آموزش پخت نان کرپ و کرپ مرغ

پنج‌شنبه 14 شهریور 1398 آشپزی
طرز تهیه نان کرپ و کرپ مرغ

طرز تهیه نان کرپ و کرپ مرغ

آموزش پخت:کرپ مرغ غذایی بدون برنج است. اگر به دنبال تنوع هستید و ترجیح می‌دهید غذایی سبک، مقوی و بدون برنج را امتحان کنید، کرپ مرغ می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. در این مطلب شما را با طرز تهیه نان کرپ و کرپ مرغ آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه نان کرپ

ابتدا مواد لازم برای پخت این نان نازک را برای ۴ نفر آماده می‌کنیم.

مواد لازم
تخم مرغ
۲ عدد
شیر سرد
۱ پیمانه
آرد
۳/۴ پیمانه
نمکبه میزان کم
روغن یا کره
۱ قاشق سوپخوری

 

همچنین بخوانید:طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان

دستور پخت:
۱- ابتدا تخم مرغ‌ها را می‌زنیم. توجه کنید که تخم مرغ‌ها را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود.
۲- در ادامه روغن مایع و شیر سرد را به آن اضافه کنید. حتما باید از شیرسرد استفاده نمایید، زیرا اگر شیر گرم باشد، آرد گلوله گلوله خواهد شد و مایع کرپ یک دست نمی‌شود.
۳- اکنون که مواد با هم مخلوط شدند، آرد را به آن اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا زمانی که آرد کاملا در مواد حل شود.

  • در این مرحله نباید از همزن برقی استفاده کنید.
  • برای آنکه نانی که طبخ می‌کنید، لطافت بیشتری داشته باشد، بهتر است آرد را ابتدا الک کنید و سپس استفاده نمایید. به این ترتیب هوا میان ذرات آرد پخش می‌شود و پس از پخت، نان بافت لطیف‌تری خواهد داشت.
  • وقتی تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کردید، مایع به دست آمده باید رقیق باشد، بنابراین آرد بیشتری اضافه نکنید.

۴- در انتها برای اطمینان از اینکه آرد به طور یکنواخت در مواد حل شده است، بهتر است مایع را از یک صافی عبور دهید. حتما به این نکته توجه کنید که در مایع کرپ آرد باید یک دست باشد، زیرا در غیر اینصورت در کیفیت کار تاثیر منفی خواهد گذاشت.

طرز تهیه نان کرپ و کرپ مرغ

نان کرپ
۵- اکنون مایع آماده است. ماهیتابه را با مقدار کمی کره یا روغن چرب کنید و مقداری از مایع را در ماهیتابه بریزید. سریع آن را بگردانید تا در همه جای ظرف بطور یکنواخت پخش شود. هنگامی که کرپ پخت آن را به ظرف دیگری انتقال دهید. توجه داشته باشید که کرپ‌ها نباید ضخامت زیادی داشته باشند.
۶- به این دلیل که در مرحله آخر پخت، کرپ‌ها درون فر گذاشته می‌شوند، نیازی نیست که هر دو طرف آنها در تابه تفت داده شود. توجه داشته باشید که مواد درون کرپ باید در قسمت برشته آن گذاشته شود و بعد رول گردد.

همچنین بخوانید:طرز تهیه گراتن سیب زمینی با سس بشامل

نان کرپ

طرز تهیه کرپ مرغ

اکنون که کرپ‌ها آماده شد، باید مواد داخل آن را آماده کنیم. مواد اولیه لازم برای پر کردن ۱۲ عدد کرپ به شرح زیر است.

مواد لازم
فیله مرغ خرد شده
۳۰۰ گرم
قارچ
۲۵۰ گرم
آب لیموترشیک قاشق غذاخوری
روغن مایع
۵۰ گرم
خامه
۲۰۰ گرم
آرد نشاسته ذرت
۱ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری
۱/۴ پیمانه
پنیر پیتزا
۱ پیمانه
نمک
به میزان لازم
دستور پخت: 
۱- ابتدا روغن را در ماهیتابه می‌ریزیم و پیاز‌ها را به آن اضافه می‌کنیم و بعد از کمی تفت دادن، فیله مرغ و نمک را به آن اضافه می‌کنیم.
  • بهتر است به فیله‌های مرغ از حدود ۲ ساعت قبل، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفران بزنیم، زیرا به این ترتیب بوی مرغ‌ها از بین می‌رود و طعم غذا لذیذتر می‌شود.
۲- وقتی که پیازها و فیله مرغتفت داده شد، قارچ را به مواد اضافه کنید. برای آنکه قارچ در مواد آب نیندازد، آنها را از قبل بلانچ کنید.
۳- سپس آب لیموترش را اضافه کنید. در حقیقت آب لیموترش حکم چاشنی این غذا را دارد.
  • ترجیحا از لیموترش تازه استفاده کنید که ویتامین c داشته باشد.

۴- در آخر کار آرد نشاسته ذرت را اضافه کنید. این آرد باعث می‌شود که اگر قارچ هنگام تفت داده شدن، آب انداخت غذا خراب نشود.
۵- زمانی که هر دو طرف فیله‌های مرغ تفت داده شد، ماهیتابه را از روی اجاق گاز بردارید. اجازه دهید مواد حرارت خود را از دست بدهد و خنک شود. سپس خامه را اضافه کنید.

  • در صورتی که به مواد گرم خامه اضافه کنید، باعث بریده شدن آن می‌شود، بنابراین به این موضوع دقت کافی را داشته باشید تا غذای شما خراب نشود.

۶- اکنون که مواد داخل کرپ مرغ آماده شد، کرپ‌ها را می‌آوریم و مقداری از مواد را روی نان‌ها می‌ریزیم و آن را به صورت رول (لقمه) می‌پیچیم.۷- وقتی رول‌ها را پیچیدید روی آنها را کمی آرد سوخاری و پنیرپیتزا بریزید. در صورت تمایل می‌توانید کمی جعفری خرد شده نیز روی کرپ مرغ بزنید که هم عطر خوبی دارد و هم باعث زیباتر شدن ظاهر غذا می‌شود.
۸- سپس آن‌ها برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر با درجه ۱۸۰ سانتیگراد می‌گذاریم. البته فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنیم و حرارت آن را نیز روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهیم.
۹- بعد از پخته شدن، کرپ‌های مرغ را از فر خارج کرده و در صورت تمایل پس از آنکه کمی از حرارت افتاد، به ظرف دیگری انتقال دهید.

اکنون غذای شما آماده است و می‌توانید آن را به عنوان عصرانه، میان وعده و حتی شام میل کنید. بهتر است این کرپ را برش نزنید و به همان شکل لقمه سرو نمایید.

همچنین بخوانید:پخت۴ غذا خوشمزه با فیله مرغ

طرز تهیه کرپ مرغ

منبع:ستاره

دستور پخت بورک مرغ خوشمزه

بورک مرغ با نان یوفکا/طرز تهیه

طرز تهیه لازانیا در فر و ماهیتابه و ماکروفر

نحوه پخت لازانیا در فر و ماهیتابه و ماکروفر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا