انواع غذا با پنیر پیتزا

یکشنبه 7 آذر 1400 آشپزی
دستور تهیه انواع غذا با پنیر پیتزا

غذا با پنیر پیتزا تنوع بسیار بالایی دارد و انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را می توان با این ماده غذایی درست کرد. مرغ، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، بادمجان، نان تست و سوسیس انواع موادی هستند که با پنیر پیتزا ترکیب شده و یک غذای جدید ابداع می‌شود.

غذا با پنیر پیتزا و مرغ

غذای اول) پیتزا مرغ و قارچ نوعی غذا با پنیر پیتزا و مرغ است که مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای و پنیر پیتزاست که بر روی لایه‌ای از خمیر پیتزا قرار می‌گیرد. مرغ را پس از پختن با پیاز و ادویه‌هایی نظیر زردچوبه، دارچین، فلفل و زنجبیل، ریش ریش می‌کنند. خمیر پیتزا را کف قالب مورد نظر پهن می‌کنند و مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای را لایه به لایه روی ان می‌ریزند. در انتها با لایه‌ای از پنیر پیتزا روی مواد را می‌پوشانند و حدود ۳۰ دقیقه در فر قرار می‌دهند تا پنیر روی آن ذوب شده و خمیر بپزد. پس از خارج کردن پیتزا از فر روی آن مقداری پودر آویشن می‌پاشند و با سس کچاپ سرو می‌کنند. برای آشنایی با طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

پیتزا مرغ و قارچ

 

غذای دوم) ماکارونی با سس بشامل و مرغ نوع دیگری از غذا با پنیر پیتزا و مرغ است. این غذای مغذی و خوشمزه با ظاهری وسوسه انگیز می‌تواند برای کودکان غذایی مناسب باشد. برای تهیه ماکارونی با سس بشامل از سینه مرغ چرخ شده استفاده می‌شود که با پیاز داغ و ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا تفت داده شده و با افزودن رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای به آن سس مخصوصی درست می‌شود. این سس روی مخلوطی از ماکارونی آبکش شده، سیب زمینی سرخ شده و سس بشامل قرار می‌گیرد و سطح آن با لایه‌ای از پنیر پیتزا پوشانده می‌شود. این غذا نیز حدود ۳۰ دقیقه در فر قرار می‌گیرد تا طبخ آن تکمیل شود. برای آشنایی با طرز تهیه ماکارونی با سس بشامل و مرغ به مطلب زیر مراجعه کنید:

ماکارونی با سس بشامل

 

 

غذای سوم)‌ گراتن مرغ و سیب زمینی نوعی غذا با پنیر پیتزا و مرغ است که ترکیب مرغ، سیب زمینی و پنیر در آن طعم فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. ترکیب و مواد تشکیل دهنده این غذا به گونه‌ای است که برای افراد علاقمند به فست فود گزینه بسیار مناسبی است. برای تهیه این غذا برش‌های خلالی مرغ را با پیاز و فلفل دلمه‌ای تفت می‌دهند و با افزودن موادی همچون رب، نمک، فلفل، پودر پاپریکا و کمی محلول زعفران آن را مزه دار می‌کنند تا یک سس مرغ خوشمزه درست شود. سپس روی سس مرغ را با لایه‌هایی از سیب زمینی حلقه شده، قارچ ورقه شده و پیاز داغ می‌پوشانند. نوعی سس مخصوص تهیه شده از آرد ذرت، شیر، پنیر فرانسوی و زرده تخم مرغ را روی آن می‌ریزیند و با لایه‌ای از پنیر پیتزا می‌پوشانند. طبخ این غذا را می‌توان در فر یا روی اجاق گاز تکمیل کرد و پس از تکمیل پخت با سس کچاپ سرو کرد. طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی را به طور کامل در آموزش زیر دنبال کنید:

گراتن مرغ و سیب زمینی

غذا با پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده

لازانیا نوعی غذا با پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده است که برای تهیه سس آن علاوه بر گوشت چرخ کرده از سبزیجات دیگری نظیر قارچ و فلفل دلمه‌ای استفاده می‌شود. برای درست کردن لایه‌های لازانیا، سس بشامل، پنیر پیتزا و مایه گوشت به ترتیب روی هم قرار می‌گیرند و معمولا این ترتیب لایه‌ها ۲ الی ۳ بار تکرار می‌شود. لایه آخر لازانیا به طور کامل با پنیر پیتزای ورقه‌ای پوشانده می‌شود و سپس در ماکروفر، فر یا ماهیتابه طبخ آن تکمیل می‌گردد. برای آشنایی با طرز تهیه لازانیا در ماکروفر، فر و ماهیتابه و نکات مهم و اصولی طبخ آن به مقاله زیر مراجعه کنید:
لازانیا

غذا با پنیر پیتزا و سیب زمینی

سوفله سیب زمینی نوعی غذا با پنیر پیتزا و سیب زمینی است که می‌توان آن را به صورت ساده، با مرغ و با گوشت چرخ کرده درست کرد. ماده اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا، سیب زمینی آبپز له شده است که با ترکیبی از پنیر چدار و پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان، پیازچه خرد شده و تخم مرغ در قالب‌های مخصوص سوفله ریخته می‌شود و حدود ۱۵ دقیقه در فر پخته می‌شود. نکته اساسی در تهیه سوفله سیب زمینی جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ و زدن سفیده در حدی است که حالت آهاری پیدا کند که در نهایت باعث پف کردن سوفله و رسیدن به کیفیت مطلوب خواهد شد. برای آشنایی با طرز تهیه سوفله سیب زمینی مطلب زیر را دنبال کنید:

سوفله سیب زمینی


غذا با پنیر پیتزا و بادمجان

سوفله بادمجان یا موساکا نوعی غذا با پنیر پیتزا و بادمجان است که در دسته غذا‌های یونانی قرار دارد و در تهیه آن از بادمجان، گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ، پنیر پیتزا و سس سفید استفاده می‌شود. برای درست کردن سوفله بادمجان با تفت دادن گوشت چرخ کرده در پیاز داغ و افزودن نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی به آن سس گوشت مخصوصی درست می‌کنند. سپس برش‌های بادمجان سرخ شده در روغن، سس گوشت، سس سفید و پنیر پیتزا را به صورت لایه لایه در ظرف سرو می‌چینند و به مدت ۴۰-۳۰ دقیقه در فر می‌پزند. برای آشنایی با طرز تهیه سوفله بادمجان به طور کامل به مطلب زیر مراجعه کنید:

سوفله بادمجان


غذا با پنیر پیتزا و نان تست

پیتزا مخصوص با نان تست نوعی غذا با پنیر پیتزا و نان تست است که مواد آن بنا به سلیقه و امکانات شخص قابل تغییر است و می‌تواند با گوشت یا سبزیجات و یا مخلوطی از هر دو تهیه شود. برای تهیه این پیتزا از کالباس و گوجه فرنگی حلقه شده و نان تست استفاده می‌شود که در ظرف سرو به صورت یکی در میان و به حالت دورانی چیده می‌شوند و روی آن‌ها با مخلوطی از تخم مرغ و شیر پوشانده می‌شود. در لایه آخر نیز مقداری پنیر گودا یا پنیر پیتزای رنده شده اضافه شده و ۱۰ دقیقه در فر پخته می‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه پیتزا مخصوص با نان تست به مقاله زیر مراجعه کنید

غذا با پنیر پیتزا و نان تست

غذا با پنیر پیتزا و سوسیس

پیتزا پپرونی مخصوص نوعی غذا با پنیر پیتزا و سوسیس بوده که در میان دوستداران غذا‌های تند و ادویه دار بسیار محبوب است. ماده اصلی این پیتزا نوعی سالامی تند ایتالیایی به نام پپرونی است که همراه با سس مخصوص تهیه شده از پیاز، سیر، و گوجه فرنگی، همراه با پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان روی خمیر پیتزا قرار می‌گیرد و به مدت ۱۵ دقیقه در فر پخته می‌شود. برای آشنایی با طرز تهیه پیتزا پپرونی مخصوص به طور کامل به آموزش زیر مراجعه کنید:
غذا با پنیر پیتزا و سوسیس

پیتزا پپرونی مخصوص

پیتزای پنیر نیویورکی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا