در قرنطینه خانگی پاپ کرن بخورید

شنبه 24 اسفند 1398 گوناگون
خواص پاپ کورن
ذرت بو داده از تنقلات سالم و مناسب برای تمام سنین که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید به شرطی که در منزل با نمک و روغن کم تهیه شود .و یک میان وعده ی سالم و خوب است.
ذرت بو داده  را به نام های پاپ کورن و پف فیل می شناسیم. حتما شما هم از شکفتن دانه های ذرت سفت و غیر قابل نفوذ با حرارت و تبدیل شدن به بافتی نرم و خوشمزه  لذت می برید.
و در عین حال خوردنی کم کالری که به حفظ سلامتی شما کمک می کند .و نسبت به میان وعده های ناسالمی که می خورید یک میان وعده ی  سالم محسوب می شود.
حالا که روزها بلندتر  شده  و همچنین به دلیل رواج بیماری کرونا خانه نشین شده ایم و بی تحرکی و خوردن غذا های پر کالری باعث ایجاد اضافه وزن می شود. می توانیداز ذرت بو داده به عنوان یک میان وعده استفاده کنیم چون باعث سیری مانده به مدت طولانی تر می شود و به دلیل کالری کم و فیبر بالا اضافه وزن نمیگیریم وهمچنین بچه ها هم از خوردن ان لذت می برند

در باره ذرت بو داده بیشتر بدانید :

1- ذرت بو داده حاوی فسفر  و  پروتئین قابل توجهی است .
2- آهن موجود در پاپ کورن حتی بیشتر از اسفناج و تخم مرغ است.
3- ذرت بو داده غنی از ویتامین B است از جمله ویتامین B6،B3 فولات و اسید پانتوتینک.
4 – برای تنظیم برخی فرآیندهای بدن مانند تولید انرژی و متابولیسم مواد در بدن موثر می باشد و سوخت و ساز را افزایش می دهد.
 البته باید حواستان باشد که خودتان در منزل پاپ کورن سالم یعنی با روغن و کره و نمک کم تهیه کنید. در این صورت ذرت بو داده  تان بدون قند و بدون چربی و حاوی کالری کمی است.به بدنتان انرژی داده و زود سیرتان می کند. برای همین نیازی به پرخوری ندارید.
5- یک فنجان ذرت بو داده حاوی فقط 31 کالری است.اگر به دنبال وزن ایده آل و لاغری هستید پاپ کورن را در رژیم غذایی خود قرار دهید .
6- ذرت بو داده جزو دانه های کامل و غنی  است. این یعنی این که منبع فوق العاده ی فیبرهای غذایی محسوب می شود. در واقع هر یک فنجان پاپ کورن حاوی 1.3 گرم فیبر است.
7- پاپ کورن همانند میوه ها و سبزیجات فیبر و آنتی اکسیدان دارد. باید بدانید که هر 100 گرم پاپ کورن 13 درصد پلی فنول های مورد نیاز روزانه ی ما را تأمین می کند.
8- پوسته ی نازک طلایی رنگ پاپ کورن نیز حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها می باشد.
لبخند زدن

فواید لبخند زدن و خندیدن از نظر علمی و اسلام

تفاوت الکل متانول و آتانول

تفاوت الکل های متانول با آتانول چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا