راه های بهبود رابطه با رئیس شرکت – فناوری

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 فناوری

نظر رئیس شرکت در مورد عملکرد شما تأثیر بسیار زیادی در آینده کاری‌تان خواهد داشت. در صورت وجود هرگونه سوءتفاهم باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

همه‌ی ما در روابط خودمان بالا و پایین‌های زیادی تجربه می‌کنیم و رابطه‌ی شما با رئیستان نیز از این قاعده مستثنا نیست. به‌عنوان مثال رابطه‌ی خود با دوستانتان را در نظر بگیرید. بعضی از روزها چند بار باهم صحبت می‌کنید؛ درحالی‌که ممکن است چند روز از هم بی‌خبر باشید. ممکن است از دست آن‌ها ناراحت شوید و هرگز نخواهید که دوباره با آن‌ها صحبت کنید. همه‌ی این اتفاق‌ها طبیعی هستند؛ اما مطرح ‌شدن آن‌ها در محیط کار مانند بازی شطرنج با همکاران و مخصوصا رئیستان است. اگر به دنبال راه‌هایی برای رفع سوءظن‌ها هستید و می‌خواهید رابطه‌ی خود را با رئیستان بهبود دهید، در ادامه‌ی این مقاله با زومیت همراه باشید.

angry boss

۱- رفتار رئیستان را تحلیل نکنید

همیشه اولویت‌ها را به یاد داشته باشید. فراموش نکنید که نظر رئیستان درباره‌ی عملکرد شما بسیار مهم است. اما تحلیل کردن حرف‌های رئیس و متوجه شدن عقیده‌ی او نسبت به عملکردی که داشته‌اید، کار سختی است. سعی نکنید همه‌ی کارهای رئیستان را تحلیل کنید و برداشت خودتان را از حرف‌های او داشته باشید؛ این کار شما را دیوانه می‌کند. بسیاری از اوقات آن‌ها حرف‌هایی در واکنش به کارهای شما می‌زنند که منظوری از گفتنشان ندارند. درواقع آن‌ها مشغله‌های زیادی دارند و گاهی اوقات در انتخاب کلمات خود دقت نمی‌کنند. بنابراین سعی نکنید همه‌ی جملات رئیس خود را تحلیل کنید و برداشت بدی از حرف‌های او داشته باشید.

۲- ابتدا شما این موضوع را مطرح کنید

اگر احساس می‌کنید واکنش‌های منفی در رابطه‌ی شما و رئیستان زیاد شده، بهتر است شما ابتدا این موضوع را با او مطرح کنید. معمولا ترسیدن از عواقب مبنی بر درست بودن حدس و گمان، مانع از انجام این کار می‌شود؛ اما انجام ندادن آن نیز می‌تواند آینده‌ی کاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. هرچقدر زودتر در مورد این موضوع صحبت کنید، زمان بیشتری برای اصلاح و رفع مشکلات خود خواهید داشت. داشتن بحث‌های صادقانه در چنین شرایطی بسیار ضروری است. شاید رئیس شما منتظر اشاره‌ای از طرف شما است تا موضوع را بیشتر برایتان توضیح دهد.

talking

۳- نظر دیگران را جویا شوید

گاهی اوقات رئیس یک شرکت بسیار خشک و رسمی است و نمی‌توان مستقیما در مورد چنین مسائلی با او صحبت کرد. در چنین شرایطی که می‌دانید صحبت کردن ممکن است اوضاع را بدتر کند، بهتر است ابتدا نظر فرد دیگری را در این رابطه جویا شوید؛ بنابراین سراغ فردی بروید که نظرش را قبول دارید و با او مشورت کنید. سپس نگرانی خودتان را با او در میان بگذارید و نظر او را بپرسید. به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی باید صحبت‌های خود را کامل و شفاف بیان کنید؛ زیرا ممکن است همکارتان دچار سوءتفاهم شود و فکر کند که شما فقط می‌خواهید با او پشت سر رئیستان غیبت کنید. اما به او بگویید فقط می‌خواهید نظر او را در رابطه با این موضوع بدانید و بازخورد بگیرید. همچنین بگویید هنوز با رئیس خود در این رابطه صحبت نکرده‌اید. همکارتان می‌تواند شما را در این مورد راهنمایی کند یا کمک کند که سر صحبت را با رئیس باز کنید.

شما باید در مورد عملکرد خودتان در شرکت اطلاعات کسب کنید و نسبت به تقویت نقطه‌ضعف‌های خود اقدام کنید؛ بنابراین حتی اگر احساس می‌کنید همه‌چیز عالی پیش می‌رود نیز باید با رئیستان در مورد این موضوع صحبت کنید. روبه‌رو شدن با اخبار بد همیشه ترسناک است؛ اما بهتر از این است که بدون اطلاع قبلی، با اتفاقات ناخوشایند دیگری شگفت‌زده شوید.


منبع : زومیت

کوالکام ۱۹ اردیبهشت از پردازنده اسنپدراگون 660 رونمایی می‌کند - فناوری

انتشار لیست قابلیت‌های گیر اس 3 که با آیفون و گوشی های اندروید دیگر سازگار هستند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا