نحوه پخت چیز کیک خوشمزه

شنبه 26 مرداد 1398 آشپزی
طرز تهیه چیز کیک لذیذ

طرز تهیه چیز کیک لذیذ

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یابرای کراست:

 

دستور پخت چیز کیک خوشمزه

 مواد لازم برای تهیه چیز کیک یابرای فیلینگ:

دستور پخت چیز کیک خوشمزه

 طرز تهیه چیز کیک لذیذ

آمزش پخت:

فر را روی درجه ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. پودر بیسکوییت و کره ذوب شده و پودر دارچین را با دست مخلوط کنید .

پیشنهاد : پودر دارچین رو حذف نکنید. چون عطر بسیار خوبی به کیکتون میده و در طعمش هم مؤثره. این رو میدونید که … دارچین قند خون رو پایین میاره؟

پس حذفش نکنید. من که اکثر از ۱ قاشق ریختم چون از عطرش خیلی خوشم میاد! برای بیسکوییت من از بتی بور مینو بهرهگیری کردم و توی یک پلاستیک بگ ریختم و کوبیدم و بعد آسیاب کردم و بعد الک کردم.

خلاصه این که کاملا پودرِ پودر شد! بعد از اضافه کردن کره توقع نداشته باشید که خمیری بدست بیاد که بشه باهاش گلوله درست کرد. توی عکس دیدن می‌کنید که مواد من چندان خمیری نیست. شما باید با پرس کردن کراست رو ساخت کنید.

بیشتر بخوانید:پخت تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

آموزش تهیه چیز کیک

پنیر خامه اي را مدام هم بزنید تا یکنواخت شود. تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنید. شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. وانیل و رنده پوست لیمو و ماست را اضافه کرده و مفید مخلوط کنید. « این قسمت کار توضیح خاصی نداره و هیچ نکته مهمی هم در کار نیست.

فقط کافیه کل مواد رو به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی مفید هم بزنید تا تخم مرغها توی مخلوط حباب ایجاد کنند و حجم مخلوط دو برابر بشه.

دور و زير قالب فویل آلومینیوم بپیچید و قالب کیک را توی ظرفی دیگر قرار دهید. « فویل باعث میشه که آب توی کیکتون نفوذ نکنه و کراستتون له و شل نشه» .

بیشتر بخوانید:دستور تهیه کیک با روکش ژله

مخلوط فیلینگ را توی قالب بریزید و درون فر قرار دهید و ظرف زیرین را تا نیمه قالب از آب پرکنید. « قالب کمربندی من ۲۳ سانتیه. حمام آب باعث میشه که کیکتون رطوبت خودش رو حفظ کنه و یک چیزکیک مویست داشته باشید» .

کیک باید برای ۴۵ دقیقه در فر قرار گیرد. « تجربه به من اثبات کرده که کیک زودتر از ۱٫۵ تا ۲ ساعت نمیپزه! ممکنه از جنس پنیرش باشه. در هر صورت وقتی کیکتون کاملا پف کرد و روش زرد رنگ شد یعنی پخته.

خیلی راحت فویل رو جدا کرده و کمربند رو باز کنید و کیک رو به ظرف سرو منتقل کنید. و اما برش کیک….برای اینکار باید کاردتون گرم باشه تا خط برش تمیزی بدست بیاد. بعد از هر برش کارد رو با حوله اي که در آب داغ فرو کردید تمیز کنید و برش بعدی رو بزنید.

 

پیتزا قورمه سبزی به روش رستوران‌ های میلان

دستور پخت پیتزا قورمه سبزی

تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا