دستگیری سرمایه‌ دار قلابی تحت تعقیب – حوادث

دوشنبه 22 خرداد 1396 دسته‌بندی نشده

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری سارق کلاهبردار سابقه‌داری که در پوشش سرمایه دار، مبلغ ۵۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده و متواری بود، خبر داد.

سردار «بخشعلی کامرانی صالح»  با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت از کلانتری ۱۳ شهید باهنر مبنی بر سرقت ۴۰۰ میلیارد ریال سفته سفید امضاء و ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود : در تحقیقات تکمیلی از شاکی مشخص شد که وی از طریق درج آگهی در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار درخواست ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه برای سرمایه گذاری کرده است که پس از درج آگهی ، فردی که خود را سرمایه دار معرفی می کرد با وی تماس گرفته و درخواست قرار حضوری می کند.

سردار کامرانی صالح گفت : سرمایه دار طی ملاقات حضوری با شاکی پس از جلب اعتماد وی از او می خواهد تا به عنوان ضمانت دو برابر مبلغ درخواستی سفته را تهیه کند که شاکی پس از هماهنگی با شرکاء دیگر اقدام به تهیه سفته کرده  و با خودرو سرمایه داربرای عقد قرار داد به دفتر وی مراجعه کردند.

وی اظهار داشت : در بین راه فرد سرمایه دار به بهانه تسریع در روند کار از شاکی می خواهد تا سفته ها را برای درج شماره آنها در قرارداد جهت اعلام به وکلیش دهد که در این لحظه سفته ها و کیف حاوی وجه نقد شاکی را سرقت کرده و متواری می شود.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد : در اقدامات اولیه ماموران هویت سارق شناسایی و مشخص می شود که نامبرده از سال ۹۴ تحت تعقیب پلیس است و به جهت عدم شناسایی از سوی پلیس ، اقدام به جابجایی محل کار خود می کند.

وی گفت : با توجه به جابجایی متهم در شهر ها و استان های مختلف ، پس از چندین ماه تلاش شبانه روزی در نهایت ، آدرس متهم در شهرستان ملارد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پس از اطمینان از حضور متهم در منزلش در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود : متهم در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت و کلاهبرداری به مبلغ ۵۴۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از پنج نفر به همین شیوه اعتراف کرد.

با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان سایر شکات شناسایی شدند و متهم نیز با قرار وثیقه قانونی ۴۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد.

منبع : برترینها

عکس/ آتش گرفتن اتوبوس در ایستگاه پارک‌‌وی - حوادث

یک اتوبوس در پایانه پارک وی دچار آتش سوزی شد - حوادث

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا