دقیق مثل یک ساعت سوئیسی

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 فناوری
مدل اسپورت توریسمو

دقیق مثل یک ساعت سوئیسی

نگاهی به کارخانه پورشه در لایپزیگ آلمان به بهانه آغاز تولید پورشه اسپورت توریسمو…

مدل اسپورت توریسمو

مدل اسپورت توریسمو

فرادید| با افتتاح خط تولید مدل اسپورت توریسمو که گونه هاچ بک پورشه پانامرا سدان است، کارخانه این برند برجسته دنیای خودرو در لایپزیگ آلمان به یکی از شلوغ ترین واحدهای مونتاژ خودرو در آلمان تبدیل شد به طوری که با مونتاژ مدل جدید، هم اکنون چهار خودروی پانامرا، کاین، ماکان و اسپورت توریسمو در این واحد تولید و راهی بازارهای جهانی می شوند.

به گزارش فرادید، آلمان که بزرگ ترین صادرکننده خودرو جهان با حجم فروش سالانه بیش از 150 میلیارد دلار خودرو به کشورهای دیگر نقاط جهان است، با داشتن برندهای متعدد در صنعت خودروسازی از جایگاه بسیار ویژه ای در این حوزه برخوردار بوده و بنا بر مطالعات موسسه آمریکایی مک کینزی، پس از ژاپن بالاترین نرخ بهره وری کار و سرمایه را در صنعت خودرو به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید کارخانه لایپزیگ پورشه که ظرف کمتر از 30 ماه در سال 2002به بهره برداری رسید، یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید و مونتاژ رنگ و بدنه را در صنعت خودرو داشته و بنیاد جی دی پاور در سالیان اخیر بارها این کارخانه را در فهرست برترین کارخانه های جهان به لحاظ تولید محصولات با کیفیت قرار داد که آخرین آنها در سال 2014 بود.

پورشه نه تنها از این بنیاد که از سوی مقامات اتحادیه اروپا نیز بابت این کارخانه جوایز متعددی را در حوزه کیفیت به دست آورده و با مدیریت دقیقی که بر این پایگاه صنعتی اعمال می کند، با کیفیت ترین محصولات صنعت خودرو در جهان را در لایپزیگ روی خط تولید می برد.

نگاهی به آمار و ارقام کارخانه لایپزیگ پورشه نشان می دهد این واحد تولیدی از نسبت دقیق کارگر به سرمایه و نیز نرخ تولید سرانه بالایی سود می برد به طوری که با داشن تنها 4045 نفر کارگر، در سال 2016 توانسته بیش از 158 هزار دستگاه خودرو تولید کند. پورشه اعلام کرده کل سرمایه گذاری این شرکت در کارخانه لایپزیک که مساحتی بالغ بر 40 هکتار دارد، حدود 1/3 میلیارد یورو بوده و مجموع مساحت 4 خط تولید در این کارخانه 345 هزار متر مربع است.

به کارگیری بیش از 948 ربات پیشرفته در کنار استفاده از نیروی انسانی متخصص باعث شده تا روزانه بیش از 1/7 میلیون قطعه در تولید بیش از 450 دستگاه خودرو به کار رفته و در عین کسب نرخ بهره وری بالای تولید، عالی ترین سطوح کیفی در تولیدات پورشه رعایت شود.

نکته دیگری که باید در مورد کارخانه لایپزیگ پورشه بدانید این است که این واحد تولیدی با داشتن یک پیست 3/7 کیلومتری جهت تست خودروهای اسپورت و یک مسیر 7 کیلومتری جهت آزمایش محصولات آفرودی کارخانه، نه تنها به محیط زیست خسارتی وارد نمی کند که روزانه 75 راس گاو، 27 راس ایب وحشی و 1/5 میلیون زنبور عسل را در مراتع اطراف خود پرورش داده و از آنها نگه داری می کند.

در عین حال جنگل کاری اطراف و حاشیه این کارخانه بزرگ صنعتی کمک کرده تا 80 درصد از کل گازهای مضر دی اکسید کربن همین جا جذب درختان شده و به هوای منطقه آسیبی وارد نکند. در عین حال این کارخانه سالانه میزبان بیش از 40 هزار نفر از علاقمندان به صنعت خودروسازی است که مایلند از بخش های عمومی‌تر این واحد تولیدی بازدید کنند.

اما در مورد مدل اسپورت توریسمو که اخیرا به خط تولید پورشه اضافه شده لازم به یادآوری است که این خودرو گونه ای جدید نیست و به نوعی نمونه هاچ بک با بدون صندوق بار خودروی پانامرا است که به واسطه وزن سبک تر و نیز طول کمتر از توان بالایی برای لذت بردن از سرعت و رفاه توامان برخوردار بوده و به لطف مهندسی دقیق پورشه می تواند به خوبی دینامیک بالای رانندگی را در کنار سواری تجملی به سرنشینان بچشاند.

این برنامه بخشی از راهبرد برند پورشه در توسعه مدل های رفاهی بوده که اخیرا و از نسل دوم پانامرا با یک سرمایه گذاری 580 میلیون دلاری روندی سریع به خود گرفته است. اسپورت توریسمو که نخستین بار با عنوان مدل 2018 شرکت پورشه در نمایشگاه نیویورک به جهان معرفی شد، قرار است در عالی ترین نمونه که مجهز به موتور هیبریدی است با پیشرانه مشترک نسل جدید کاین تولید شده و بیش از 671 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد.

علاوه بر این، خودروی لوکس اسپورت توریسمو در 4 تریم مختلف به خریداران عرضه شده که در مدل پایه قیمت این خودرو 94 هزار دلار است که درعالی ترین سطح به بیش از 154 هزار دلار می رسد. نگاهی به لیست تجهیزات اسپورت توریسمو در مدل فول آپشن نشان می دهد این خودروی آلمانی از یک موتور 8 سیلندر 4 لیتری با قدرت 550 اسب بخار، گیربکس 8 سرعته دو کلاچه و رینگ و لاستیک های 4 فصل 20 یا 21 اینچی سود می برد.

مدل اسپورت توریسمو

مدل اسپورت توریسمو

منبع : فرادید

چگونه سرعت ماوس را تنظیم کنیم؟

چگونه سرعت ماوس را تنظیم کنیم؟

قبایل رو به نابودی ویتنام

قبایل رو به نابودی ویتنام

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا