دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سفید

چهارشنبه 4 بهمن 1396 دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سفید

دکوراسیون اتاق سفید به معنی ممنوعیت استفاده در رنگ ها نیست. برای ایجاد کمی شادی و فضایی زیبا با توجه به سلیقه خود رنگ ها را انتحاب کن. اگر می خواهی اتاق خواب دارای فضایی آرام و معنوی باشد، از رنگ های خاکستری، کرم و آبی استفاده کن و برای دستیابی به فضایی بانشاط رنگ های سبز، صورتی، زرد را به کار ببر. ترکیب رنگ های گرم و سرد نیز منجر به ایجاد فضایی دلنشین و متعادل می شود.

اتاق خواب سفیددکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب سفید

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سفید

بحث هایی که پیرامون دکوراسیون داخلی منزل شکل می گیرد، همیشه جالب هستند. برخی به دکوراسیون ساده و مینیمالیستی علاقه دارند، و برخی دیگر دکوراسیون شلوغ و مفصل تر را ترجیح می دهند، یا بعضی دیگر از افراد دکورهای سنتی را در مقایسه با چیدمان مدرن منزل بیشتر می پسندند. اما تمام این بحث ها و انتخاب های متنوع، نسبت به انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق ها، موضوعاتی حاشیه ای به نظر می رسند.

به عنوان مثال تاثیری که رنگ سفید دیوارها می تواند در شکل گیری دکوراسیون در کنار دیگر انواع رنگ ها داشته باشد، بسیار پراهمیت است. عموما رنگ های خنثی به عنوان رنگ هایی شناخته می شوند که عمومیت بیشتری نسبت به دیگر رنگ ها در دکوراسیون داخلی اتاق ها دارند و رنگ سفید از این حیث در میان دیگر رنگ ها کاربرد بیشتری دارد. به همین دلیل پاسخ دادن به این سوال که کدام رنگ های خنثی برای دکوراسیون مناسب تر هستند، می تواند سوالی مهم و تامل برانگیز باشد که در ادامه با تمرکز بر رنگ سفید به این موضوع می پردازیم.
اتاق خواب سفید

دکوراسیون اتاق با سرویس خواب سفید

 جذابیت رنگ سفید
برای بسیاری از افراد، اتاقی که با رنگ های سفید تزئین شده، همچون تنفس هوای تازه است و همان احساس آرامش را منتقل می کند. به عنوان مثال اتاق خوابی که تمام اجزای دکوراسیون در آن به رنگ سفید هستند، می تواند ذهن و چشم بیننده را بدون هیچ برانگیختگی اضافی، در نوعی آرامش غرق کند. البته چنین ترکیبی در دکوراسیون منزل ممکن است باعث ایجاد حس بی روح بودن، بی انرژی بودن، و سردی در فضا شود. به این ترتیب حسی کاملا متضاد از یک محیط ثابت می توان برداشت کرد.
روشنایی مدرن
سادگی و یکدست بودن سبک مدرن دکوراسیون می تواند با جذابیت رنگ سفید ترکیب شود و فضای داخلی اتاق ها را دلبازتر و وسیع تر نشان دهد. اگرچه سبک های مدرن و نوگرای دکوراسیون لزوما نباید به رنگ سفید متکی باشند، اما ترکیب این نوع دکوراسیون با رنگ سفید، بسیار ایده آل خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از مدل های مینیمالیستی و مدرن دکوراسیون داخلی، از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در ترکیب بندی دکوراتیو خود بهره می برند.
اتاق خواب سفید

اتاق خواب مدرن به رنگ سفید

 ویژگی دکوراسیون گالری ها
دیوارهای سفید می توانند ویژگی هایی را در دکوراسیون داخلی اتاق ها ایجاد کنند که معمولا به عنوان ویژگی دکوراسیون گالری ها شناخته می شوند. این نوع دکوراسیون معمولا به واسطه وجود رنگ سفید در پس زمینه اشیا، آنها را در مرکزیت تمرکز بیشتری قرار می دهد.
همچنین بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب شیک و زیبا
این اتفاق دقیقا همان چیزی است که در گالری ها هم برای جلب توجه بینندگان نسبت به آثار هنری، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید از چنین خصوصیت مهمی استفاده کنید، بایستی سه عامل مهم را در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار دهید:تامین نور مناسب، ترکیب بندی یکدست و هماهنگ عناصر دکوراتیو، و چند شیء جذاب با ظاهر هنری خاص.
ظاهر تمیز و مرتب
معمولا به کارگیری رنگ سفید به دلیل علاقه ای که به تمیزی و نظم بیشتر داریم، در اولویت قرار می گیرد. به عنوان مثال در دکوراسیون آشپزخانه که مسئله تمیزی اهمیت بیشتری پیدا می کند، رنگ سفید معمولا مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. اما گاهی اوقات چنین موضوعی کاملا حالت عکس پیدا می کند و ممکن است ترجیح دهید که لکه های اجتناب ناپذیری که از کار کردن در آشپزخانه به وجود می آیند، چندان در معرض دید قرار نگیرند.
در این صورت احتمالا ترجیح تان استفاده از رنگ های تیره به جای رنگ های روشن و به ویژه سفید است. بنابراین به کارگیری رنگ سفید در دکوراسیون می تواند با علاقه شما به تمیزی و مرتب بودن محیط، رابطه مستقیم داشته باشد.
حاشیه های سفید رنگ
اگر بخواهید که رنگ های تیره و بارز را در ترکیب دکوراسیون کمی تعدیل کنید، قطعا رنگ سفید انتخاب مناسبی برای این منظور نخواهد بود. زیرا استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ های تیره و خاص، می تواند کنتراست را در ظاهر دکوراسیون افزایش دهد و با تاکید بر چنین رنگ هایی، آنها را بیشتر در مرکز توجه قرار دهد. به عبارت دیگر از رنگ سفید می توان برای نشان دادن جزئیات بیشتر در دکوراسیون بهره برد. با رنگ آمیزی حاشیه دیوارها به رنگ سفید می توان تاکید بیشتری روی رنگ های اصلی دکوراسیون ایجاد کرد.
فاصله گرفتن از رنگ های سرد
اگر اجزای اصلی دکوراسیون در اتاق ها عمدتا با رنگ های سرد انتخاب شده اند، بهتر است برای تعدیل کردن ترکیب رنگ دکوراسیون اندکی رنگ های گرم را نیز به مجموعه رنگ ها اضافه کنید. برای این منظور بهتر است کمی از رنگ سفید فاصله بگیرید و برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های کرمی روشن استفاده کنید.
ترکیبات گرم و روشن
معمولا در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی، استفاده از رنگ سفید خالص، چندان عمومیت ندارد و به جای سفید یکدست و خالص از رنگ های روشن و گرم استفاده می شود که در عین قرابت به رنگ سفید، گرمای بیشتری در فضا ایجاد می کنند. این نوع رنگ ها پختگی مناسبی در فضا به وجود می آورند و علیرغم اینکه ویژگی های رنگ سفید را در خودشان دارند، می توانند محیط را از یکنواختی و سردی بیش از حد خارج نمایند.
کنتراست نرم
با توجه به اینکه رنگ هایی مثل کرمی و خردلی بسیار روشن، نسبت به سفید، گرمای بیشتری دارند، می توانند به عنوان رنگی مستقل در کنار سفید هم به کار گرفته شوند و مکمل خوبی برایش باشند. ترکیب رنگی حاصل، کنتراست نرمی در دکوراسیون ایجاد می کند و حتی با وجود رنگ های تیره در محیط، جلوه خوبی به فضای کلی اتاق می بخشد. به این ترتیب میان المان های تیره و روشن اتاق نیز پلی مطمئن برقرار می شود و از کنتراست های هیجانی میان تیره و روشن های عمیق، جلوگیری می شود.
از آنجا که به استفاده از رنگ های روشن و گرم همچون رنگ کرمی اشاره کردیم، می توان نتیجه گیری معکوسی هم از به کارگیری این نوع رنگ ها در کنار رنگ سفید ارائه نمود. اگر بخواهید فضای اتاق را کمی از کهنگی و پختگی بیش از حد خارج کنید، می توانید با استفاده از رنگ سفید خالص اندکی محیط را سردتر کنید و تعادل را در دکوراسیون ایجاد نمایید.
منبع:نمناک
ایده های مدرن و شیک برای طراحی داخلی 2018

ایده های مدرن و شیک برای طراحی داخلی 2018

اتاق نشیمن سفید با ترکیب مشکی و طوسی

اتاق نشیمن سفید با ترکیب مشکی و طوسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا