رتبه اعتبار سامسونگ در آمریکا با ۴۶ پله سقوط به رده ۴۹ رسید – فناوری

سه‌شنبه 3 اسفند 1395 فناوری

[ad_1]

آخرین رتبه‌بندی Harris Poll در آمریکا نشان از این دارد که اعتبار سامسونگ در آمریکا با سقوط ۴۶ پله‌ای به رده‌ی ۴۹ رسیده است.

اعتبار برند سامسونگ طی سال ۲۰۱۶ در آمریکا ضربه‌ی بزرگی خورده است؛ به‌طوری‌که آخرین آمارها نشان از این دارند که اعتبار سامسونگ بیشترین سقوط خود را تجربه کرده است. بر اساس گزارش Repution Quotient Ratings که توسط Harris Poll انجام شده، سامسونگ به رتبه‌ی ۴۹ از میان ۱۰۰ کمپانی بررسی‌شده سقوط کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اعتبار سامسونگ در میان کاربران آمریکایی بیش از ۴۶ پله سقوط کرده است. این کمپانی در لیست سال ۲۰۱۵ هریس پول، رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده بود که از این نظر بالاتر از اپل و گوگل قرار داشت.

سامسونگ سال پیش از آن نیز موفق شده بود رتبه‌ی هفتم را مال خود کند. در سه سال اخیر این کمپانی همواره در بین ۱۰ کمپانی برتر از نظر اعتبار برند هریس پول قرار داشته است.

رتبه‌بندی هریس پول سالانه به بررسی اعتبار کمپانی‌هایی می‌پردازد که در جامعه‌ی آمریکا به ارائه‌ی خدمات می‌پردازد و عموم مردم با این برندها تعامل ندارند. بر اساس رتبه‌بندی جدید هریس پول، در این رده‌بندی آمازون به رتبه‌ی اول دست یافته است و پس از آن فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط به عرضه‌ی غذا با نام Wegmans Food Markets Co قرار دارند. رتبه‌ی سوم نیز در اختیار سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Publix قرار گرفته است.

رده بندی هریس پول

هریس پول رتبه‌‌بندی خود را بر اساس ۲۰ فاکتور که بیانگر ۶ خصیصه‌ی اصلی اعتبار یک برند هستند، مورد بررسی قرار می‌دهد. مسئولیت اجتماعی، رهبری و آینده‌بینی، عملکرد مالی، محیط کار، جذابیت روانی، محصولات و سرویس‌ها از جمله مواردی هستند که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سوه ینگ گو، پروفسور دانشگاه Sookmyung Women در این خصوص می‌گوید:

شکست گلکسی نوت ۷ سامسونگ در کنار دستگیر شدن لی جائه یانگ، رهبر سامسونگ به جرم دادن رشوه به رئیس جمهور کره‌ی جنوبی، ضربه‌ی بزرگی به اعتبار سامسونگ وارد آورده است. سامسونگ باید با عرضه‌ی گجت‌های بهتر و باکیفیت، اعتبار ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابد. از سوی دیگر این کمپانی باید از دستگیری لی به‌عنوان شانسی به‌منظور افزایش شفاف‌سازی و از بین بردن ارتباطات غیر شفاف بین کسب‌وکار و سیاست استفاده کند.

سامسونگ اواخر سال ۲۰۱۶، پس از آتش‌سوزی و همچنین انفجار گلکسی نوت ۷ با وجود فراخوانی این گوشی هوشمند برای یک‌بار، تولید و عرضه‌ی این محصول را متوقف کرد. همچنین چندی پیش رهبر سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه دستگیر شد. این برای اولین بار در تاریخ ۷۹ ساله‌ی کمپانی سامسونگ است که مدیر آن بازداشت می‌شود.

بر اساس پاسخ بیش از ۸۵ درصد از شهروندان آمریکا که مورد سؤال قرار گرفته‌‌اند، اقدامات غیرقانونی رهبران کمپانی ضربه‌ی بزرگی به اعتبار برندهای تحت تملک وارد می‌کنند.

سایر فاکتورهای ریسک‌زا شامل نقص سرویس یا محصول، سوء استفاده از اطلاعات کاربران و روزنه‌های امنیتی موجود در سرویس‌ها هستند.

بر اساس نظر سؤال ‌شوندگان، Wells Fargo بیشترین ضربه را از نظر اعتبار در سال گذشته‌ی میلادی متحمل شده است، چراکه کارمندان این کمپانی بیش از ۱.۵ میلیون حساب کاربری تقلبی ایجاد کرده‌ بودند. پس از ولز فارگو، فولکس‌واگن بیشترین ضربه را از نظر اعتبار متحمل شده که دلیل آن انتشار نتایج ساختگی برای میزان آلایندگی خودروهای دیزلی این کمپانی است. بیش از ۲.۳ میلیون شهروند آمریکا در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند که از تاریخ ۲۹ نوامبر تا ۱۶ دسامبر انجام شده است.


منبع : زومیت

هدست واقعیت مجازی گیر وی آر بعدی سامسونگ با کنترلر اختصاصی همراه می‌شود - فناوری

جزئیات آپدیت اندروید نوقا برای گلکسی های سامسونگ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا