راهکارهایی برای افزایش بهره وری در محل کار

دوشنبه 26 شهریور 1397 گوناگون

راهکارهایی برای افزایش بهره وری در محل کار

بهره وری,بهره وری در محل کار,افزایش بهره وری

در محیط های کاری پر مشغله امروز، هرگز زمانی کافی برای انجام تمام وظایفی که به ما محول شده است، پیدا نمی کنیم. جلسات دایمی و فهرست های طولانی از کارهایی که باید انجام دهیم، می تواند به پایان رساندن تمام کارها را با چالش مواجه کند. در ادامه این مطلب، ۱۲ رهنمود به شما معرفی می شود که کمک می کند تا  بهره وری خود را در محل کار افزایش دهید.

 

۱-کارهای ناتمام را تمام کنید

رها کردن پروژه ای که نیمی از آن را انجام داده اید فقط باعث می شود استرس زیادی داشته باشید. چطور زمانی که می دانید یک کار ناتمام دارید می توانید به سراغ کار بعدی بروید؟ هنگامی که یک کار را به پایان می رسانید، هورمون اندورفین آزاد می شود و احساس خوشحالی و آرامش می کنید. به خودتان انرژی دوباره بدهید و قبل از رفتن به سراغ کارهای بعدی در فهرست کارهایتان، آن چه را شروع کرده اید به پایان برسانید.

 

۲-برای آینده بر نامه ریزی کنید

یک فهرست کار باعث می شود تا از ساعت ها سردرگمی درباره آن چه باید انجام دهید، رهایی یابید. در ابتدای هفته یک ساعت وقت بگذارید و یک فهرست کامل از آن چه را نیاز دارید انجام دهید، تهیه کنید؛ به این ترتیب شما می توانید مهم ترین کار را در اولویت بگذارید و اول از همه آن را به پایان برسانید که زمان را هدر ندهید.

 

۳-حواس تان به ساعت باشد

یک روش خوب برای تست این که چقدر کارآمد هستید، این است که زمان مد نظرتان در هر پروژه را اندازه بگیرید. شما باید وقت صرف شده برای هر کار و فعالیت (از جمله صحبت های معمولی با همکاران و درست کردن قهوه) را بنویسید و سپس می توانید مشخص کنید چه چیزی زمان شما را هدر می دهد و چگونه می توانید کارایی و بهره وری بیشتری داشته باشید.

 

۴- حواس پرتی ها را کاهش دهید

آیا گوشی شما مدام در حال زنگ خوردن است؟ همکاران با هم در حال غیبت کردن هستند یا صدای رادیو در پس زمینه می آید؟ حواس پرتی ها در محل کار می تواند تا حد زیادی بر میزان بهره وری و انگیزه شما تأثیر بگذارد. سعی کنید از این حواس پرتی ها اجتناب کنید. شما می توانید گوشی خود را خاموش و از هدفون (اگر کار شما اجازه می دهد) استفاده کنید تا خودتان را تا حد ممکن متمرکز نگه دارید.

 

۵-خواب کافی داشته باشید

ما اغلب قدرت یک خواب شب خوب را و این که چقدر بهره وری ما را افزایش می ‎دهد، نادیده می گیریم. به عنوان یک کارمند تمام وقت، احتمالاً برای حفظ زندگی اجتماعی بیش از حد به خود فشار می آورید. داشتن زندگی حرفه ای و نگهداری از خانه سخت است اما مهم است که زمان خواب خود را برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید حداقل هفت تا هشت ساعت هر شب می خوابید، بنابراین با احساس طراوت و انرژی بیدار خواهید شد و با قدرت بیشتری در محل کار حاضر می شوید.

 

۶-مهلت کمتری  به خود بدهید

سیریل نورثکوت پارکینسون یک بار نوشت: «اگر تا آخرین لحظه صبر کنید، تنها یک دقیقه طول می کشد تا کار را انجام دهید.» بیایید صادق باشیم! همه ما در موقعیتی مشابه قرار گرفته ایم که آن قدر کار را به تعویق انداخته ایم که پروژه یک هفته ای را سه ماهه به پایان رسانده ایم. به همین ترتیب، ایده خوبی است که زمان کوتاه تری را تنظیم کنید و کارایی خود را از این طریق افزایش دهید.

 

۷-محل کارتان را مرتب کنید

یک میز نامرتب می تواند به معنای یک زندگی بی نظم باشد و اگر شما دارای یک میز کثیف هستید، احتمالاً حداقل ۱۰ دقیقه در روز را برای پیدا کردن دفترچه خاطرات، دفترچه یادداشت خود(حتی بدتر) اسناد محرمانه هدر می دهید. با ایجاد یک محیط سازمان یافته شما می توانید چیزهایی را که می خواهید، آسان تر پیدا کنید و تمرکز بیشتری بر وظایف روزمره خود داشته باشید.

 

۸-لباس های راحت بپوشید

زمانی که می خواهید کارآمد باشید راحتی در کار ضروری است. اگر شما یک شلوار جین بر تن دارید که فقط اندکی تنگ است، ذهن به جای تمرکز برای کاری که باید انجام دهید درگیر آن خواهد بود. به همین ترتیب، اگر شما در یک صندلی ناراحت کننده نشسته اید، روزانه بیش از یک ساعت از وقت خود را صرف از بین بردن درد خواهید کرد.

 

۹- ارتباط موثر برقرار کنید

ارتباطات ضعیف می تواند موجب صرف هزینه و وقت شود؛ بنابراین مطمئن شوید که درباره هر چیزی در محل کار به طور واضح و مختصر بحث می کنید. در نظر بگیرید که با چه کسی صحبت می کنید و روش ترجیحی ارتباط آن ها چیست.

 

۱۰-سحر خیز باشید

زود بیدار شدن و انجام وظایف در ابتدای روز باعث می شود که احساس خوبی داشته باشید، کارآمد باشید و بهره وری خود را افزایش دهید. اگر تمام کارهای مهم خود را تا ساعت ۱۱ صبح انجام دهید، برای بقیه روز احساس خوشبختی و راحتی بیشتری خواهید داشت. پس سحرخیز باشید تا کامروا شوید.

 

۱۱-از حاشیه ها دوری کنید

حاشیه های غیر ضروری می توانند برای اخلاق تیم و محیط کاری سمی باشند. هنگامی که درگیری صورت گرفت، مهم است که خود را وارد آن نکنید یا سعی کنید وضعیت را از بین ببرید. اگر در یک حاشیه کاری درگیر هستید، به طور خصوصی با همکار خود صحبت کنید یا با مسئول مافوق تان، موضوع را در میان بگذارید و از او مشورت بگیرید.

 

۱۲-به خودتان انگیزه بدهید

هنگامی که هدفی برای دست یابی دارید، بهره وری شما بالاتر می رود. در مواقعی که انگیزه ای ندارید، به این فکر کنید که چرا این شغل را دارید؟ آیا به این دلیل است که می خواهید پس انداز کنید و به سفر بروید؟ ماشین رویایی خود را بخرید یا شاید فقط فرزندان خود را به مدرسه بفرستید؟ هر دلیلی که دارید، زمانی که روز بدی را سپری می کنید، به آن فکر کنید.

 

z​endegisalam.khorasannews.‎​com

مرجع : سرپوش

ورزش های مناسب دوران بارداری

شنا چه فوایدی دارد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا