راهنمای خرید چمدان مسافرتی از تولیدی چمدان

سه‌شنبه 31 خرداد 1401 بازار

قطعا شما هم دوست ندارید تجربه ریختن وسایل شخصی چمدانتان در قسمت بار فرودگاه یا هر جای دیگری را داشته باشید که مجبور باشید مجدد اقدام به خرید چمدان نمایید. چمدان در دسته لوازم ضروری و مهم در هر خانه محسوب می شود. چمدان کیف بزرگ یا صندوقچه ‌ای که گاها به شکل دسته‌دار یا بی دسته چرخ دار و بدون چرخ تولید می گردد .شما می توانید انواع لباس و لوازم شخصی را در آن حفظ نمایید و زمان سفر جهت جابجایی راحت تر وسایل خود را تجربه کنید.امروزه تولیدی چمدان ها اقدام به فروش انواع چمدان اعم از چمدان فایبر گلاس چمدان کتان و… می کنند. انتخاب بهترین مارک ساک و چمدان موجود در بازار کار هر کسی نخواهد بود ما در این مقاله قصد داریم تا موارد ابتدایی و مهم که در زمان خرید باید به آن توجه داشت را اشاره می نماییم تا در نهایت موفق به خرید چمدان مناسب باشید.

 

راهنمای خرید انواع چمدان مسافرتی

در زمان خرید چمدان می بایست چندوجهی فکر نمایید به این معنا که همه ی جنبه های مختلف یک چمدان مسافرتی را در نظر داشته باشید. می توان انواع چمدان را از دید پوسته بدنه، چرخ دار بودن یا نبودن، استایل، اندازه، طرح و رنگ مورد بررسی قرار داد.همانطور که یم دانید چمدان هایی که نرم میم باشند و اغلب ه صورت پارچه ای تولید می شوند چمدان نرم می باشند. در حال حاضر این نوع از چمدان معمول ترین نوع آن می باشد و بهره مندی از آن مزایای زیادی به دنبال دارد.

چمدان های پارچه ای در گذشته از پارچه هایی همچون برزنت یا کرباس تولید می گردید اما پارچه های امروزی جایگیزن های مناسبتری برای تولید این محصول به شمار می روند .

انواع چمدان از نظر جنس بدنه

همانطور که می دانید چمدان ها با توجه به مواد مصرفی که در تولید آن استفاده می شوند به دو دسته کل چمدان سخت و چمدان نرم تقسیم می شوند ولی اینکه کدام نوع از این چمدان برای شما مناسب تر است به مدت سفر، سلیقه شخصی شما و لوازم داخل ساک بستگی دارد.به طور معمول چمدان های سخت از پلی کربنات ، آلومینیوم و … تولید می شوند و در مقابل نیز نمونه های چمدان نرم از موادی همچون چمدان فایبرگلاس، چمدان کتان ،پلی استر و … تولید می شوند.

چمدان ABS

ABS از مواد ‌آکریلونیتریل بوتادین استیرن می باشد که به عنوان یک نوع ترموپلاستیک محسوب می شود.این نوع چمدان ها سبک‌ تر از پلی کربنات می باشد ولی به‌اندازه آن بادوام نیستند. بنابراین کاربرد ABS در چمدان‌های سخت ارزان ‌قیمت رایج‌تر است.دراین میان ABS به علت انعطاف‌ ناپذیر بودن از دوام طولانی برخوردار نمی باشد ولی دارای وزن کمی هست.

چمدان پلی کربنات

چمدان هایی که در تولید آن ها از پلیمر پلی کربنات استفاده شده دارای طیف گسترده‌ای از کاربردها همچون اجزای الکترونیکی، ساختمان و حتی اجزای هواپیما می باشند.چمدان مسافرتی پلی کربنات به علت برخورداری از وزن سبک و دوام بسیار طولانی شهرت دارد. تنوع طرح و رنگ، مقاومت در برابر دما، ضربه و خراش را هم می توان در لیست مزیت‌های این جنس اضافه کرد.

چمدان فایبر گلاس چیست؟

همانطور که می دانید چمدان به عنوان یکی از ضروری ترین وسایل مربوط به سفر در انواع مختلفی تولید می شود که چمدان فایبرگلاس نمونه ای از آن می باشد. این نوع چمدان در دسته چمدان های سافت می باشد که طرفداران زیادی نیز دارد. چمدان فایبر گلاس از بهترین چمدان ها می باشد چرا که جلد آن ها به گونه ای می باشد که در صورت کثیفی به راحتی می شود با یک دستمال آن را تمیز کرد و لکه را از بین برد.در حال حاضر چمدان فایبر گلاس طرفداران زیادی پیدا کرده است .

نکاتی برای خرید چمدان

·        به طور معمول چمدان ها دارای عمری حدود ده سال اند بنابراین با نزدیک شدن به پایان گارانتی آن، احتمال خرابی زیپ، چرخ و دسته آن وجود دارد .بنابراین فکر خرید یک چمدان عمری را از سرتان خارج کنید.

  • توصیه می شود جهت خرید بهتر قبل از اقدام به خرید بودجه خود را مشخص نمایید. در حال حاضر چمدان های معمولی با حداقل قیمت در بازار به فروش می رسند و نمونه های گران قیمت نیز قیمتی در حدود چند میلیون تومان دارند.
  • با توجه به اینکه هر چمدان از کاربری ویژه ای برخوردار می باشد لازم است تا نوع نیاز خود و تعداد افرادی که قصد استفاده از چمدان را دارند مشخص نمایید. معمولا افراد ممکن است تجربه سفر یکنفره را داشته باشند ، که به این منظور استفاده از چمدان کوچک ساک و… را توصیه می نماییم.افرادی که همراه با خانواده سفر دارند بهتر است از چمدان های بزرگ تر بهره مند شوند.
  • لازم به ذکر است که چمدان های سایز بزرگ گاها مشکلاتی را هنگام حمل و نقل برای شما به وجود می آورند. در صورتی که چمدان خیلی بزرگ باشد، زمان جابه جایی در تاکسی یا ماشین کار دشواری خواهد بود. چمدان 66 سانتیمتری که زیپ اضافه برای بزرگ تر شدن داشته باشد گزینه مناسبی می باشد.
  • به چرخ های چمدان توجه نمایید و ببینید چمدانی که می خواهید خریداری کنید دو چرخ یا چهار چرخ یا اصلا بدون چرخ است.

لازم به ذکر است امروزه می توان انواع چمدان با چرخ چمدان و قفل چمدان و… را از طریق مراکز و وب سایت های معتبر تهیه نمایید. وب سایت آرش یکی از مراکز معتبر می باشد که می توانید از این طریق خریدی مطمئن داشته باشید. بدین منظور می توانید برای خرید چمدان ، چمدان فایبر گلاس و … به وب سایت arash.plus مراجعه نمایید.

تخفیف داریم! اونم واسه تور خارجی فقط تا آخر هفته!!

تشک طبی چه ویژگی هایی دارد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا