راه‌کار ایجاد بوکمارک‌ آیکونی در مرورگرهای اینترنتی – فناوری

جمعه 18 فروردین 1396 فناوری

با استفاده از نمایش آیکونی بوکمارک‌ها در نوار مربوطه در مرورگرها، می‌توان در فضای در دسترس این بخش، بهینه‌سازی قابل توجهی ایجاد کرد.

قابلیت بوکمارک در مرورگر، راهکاری مناسب برای دسترسی سریع به آدرس‌های اینترنتی پرکاربرد برای کاربران است. با وجود این، عناوین و نوشته‌هایی که در کنار آیکون وب‌سایت بوکمارک‌ شده در قسمت نوار بوکمارک مرورگر شما قرار‌ می‌گیرند، علاوه بر ایجاد بی‌نظمی در فضای یادشده، ممکن است محدودیت‌هایی هم در فضای  در دسترس برای ثبت آدرس سایت‌های مختلف ایجاد کنند. با این تفاسیر، بهتر است از راهکار ویژه‌ای که به حذف نوشته‌ها و عناوین سایت بوکمارک شده و در نهایت امر، نمایش آیکونی آن‌ها منجر خواهد شد، استفاده کنید. درنظر داشته باشید که پیاده‌سازی این راهکار، درهر مرورگر روندی خاص خود دارد.

کروم و اپرا

در مرورگرهای کروم و اپرا کافی است روی بوکمارک دلخواه خود در نوار ابزار مرورگر، راست کلیک و گزینه Edit را از منوی نمایش داده‌شده انتخاب کنید. حالا کافی است متن نوشته‌شده در بخش Name را حذف و گزینه Save را برای ذخیره‌سازی تنظیمات انتخاب کنید. این فرایند را برای تمامی بوکمارک‌های موجود در نوار ابزار تکرار کنید تا تنها نمایش آیکونی از وب‌سایت‌های بوکمارک‌ شده، پیش روی شما قرارگیرد.

بوکمارک کروم

فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس کافی است روی بوکمارک دلخواه خود راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره بازشده متن موجود در پنجره Name را حذف کنید و با انتخاب گزینه Save به کار خود پایان دهید.

مایکروسافت اج

در مرورگر مایکروسافت اج برای ایجاد بوکمارک آیکونی کافی است آیکون Hub (آیکونی با سه خط افقی) را انتخاب وروی آیکون ستاره کلیک کنید تا لیست وب‌سایت‌های دلخواه خود را شاهد باشید و در نهایت، گزینه Settings را در قسمت بالا، سمت راست مرورگر انتخاب کنید. حالا در پنجره تنظیماتی که پیش روی شما قرار می‌گیرد، گزینه Show only icons on the favorites bar را برای نمایش آیکونی بوکمارک‌ها، فعال کنید.

اینترنت اکسپلورر

با کلیک راست روی بوکمارک‌ها در نوار وب‌سایت‌های مورد علاقه (Favorites Bar) مرورگر اینترنت اکسپلورر گزینه Customize Tile Width و پس از آن عبارت Icons Onl را انتخاب کنید.

فضای موجود در نوار بوکمارک مرورگرها، بسیار محدود است و از همین رو استفاده از راهکارهای اینچنینی برای نمایش آیکونی بوکمارک‌ها می‌تواند به استفاده بهینه از این فضا کمک کند. با وجود این، در صورتی که شما مشکل بینایی دارید، استفاده از این راهکار چندان کاربردی نخواهد بود. علاوه بر این، در صورتی که شما چندین صفحه متفاوت از یک وب‌سایت واحد را به لیست بوکمارک‌ها اضافه کنید، استفاده از این راهکار می‌تواند به ایجاد آیکون‌های مشابهی بینجامد که شما را در تشخیص صفحه دلخواه، دچار مشکل خواهد کرد.


منبع : زومیت

عکس/ شاسی‌بلند مرسدس-می‌باخ 2019 می آید-فناوری

لئیکو دعوت‌نامه معرفی گوشی Le Max 3 را ارسال کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا