دعوای حقوقی کوالکام با اپل، پای تراشه اسنپدراگون 845 را به میان کشاند – فناوری

دوشنبه 2 مرداد 1396 فناوری

شرکت کوالکام، اسنادی برای شکایت علیه اپل به ثبت رسانده است که نام تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در آن‌ها به چشم می‌خورد.

در اوایل سال جاری میلادی، اطلاعاتی در رابطه با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام به دست آمد و گمان می‌رفت که این تراشه، به‌عنوان نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است. حتی گزارش‌هایی مبنی بر توسعه‌ی چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ بر مبنای لیتوگرافی ۷ نانومتری منتشر شد و ادعا شده بود که این موضوع، منجر به افزایش عملکرد تراشه‌ی جدید کوالکام در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵، به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد می‌شود. اما بعید می‌دانیم که این موضوع صحت داشته باشد؛ زیرا «معماری ۷ نانومتری» برای تراشه‌هایی که به‌صورت انبوه در سال آینده عرضه خواهد شد، آماده نمی‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

درحالی‌که شایع شده است گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ، اولین محصول مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام خواهد بود؛ شرکت ال‌جی در ماه می اعلام کرد که از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود، یعنی ال‌جی جی ۷ استفاده خواهد کرد. امسال، ال‌جی ناچار شد جی ۶ را با تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ معرفی کند؛ چیپست مذکور در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ معرفی شده است و از نظر قدرت پردازشی، تفاوت‌های چشمگیری با اسنپدراگون ۸۳۵ دارد.

همین موضوع باعث شده است پرچم‌دار جدید ال‌جی، نقطه‌ضعف‌هایی در مقایسه با رقبای اندروید خود داشته باشد؛ البته بیشتر گوشی‌هایی که چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام قلب تپنده آن‌ها است، پس از ال‌جی جی ۶ راهی بازار شده‌اند. با عدم استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در گوشی جی ۶، شایعات در رابطه با این چیپ‌ست پرچم‌دار افزایش یافت و در نهایت، مشخص شد که شرکت سامسونگ، تولید اولین سری تراشه‌های قدرتمند کوالکام را به گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص داده است.

تراشه اسنپدراگون 845

اکنون که فاصله چندانی تا پایان سال ۲۰۱۷ نداریم، گمانه‌زنی‌های متعددی در رابطه با چیپست پرچم‌دار کوالکام در سال آینده وجود دارند. البته کوالکام هنوز به‌صورت رسمی به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ اشاره نکرده و این تراشه، هنوز معرفی نشده است؛ بااین‌حال، کوالکام اسنادی برای شکایت علیه اپل منتشر کرده است تا از ورود آیفون‌های غول فناوری کوپرتینو به ایالات متحده جلوگیری کند.

در بخشی از این اسناد، کوالکام لیست چیپ‌ست‌هایی را ارائه داده است که به‌صورت رسمی به ثبت رسیده‌اند؛ در میان تراشه‌های مذکور، نام «اسنپدراگون ۸۴۵» نیز جلب‌ توجه می‌کند. در حال حاضر اطلاعات چندان دقیقی در رابطه با این تراشه وجود ندارد؛ اما حضور چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ در اسناد حقوقی به ثبت رسیده کوالکام در ITC، بیان می‌کند که شایعه‌ی پیشین مبنی بر عرضه‌ی چیپ‏ست مذکور به‌عنوان تراشه پرچم‌دار کوالکام در سال ۲۰۱۸، صحت دارد.


منبع : زومیت

آشنایی با استارتاپ زودشور؛ سفارش خدمات خشکشویی آنلاین - فناوری

هر آنچه درباره آیفون 8 می‌دانیم (بخش دوم) - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا