آیا می خواهید یک زن خانه دار موفق باشید؟

شنبه 4 مرداد 1399 موفقیت
آیا می خواهید یک زن خانه دار موفق باشید؟

آیا یک زن خانه‌دار اوج موفقیتش در خانه‌داری و بچه‌داری خلاصه می‌شود؟ اصلا موفقیت برای یک زن خانه‌دار می‌تواند معنا داشته باشد؟

شاید شما هم مثل بسیاری از زنان جامعه روزی شاغل بودید و در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار بودید و  شاید تحصیلات در رشته مورد علاقه داشتید ولی موفق به انتخاب شغل مناسب نشدید  و الان به دلایلی شغل خانه داری را انتخاب کرده اید .

ممکن است جز آن دسته از زنانی باشید که با رضایت کامل خانه داری را انتخاب می‌کنید به خصوص زمانی که نقش مادری را ایفا می‌کنید. احساس خرسندی در کنار فرزندتان دارید و با آرامش بیشتر به نظم دهی و کارهای منزل رسیدگی می کنید .

و شاید جزء آن دسته افرادی هستید که در اعماق وجودتان حس خوبی نسبت به خانه داری  نداشته باشید به این دلیل که فکر می‌کنید زن خانه دار یعنی زنی که دور از جامعه است، زنی که هیج دستاوری در جامعه ندارد، کسی که با گذشت زمان  فکرش بسته می شود و قابلیت خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید : ترفند هایی که هر زن خانه دار باید بداند

آیا می خواهید یک زن خانه دار موفق باشید؟

1- برنامه ریزی مناسب داشته باشید

برای رسیدگی به همه امور :تکالیف و کارهای تحصیلی فرزندان، خرید و نظافت کردن  به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که تمام وقت و انرژی‌تان را نگیرد. برای هر روز یک سری برنامه داشته باشید که مدام درگیر کار منزل نشوید مثلا برای شستن لباس ها پنج شنبه ها را انتخاب کنید و برای اتو کشی و مرتب کردن کمد لباس ها ، جمعه تا  لباس های مرتب برای شروع هفته آینده داشته باشید برای خرید کردن روز شنبه را انتخاب کنید و …

2-استعداد هایتان را نادیده نگیرید

شما به غیر از خانه داری، توانایی‌ها و استعدادهای دیگری دارید که می‌توانید آن‌ها را شکوفا کنید. رشته ورزشی، تحصیلی یا هنری که به آن علاقه دارید دنبال کنید. خوشبختانه به دلیل پیشرفت تکنولوژی این امکان مهیا شده که در خانه و به صورت آنلاین ویدئوهای آموزشی در دسترس شما قرار داشته باشد.یا ساعاتی از روز را در فرهنگسراهای محله نام نویسی کنید تا هنر یا حرفه جدیدی یاد بگیرید

3-خود اشتغالی در خانه

براساس توانایی خود، می‌توانید حرفه ای را در خانه تان آغاز کنید. اگر در زمینه تحصیلی فعال بودید، مطالعات خودتان را قطع نکنید. می‌توانید به عنوان معلم خصوصی فعالیت داشته باشید یا پروژه‌های تحقیقی در خانه انجام دهید و اگر در زمینه هنری فعالیت داشتید، این حرفه را در خانه تان دنبال کنید. مثلا بارها و بارها نمایشگاه هایی دیده ام که زنان خانه دار در آن آثار هنریشان را به نمایش می گذارند و یا امروزه در دنیای مجازی امکان فروش کارهای هنری زنان خانه دار بسیار فراهم است .

 4-حضور فعال در جامعه و گسترش روابط خود

شرکت در کلاس های فرهنگسرا ها محیط عالی برای حضور زنان خانه دار و پیدا کردن دوستان جدید و همچنین شرکت در جلسات می باشد .در کنار خانه داری، روابط اجتماعی خودتان را حفظ و افزایش دهید. با زنانی که تصور می‌کنید موفق هستند صحبت کنید، لازم نیست دقیقا راه آن‌ها را پیش بگیرید، ولی می‌توانید از تجارب آنان در حوزه ای که استعداد دارید یا به آن علاقه دارید استفاده کنید، از اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد غافل نباشید و اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید.سعی کنید مطالعه داشته باشید و کانالهای اجتماعی را دنبال کنید .

5- سرمایه گذاری اقتصادی

مهم نیست که شما یک زن خانه دار هستید سعی کنید در حوزه اقتصادی، فعالیت سازنده داشته باشید. اطلاعات خودتان را در مقوله اقتصادی مانند بازار بورس و سهام، سکه و دلار بالا ببرید و با مشورت با افراد کاردان برای آینده خودتان سرمایه گذاری کنید.

6- تقویت حس مسئولیت پذیری در اعضای خانواده

خانه داری شما به این معنا نیست که باید تمام کارهای اعضای خانواده را انجام دهید یا دیگر اعضا نباید هیچ کمکی به شما کنند. مسئولیت‌های خانه را بین اعضای خانواده بر اساس توانایی شان تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند. با این کار هم زمان بیشتری خواهید داشت تا به کارهای مورد علاقه تان بپردازید و سایر اعضای خانواده هم می‌توانند مهارت‌های لازم برای زندگی مستقل را بیاموزند.

 توصیه‌هایی به خانم‌های خانه‌دار

هر زن خانه‌داری قبل از هر چیز باید در جهت افزایش احساس مثبت قدم بردارد اما چگونه؟

رضایت، اعتماد به نفس و خود باوری تان را تقویت کنید، خودپنداره مثبت عاملی کلیدی در موفقیت می‌باشد؛ پس به توانایی‌های خود باور داشته باشید. زنان خانه دار ستون‌های اصلی خانواده هستند. شما به عنوان زن خانه دار نقش مهمی در رشد و پرورش فرزندان، موفقیت تحصیلی آنان، پیشرفت شغلی شوهرتان و حفظ آرامش در خانه ایفا می‌کنید.

روان‌شناس اعتقاد دارند  زنان خانه دار به دلیل کارهای پر مسئولیتی که دارند باید نکاتی را در نظر بگیرند

▪ توانمندی‌های مثبت گذشته خود را بیشتر ببیند و به آن توجه کند.
▪ برای زندگی روزمره برنامه منظمی‌ طراحی کند.
▪ همراه با خانه‌داری روابط اجتماعی خود را افزایش دهد.
▪ سعی کند با مدیریت زمان، از موقعیت‌هایی که دارد به نحو مطلوب استفاده کند.
▪ خود را در انجام امور اجتماعی ناامید و ناتوان نداند.
▪ خانه‌داری را هم‌تراز با سایر فعالیت‌های اجتماعی تصور کند تا از این طریق احساس رضایت و خودباوری خود را افزایش دهد.
▪ اثر وجود این حس هم موجب کاهش استرس در خانواده، الگوبرداری همسر یا فرزند از او و افزایش اعتماد، موفقیت شغلی همسر، کمک به انتخاب درست شغل در فرزندان و کمک در مراحل بحرانی و افزایش موفقیت درسی آنها می‌شود.

راهکارهایی برای شاد بودن و جذب انرژی مثبت

راهکارهایی برای داشتن انرژی مثبت

برای موفقیت در یادگیری بهتر زبان چه کنیم ؟

برای موفقیت در یادگیری زبان جدید چه کنیم ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا