دستور پخت 5 مدل چیز کیک

یکشنبه 15 اسفند 1400 آشپزی
چیز کیک

دستور پخت چیز کیک:

 

چیزکیک دسر لذیذ و طرفدار های زیادی دارد که انواع مختلفی دارد. در این مطلب با طرز تهیه چند چیز کیک آشنا میشویم ؛ اگردوست دارید یک دسر خوشمزه برای عصرانه داشته باشیدبا مجله دایان همرا ما باشید

 

1- چیز کیک با ژله توت فرنگی

مواد لازم :

بیسکوئیت ۳۰۰ گرم

پنیر خامه ای ۵۰۰ گرم

شکر نصف پیمانه

کره ۱۵۰ گرم

عصاره وانیل ۲ قاشق چای خوری

توت فرنگی به تعداد لازم

پودر ژله توت فرنگی ۲ بسته

ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری

چیز کیک با ژله توت فرنگی

چیز کیک با ژله توت فرنگی

نحوه پخت چیز کیک توت فرنگی

1- ابتدا کره را در یک ظری بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا ذوب شود.

2- داخل یک ظرف پیرکس یک کاغذ روغنی بیندازید ، سپس بر روی کاغذ روغنی مقداری کره  بمالید.

3- بیسکوئیت‌ها را خرد کنید. و در یک کاسه دیگر بریزید و به آن باقی مانده کره ذوب شده را اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید.

4-د بیسکوئیت‌های خرد شده را در ظرف پیرکس بریزید و آن ها را با پشت قاشق صاف کنید و فشار دهید. سپس ظرف پیرکس را در حدود ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

5-یک کاسه مناسب تهیه کنید و پودر ژلاتین را به همراه یک پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را آنقدر هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب کاملاً حل شود.

6-یک کاسه دیگر را تهیه کنید و پنیر خامه ای را به همراه شکر در آن بریزید. سپس به کمک یک همزن آن را آنقدر هم بزنید تا یک ترکیب خوب و یکدست حاصل شود. در ادامه عصاره وانیل را نیز به پنیر اضافه کنید و هم بزنید.

7-بعد از اینکه پودر ژلاتین خنک شد، آن را به کاسه پنیر اضافه کنید . مجدداً به کمک همزن مواد را بار دیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا ترکیب شما کاملاً یکدست شود.

2-دسر چیز کیک لیمویی

 

مواد لازم:

زرده تخم مرغ 6 عدد

پوست لیمو ترش ۴ قاشق چای خوری

بیسکوییت 1 و 3/4 فنجان کره

خامه ترش 450 گرم

آبلیمو 6 قاشق غذاخوری

شکر 170 گرم

115 گرم نمک

1/2 قاشق چای خوری شکر

55 گرم تخم مرغ

2 عددپنیر خامه ای

450 گرم شکر

3 قاشق غذاخوری لیمو ترش و مقداری آب لیمو  ترش

-دسر چیز کیک لیمویی

-دسر چیز کیک لیمویی

طرز تهیه کاستارد لیمویی

زرده تخم مرغ، 170 گرم شکر، 6 قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری پوست لیمو ترش را داخل یک قابلمه کوچک مخلوط کنید

و به مدت 8 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد و غلیط شود. بعد بگذارید، در دمای معمولی اتاق خنک شود و آرام هم بزنید.

طرز تهیه نان کیک

فررا گرم کنید. یک قالب کیک به قطر 20 سانتیمتر را سه لایه فویل بپیچید و با کره چرب کنید.

بیسکوییت ها را خورد کرده ، 55 گرم شکر و نمک را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید و کره را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مرطوب شوند.

مخلوط را داخل قالب بریزید و به ته قالب فشار دهید و روی آن را یکدست و صاف کنید

فقط به مدت پنج دقیقه داخل فر قرار دهید بعد بگذارید کاملا خنک شود و داخل فر نگهدارید.

طرز تهیه مواد داخل دسر چیز کیک لیمویی

1-پنیر خامه ای، 150 گرم شکر، تخم مرغ ، 3 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو را داخل دستگاه بریزید و خوب آنها را مخلوط کنید.

2-با قاشق از کاستارد لیمویی روی کیک بمالید و روی آن را صاف و یکدست کنید.

3-چیز کیک را با قالبش داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید و داخل قالب بزرگ به مقدار کافی آب بریزید و به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید.

4-در این حین خامه ترش و سه قاشق غذاخوری شکر باقیمانده را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.

5-با دقت به وسیله قاشق از مخلوط خامه ترش روی کیک داغ بمالید و روی کیک پخش کنید و روی آن را صاف کنید. بعد به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا فقط کمی روی آن با کیک ست شود و بعد بگذارید به مدت ده دقیقه خنک شود.

6-به وسیله یک چاقوی تیز چیز کیک را از قالب جدا کنید و تمام شب داخل یخچال نگهدارید تا خنک شود. بعد کیک را به یک بشقاب انتقال دهید و روی آن را با ورقه های نازک لیمو تزیین کرده و سرو کنید.

 

3-دسرچیز کیک هویج

مواد مورد نیاز

تخم مرغ: 3 عدد

خامه فرم گرفته: یک چهارم پیمانه

آرد ذرت: 2 ق س

ماست خامه ای: 1 ق س

وانیل: 1 ق س

آب لیموترش: 2 ق س

پودر دارچین: یک دوم ق چ

پودر بیسکوییت: 2 پیمانه

شکر: 1 پیمانه + یک چهارم پیمانه

هویج (پوره شده): یک و یک سوم پیمانه

کره (ذوب شده): یک سوم پیمانه

پنیر خامه ای: 720 گرم

شکر قهوه ای: 2 ق س

 

دسرچیز کیک هویج

دسرچیز کیک هویج

روش پخت چیز کیک هویج

 

1.    پودر بیسکوییت و کره را داخل کاسه ای مخلوط کنید. بعد آن را به قطر 5 سانتی متر کف یک قالب کمربندی به قطر 23 سانتی متری که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بریزید و با پشت قاشقی پرس کنید.

2.    قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 8 دقیقه قرار دهید. سپس آن را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

3.    در ظرفی دیگر پنیر خامه ای، شکر قهوه ای و 1 پیمانه شکر را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. بعد تخم مرغ را به آن بیفزایید و با سرعت پایین همزن هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود. سپس خامه، آرد ذرت، ماست خامه ای، وانیل، 1 قاشق چایخوری آب لیموترش و پودر دارچین را به آن اضافه و مخلوط کنید.

4.    هویج را با یک چهارم پیمانه شکر و مقداری آب بپزید و بقیه آب لیموترش به آن بیفزایید تا طعم بهتری داشته باشد. سپس آن را در دستگاه غذاساز بریزید تا پوره شود. بعد به مواد پنیری بیفزایید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود.

5.    مایه آماده شده را روی بیسکوییت داخل قالب بریزید. یک مربع بزرگ از ورق آلومینیومی ضخیم بردارید و دور قالب چیزکیک بکشید. بعد قالب را در یک قالب بزرگ تر که داخل آن به ارتفاع 2.5 سانتی متر آب ریخته شده، به مدت 60 دقیقه بگذاید. سپس قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

6.   به کمک یک چاقو دور چیزکیک را آزاد کنید و یک ساعت دیگر زمان دهید تا خنک شود. سپس آن را حدود 12 ساعت در یخچال قرار دهید، بعد از قالب خارج و سرو کنید.

 

4-دستور تهیه چیز کیک آناناس

 

مواد لازم لایه زیرین:

بادام (پودر شده): 150 گرم

کره (ذوب شده): 40 گرم

مواد لازم فیلینگ:

پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ خوری

آب سرد: 4 قاشق سوپ خوری

پنیر خامه ای: 500 گرم

شیر: یک پیمانه

شکر: 150 گرم

مواد لازم تزیین:

کمپوت آناناس: 3 الی 4 برش

پرک نارگیل: به مقدار لازم

دسرچیز کیک هویج

دسرچیز کیک هویج

طرز تهیه چیز کیک آناناس:

1-شش قالب کوچک (به قطر 10 سانتی متر) را با کره چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید.

2-برای تهیه لایه زیرین، بادام پودر شده و کره را کاملا با هم مخلوط کنید.این مخلوط را کف قالب ها بریزید و فشار دهید.

3-برای تهیه فیلینگ، پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید. پنیر خامه ای، شیر و شکر را در ظرف جداگانه ای با هم به خوبی مخلوط کنید.

4-مخلوط ژلاتین را اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را در قالب ها روی لایه بادام بریزید و قالب ها را حدود 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

5-سپس به کمک چاقویی مرطوب، چیزکیک ها را از قالب ها جدا کرده و به ظرف سرو انتقال دهید. چیزکیک ها را با برش های کمپوت آناناس و برگ نارگیل تزیین و سرو کنید

 

5-چیز کیک تمشکی

مواد لازم خمیر خشک

بیسکویت: ۳/۴ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری

شکر سفید: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

کره نمکی: ۳ و ۱/۲ قاشق غذاخوری

مواد تمشک

تمشک یخ زده: ۱۰۰ گرم

شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری

مواد چیزکیک:

شکر سفید: ۳/۴ پیمانه

آرد: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر خامه‌ای: ۲۲۰ گرم

رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ: ۲ عدد

خامه ترش: ۱/۴ پیمانه

چیز کیک تمشکی

چیز کیک تمشکی

طرز تهیه چیزکیک تمشکی  

 

۱. برای خمیر خشک: فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سلسیوس روشن کنید. بیسکویت خرد شده و شکر را داخل کاسه ریخته و کره ذوب شده را هم به آن بیفزایید. با استفاده از چنگال این مواد را به هم زده و یک خمیر خشک درست کنید. ۱ قالب مافین ۱۲ تایی را کاغذ گرفته و در هر کدام از قالب‌های کاغذی یک قاشق غذاخوری سرپر از این خمیر خشک بریزید. آن‌ها را به آرامی فشار دهید تا سطح آن صاف شود. آن را به مدت ۵ دقیقه در فر بپزید سپس از فر برداشته و بگذارید خنک شود.

۲. برای درست کردن سس تمشکی: تمشک‌های یخ زده و ۲ قاشق غذاخوری شکر را داخل غذاساز بریزید و خوب بزنید تا پوره شوند یعنی حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه. یک الک ریز و ظریف را روی یک کاسه بگذارید و این مخلوط را از آن رد کنید (معمولا دانه‌ها داخل الک می‌مانند در صورتی که مقداری از دانه‌ها داخل کاسه رفت دوباره آن را صاف کنید). این پوره صاف شده را کنار بگذارید.

۳. برای مواد چیزکیک: آرد و شکر را داخل کاسه‌ای مخلوط کنید. پنیر خامه‌ای و رنده پوست لیمو را افزوده و با همزن برقی بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود. هر بار یک تخم‌مرغ را افزوده و مخلوط کنید. وانیل و خامه ترش را هم اضافه کنید و فقط تا حدی که ترکیب شوند با همزن بزنید. کاسه را ۱۰ بار روی کابینت بکوبید تا حباب‌های بزرگ هوا از آن خارج شوند.

۴. مخلوط را به طور یکسان روی خمیر خشک داخل قالب‌ها بریزید تا حدی که تقریبا قالب پر شود (کمی مانده به سر قالب). قالب را آهسته تکان دهید تا سطح چیزکیک را صاف کنید سپس حدود با حدود ۳/۴ قاشق چای‌خوری از سس تمشک روی سطح هر کدام ۵ دایره کوچک درست کنید.

۵. با استفاده از خلال دندان، مواد تمشکی را در هم پیچانده تا طرحی مرمری درست کنید. قالب را در مافین گذاشته و به مدت ۲۲ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا زمانی که کاپ کیک‌ها پف کرده و تقریبا سفت شوند (ممکن است کمی ترک داشته باشند، اما بعدا باد آن‌ها خالی شده و دیگر آن ترک‌ها را نخواهید دید).

۶. قالب را از فر درآورده و بگذارید به طور کامل خنک شود سپس به مدت ۳ ساعت در یخچال سرد کنید. آن‌ها را در ظرفی دردار در یخچال نگهداری کنید.

دستور پخت مربای به

دستور پخت مربای به

 مگشت پلو خوزستانی

مگشت پلوی خوزستانی خوشمزه وساده

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا