲ لیتر مجهز است (موتور میانی) که تأخیر توربو ندارد؛ ولی در دور موتور بالاتری به اوج قدرت و گشتاور می‌رسد.

دو مجری برنامه، ابتدا در مورد علاقه خود به خودروهای روباز مانند صدای پیشرانه و لذت رانندگی گفتگو می‌کنند. سپس این دو کروک ژرمن را در جاده‌های پر پیچ‌وخم کوهستانی بررسی می‌کنند.

پورشه 911 توربو کابریولت

به‌محض شروع رانندگی، رندی می‌گوید:

نرم و راحت است، گشتاور هم خیلی زیاد. صدای اگزوز برخلاف تصور من زیاد اسپرت نیست. فضای داخل بیشتر بر راحتی تمرکز کرده است. پورشه 911، هر کاری را به‌موقع انجام می‌دهد و در هر لحظه در دنده‌ی مورد نیاز است. چسبندگی این کروک عالی است. می‌توان با اعتمادبه‌نفس کامل وارد پیچ شد و از بوست توربو هم واهمه نداشت. فضای بار جلو و همچنین فضای صندلی‌های عقب مناسب است. ولی به دلیل تمرکز بیشتر بر راحتی، این خودرو حس کامل یک 911 را نمی‌دهد.

نوبت به جانی و آئودی می‌رسد، جانی می‌گوید:

بزرگ‌ترین تفاوت بین پورشه و آئودی، صدای زیبای پیشرانه‌ی V10  آئودی R8 است. وقتی موتور تنفس طبیعی را با موتور توربو مقایسه می‌کنیم، تفاوت‌ها آشکار می‌شود؛ و البته هیچ‌وقت ۱۰ سیلندر با ۶ سیلندر، حتی ۶ سیلندر توئین‌توربوی پورشه قابل مقایسه نیست.

رندی اضافه می‌کند:

ولی جعبه‌دنده‌ی آئودی به خوبی پورشه نیست. پورشه همیشه در دنده‌ی مناسب قرار دارد.

آئودی R8 اسپایدر

جانی می‌گوید:

واقعا متوجه نمی‌شوم، چطور با وجود این پیشرانه‌ی عالی، جعبه‌دنده‌ای تا این حد دست‌وپا چلفتی کار گذاشتند؟ مدل‌های دیگر آئودی جعبه‌دنده‌ی بهتری دارند. ولی مورد بدون تغییر بین مدل‌های آئودی، هندلینگ است و این مدل نیز مستثنا نیست.

رندی و جانی در مورد صندلی‌ها و وضعیت قرارگیری سرنشین‌ها  گفتگو می‌کنند. رندی معتقد است که فضای داخلی آئودی جادار نیست؛ ولی جانی با وی تا حدودی مخالفت می‌کند. اما این دو مجری بر سر چند چیز به توافق می‌رسند: پورشه خوب است ولی اصلا چیزی نیست که ماندگاری داشته باشد. برعکس پیشرانه، هندلینگ و ظاهر آئودی بی‌نظیر است ولی صندلی‌ها و جعبه‌دنده آن، اصلا قابل قبول نیستند.

پورشه 911 به لطف صندلی‌های چرمی و فضای جادارِ کابین، راحت‌تر از آئودی است. سواری پورشه قابل قبول است؛ ولی لذت و هیجان لازم را به وجود نمی‌آورد. R8 اما با داشتن موزیک متن اعتیادآور V10، به‌علاوه‌ی هندلینگ عالی و ظاهر زیبا، جلب توجه می‌کند. با اینکه این دو کروک اسپرت، برای رانندگی در جاده‌های هموار و مستقیم کنار ساحل طراحی شده‌اند؛ اما دو مجری برنامه آن‌ها را به پیست می‌برند. با اینکه مشخصات فنی این دو خودرو تقریبا مشابه است، ولی زمان هر کدام در پیست بسیار متفاوت است؛ اما باید در نظر داشت که لزوماً سریع‌ترین خودروی پیست، گزینه‌ی مناسب برای یک رانندگی راحت در جاده‌ی کنار ساحل نیست. به نظر شما، کدام کروک بهتر است؟

بررسی کامل این دو کروک اسپرت آلمانی را در ویدئوی زیر تماشا کنید.


منبع : زومیت

تصاویر/ قایق 64 میلیارد تومانی پورشه-فناوری

دانلود بهترین مسیریاب سخنگوی فارسی برای موبایل-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا