راز محبوبیت برند «شکلات کیت کت» – موفقیت

دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 موفقیت

وب‌سایت آی بازاریابی – صبا روفه‌گرحق: مطمئنا شما هم مثل من با شنیدن نام شکلات کیت کت بسته‌بندی قرمزی را در ذهنتان مجسم می‌کنید که ویفر تردی با روکش شکلاتی داخل آن قرار گرفته است. زیرا کیت کت یک برند جهانی و معروف شکلات است که در سال ۱۹۳۵ در انگلستان راه اندازی شد.

 

لازم به ذکر است که کیت کت در سال ۱۹۸۸ توسط برند نستله خریداری شده است. اما کیت کت کماکان به عنوان یک برند مستقل شکلات در بین مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۴ شکلات کیت کت به عنوان تاثیرگذارترین شکلات موجود شناخته شد. اما سوال اینجاست که محبوبیت برند کیت کت ناشی از چیست و این برند چگونه توانست به چنین موفقیتی دست یابد؟ زیرا گاهی یک اشتباه کوچک در بازاریابی می‌تواند سرنوشت یک برند یا کارخانه را تغییر دهد. برای پاسخ به این سوال در ادامه با همراه باشید.

بررسی عوامل موثر در محبوبیت برند شکلات کیت کت

عوامل موثر در محبوبیت برند شکلات کیت کت

۱) داشتن شعار تبلیغاتی موثر و ماندگار

می‌توان گفت شعار ساده و به یادماندنی شکلات کیت کت (Have a Break, Have a Kit Kat) تاثیر به سزایی در برقراری یک ارتباط موثر با طرفداران آن داشته است. در واقع می‌توان گفت داشتن یک شعار به ظاهر ساده اما جذاب راز محبوبیت برند کیت کت و ورود آن به میان وعده‌ها است. شکلات کیت کت با چاپ کردن این شعار بر روی بسته‌بندی تک تک شکلات‌های خود و همچنین انتشار آن در تمام تبلیغات آنلاین خود آن را در ذهن مردم نهادینه کرده است. در حقیقت امروزه نام شکلات کیت کت کاملا با این شعار در هم تنیده شده است. از این رو بسیاری از افراد با شنیدن نام کیت کت این شعار را در ذهن خود مرور می‌کنند.

نتیجه‌گیری: می‌توان گفت که داشتن یک شعار به ظاهر ساده اما معنی دار می‌تواند تاثیر به سزایی بر نفوذ در ذهن و قلب مشتری و محبوبیت برند داشته باشد. بنابراین در انتخاب شعار تبلیغاتی محصولات خود با دقت عمل کنید.

۲) نوآوری در محصول با ارائه طعم‌های خاص به بازار

کیت کت با ارائه‌ی طعم‌های خاص و منحصر به فرد شکلات به بازار سعی کرده است که ذائقه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد. این نوآوری در محصول باعث شده است که روز به روز محبوبیت این برند افزایش یابد و بر طرفداران این شکلات افزوده شود. از این رو فیلم‌های مختلفی در مورد شکلات کیت کت در یوتیوب موجود است. محبوبیت این برند شکلات باعث شده است که بسیاری از هنرمندان معروف نیز هنگام تست طعم‌های جدید شکلات کیت کت ویدیوهایی را تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند. این امر به خودی خود گام موثری در پیشبرد تبلیغات این شکلات دارد.

نتیجه‌گیری: می‌توان گفت نوآوری در محصول یکی از موثرترین رموز موفقیت و محبوبیت یک برند است. از سوی دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز نقش موثری در پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی یک برند دارند. در حقیقت رسانه‌های اجتماعی یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغات هستند.

 

بررسی عوامل موثر در محبوبیت برند شکلات کیت کت 

طراحی شکلات کیت کت با طرح اندروید نمونه‌ای از همکاری شکلات کیت کت با گوگل 

۳) بازاریابی لحظه‌ای و تعامل با مصرف‌کنندگان در فضای مجازی و به کمک ابزارهای دیجیتال

همانگونه که می‌دانید میلیونها نفر از مردم سراسر جهان کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی برند محبوب خود را دنبال می‌کنند. زیرا این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا در جریان کامل اخبار و به روز رسانی‌های برند محبوب خود باشند. شکلات کیت کت نیز از قدرت و تاثیرگذاری شبکه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در جذب مشتری و افزایش محبوبیت برند خود بهره می‌برد. این برند شکلات در رسانه‌های اجتماعی خود از عواطف و احساسات مردم به نفع برند خودش استفاده می‌کند.

رئیس نستله و برند جهانی کیت کت کریستین درایبرگ (Kristen Dryburgh) از این استراتژی به نام بازاریابی لحظه‌ای یاد می‌کند. از نظر او زمانی که برندها در تعامل با سایر برندها و مصرف‌کنندگان آنلاین قرار می‌گیرند بهترین زمان برای استفاده از خلاقیت است. استفاده از محتوای طنزآمیز یکی از روش‌های خلاقانه بازاریابی است که می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه برندها داشته باشد. محتوای طنزآمیز معمولا بازخورد مثبت و کشش رسانه‌ای قوی دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده از محتوای طنزآمیز باید به گونه‌ای باشد که به وجهه برند آسیبی وارد نکند.

نتیجه‌گیری: انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند و علاقه‌ی زیادی به تعامل و برخورد دوستانه دارند. بنابراین تعامل سازنده با مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی و به کارگیری خلاقیت نقش موثری در محبوبیت برند دارد.

۴) خلاقیت در تعامل دیجیتالی شکلات کیت کت با برندهای دیگر

پس از کسب محبوبیت، برند کیت کت تلاش خود را برای موفقیت بیشتر در زمینه‌ی دیجیتال متوقف نکرد. از این رو در اواخر سال ۲۰۱۳ شکلات کیت کت به دنبال برندی برای همکاری می‌گشت تا به کمک هم ایده‌های خلاقانه‌ی بازاریابی عملی کنند. در این میان گوگل برای معرفی سیستم عامل آندروید نسخه ۴.۴ خود پیشنهاد همکاری به شکلات کیت کت داد. به این ترتیب شکلات کیت کت با طرح آندروید طراحی شد. دلیل گوگل برای این پیشنهاد همکاری این بود که مهندسان گوگل عاشق شکلات کیت کت بودند. همین همکاری گام موثری برای محبوبیت برند شکلات کیت کت شد. پس از معرفی سیستم اندروید بیش از ۵۰ میلیون شکلات کیت کت در ۱۹ کشور جهان فروخته شد. امروزه هنوز هم شکلات کیت کت با انرژی به فعالیت‌های دیجیتالی خود ادامه می‌دهد و با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان در تعامل است.

نتیجه‌گیری: تعامل و همکاری با سایر برندها یک راه حل استراتژیک برای تعامل با مخاطبان جدید است. اجرای کمپین‌های خلاقانه می‌تواند یکی از راه‌های موفقیت برندها باشد.

منبع : برترینها

چگونه به همکاران تان اجازه ندهید کلام تان را قطع کنند - موفقیت

متسوشیتا؛ مرد روزهای سخت پاناسونیک - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا