دبی را در ایران تجربه کنید

سه‌شنبه 2 خرداد 1402 فناوری

دبی را در ایران تجربه کنید

اگرچه دبی یکی از مقاصد محبوب گردشگری بین ایرانیان است، اما شاید به نظر برسد که در ایران نیز جاذبه‌هایی مشابه دبی وجود دارند و می‌توان از آن‌ها لذت برد. دبی، پایتخت امارات متحده عربی، در سواحل خلیج فارس و در جنوب ایران قرار دارد. این شهر با امکانات و جاذبه‌های فراوان و جذاب، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان و بین شهروندان ایرانی شناخته شده است. با سفر به این شهر، می‌توانید تجربه‌های شادکامی، هیجان، تفریح، خرید، غذاهایخوشمزه و طعم‌های بی‌نظیری را داشته باشید.

با این حال، در ایران نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارند که ممکن است شباهت‌هایی با دبی داشته باشند. برای مثال، شهرهایی مانند کیش، قشم، هرمز، بندرعباس، مشهد و اصفهان با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی خود، می‌توانند مقاصد جذابی برای گردشگری در داخل کشور باشند. به علاوه، در ایران نیز امکاناتی مانند هتل‌های لوکس، رستوران‌های خوشمزه، مراکز خرید بزرگ و … وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ی شبیه به دبی را برای گردشگران فراهم کنند. بنابراین، سفر به جاذبه‌های داخلی نه تنها به صرفه‌تر و ارزان‌تر است، بلکه می‌تواند تجربه‌ی خاص و یادگاری برای گردشگران باشد.

دبی را در ایران تجربه کنید

دبی را در ایران تجربه کنید

تورهای صحرانوردی و سافاری دبی

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به دبی تورهای صحرانوردی شامل فعالیت‌هایی مانند سافاری، شترسواری، اقامت در خیمه‌ها و تماشای زیبایی‌ آسمان کویر در شب است و به دلیل علاقه فراوان گردشگران به این برنامه‌ها، در بیشتر تورهای دبی عرضه می‌شوند.

از آنجایی که بیش از ۷۰ درصد از خاک ایران از کویر و بیابان تشکیل شده است، این کشور به لحاظ جغرافیایی بسیار متنوع است. به همین دلیل، این موهبت‌های طبیعی، موقعیت بسیار مناسبی برای سفرهای تفریحی و گردشگری فراهم کرده‌اند. کویر لوت، ریگ جن، کویر مسیله و بیابان مرنجاب، کویر مرکزی (دشت کویر)، کویرها و بیابان‌های خور و بیابانک، کویرهای نمکی، کویرها و بیابان‌های یزد و طبس و … از جمله جاذبه‌های طبیعی ایران هستند که باعث شده‌اند این کشوریکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان باشد.

در سال‌های اخیر، با توجه به تمایل گردشگران به سفرهای صحرانوردی، تورهای داخلی نیز برنامه‌های متنوعی برای ارائه تورهای صحرانوردی در این مناطق داشته‌اند. با بازدید از شهرهای واقع در مسیر، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و جذاب مشابه با صحرانوردی در دبی را تجربه کنید. به علاوه، با دیدن جاذبه‌های طبیعی ایران، از جمله کویرها و بیابان‌ها، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی این کشور لذت ببرید و تجربه‌ی خاصرانوردی بی‌نظیری داشته باشید.

تورهای صحرانوردی

تورهای صحرانوردی

 

هتل‌ها و رستوران‌های لوکس

در طول سال‌های گذشته دبی پیشرفت فراوانی داشته و به یکی از پایتخت‌های گردشگری دنیا تبدیل شده است. از این رو، به منظور جذب گردشگران و تامین امکانات رفاهی و رضایت آن‌ها، هتل‌‌ها و رستوران‌های لوکسی در اقصی نقاط این شهر راه‌اندازی شده‌اند.

در چند سال اخیر، صنعت گردشگری و هتلداری در ایران نیز پیشرفت چشمگیری داشته و هتل‌های لوکس فراوان در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، کیش، شیراز، تبریز، اصفهان و … برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده شده‌اند. همچنین، در خصوص رستوران‌ها نیز باید گفت که به دلیل تنوع طعم‌ها و لذت‌های فراوان، در ایران می‌توان در هر نقطه‌ای از کشور غذاهای محلی خوشمزه با کیفیت بالا را تجربه کرد. این رستوران‌ها با ارائه غذاهای محلی و سنتی می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی را برای گردشگران فراهم کنند.

هتل‌ها و رستوران‌های لوکس

هتل‌ها و رستوران‌های لوکس

 

خرید لوکس

جای تردیدی نیست که خرید و گردش در مراکز خرید یکی از بخش‌های جذاب سفر است و از این نظر دبی را می‌توان پایتخت خرید خاورمیانه نامید؛ شاهد این مدعی وجود بیش از ۷۰ مرکز خرید و اوت‌لت در این شهر است که یکی از آن‌ها به نام دبی مال جایگاه بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان را در اختیار دارد. در این مراکز خرید لوکس می‌توان اقلام گوناگونی از جمله لباس، فرش، شال کشمیر و ابریشم، خرما و شیرینی‌های خرمایی، عطر، خنجرهای سنتی، طلا و ادویه را تهیه کرد.

علاوه بر مرکز خرید و فروش و تجارت، بازار طلای دبی موسوم به “سوق الذهب” در منطقه الراس، در میان گردشگران از شهرت خاصی برخوردار است. اما در سال‌های اخیر، مراکز خرید لوکسی به سبک مدرن در شهرهای مختلف ایران راه‌اندازی شده‌اند. مثل مجتمع‌های تجاری ارگ، پالادیوم و کوروش در تهران، لاله پارک در تبریز و مال‌های قشم و کیش. این مراکز خرید لوکس با ارائه انواع کالاها و خدمات مختلف، جذابیت بسیاری برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

در شهرهای بزرگ ایران، کلیه بازارهای سرپوشیده سنتی دارای راسته طلافروشان هستند و در زیبایی و جذب گردشگران، هیچ کم و کاستی ندارند. به عنوان مثال، بازار طلافروشان یزد یکی از نمونه‌هایی از این بازارهای سنتی می‌باشد. این بازارها با تنوع محصولات طلا و جواهرات سنتی ایرانی، همواره در فهرست محبوب‌ترین مقاصد خرید گردشگران از سراسر جهان قرار دارند. بنابراین، علاوه بر بازار طلای دبی، بازارهای سنتی ایران نیز برای گردشگرانی که به دنبال خرید اجناس سنتی هستند، جذابیت بسیاری دارند.

خرید لوکس

خرید لوکس

پارک‌های آبی

پارک آبی دبی بهترین محل برای تجربه شادی و هیجان بر روی سرسره‌های مرتفع است و گردشگران در صورت سفر به این شهر زیبا فرصت تفریح در این مجموعه بی‌نظیر را از دست نمی‌دهند.

البته چنین شادی و هیجانی را در می‌توان در پارک‌های آبی موجود در شهرهای مختلف ایران نیز تجربه کرد؛ از جمله این مجموعه‌های آبی زیبا و مشابه به پارک آبی دبی، می‌توان به استخر و سرسره آبی جماران در منطقه جمشیدیه و دهکده آبی پارس در تهران، پارک آبی رامسر، پارک آبی اهواز، پارک آبی تبریز، سه پارک آبی به نام‌های پارک آبی ایرانیان، مجموعه پارک ساحلی آفتاب و سرزمین موج‌های آبی (بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه) در مشهد اشاره کر

اگرچه شهر دبی به لحاظ قرارگیری در حاشیه خلیج فارس از آب‌وهوایی گرم برخوردار است، ولی بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا را به مساحت ۲۲,۵۰۰ مترمربع در اختیار دارد. این مرکز در مرکز خرید دبی (امارات مال)  قرار دارد و برای جلوگیری از ذوب شدن برف‌ها از سیستم خنک‌کننده بسیار قوی برخوردار است.

پارک‌های آبی

پارک‌های آبی

با خوشبختی، ایران به لحاظ آب‌وهوایی بسیار متنوع است و تجربه فصول مختلف در جای‌جای این کشور امکان‌پذیر است. از جمله موهبت‌های خدادادی در ایران، بارش برف و وجود پیست‌های اسکی طبیعی در جای‌جای کشور است. پیست‌های اسکی تهران (شمشک، توچال، آبعلی و دربندسر)، البرز (دیزین و خور)، اردبیل (آلوارس و پیست اسکی روی چمن جنگل فندقلوی نمین)، فارس (پولادکف و تربیت بدنی)، آذربایجان غربی (خوشاکو در ارومیه)، بیجار (نسار)، بختیاری (کوهرنگ)، کاکان در کهکیلویه و بویراحمد، تاریکدره در همدان، سهند و پیام در آذربایجان شرقی، شهمیرزاد در سمنان، شیرباد در خراسان رضوی و فریدونشهر در اصفهان از جمله پیست‌های اسکی طبیعی در ایران می‌باشند که برای ورزش و تفریح علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی و گردشگران جذاب هستند.

پیام رسان ایرانی آی گپ

دوچرخه برقی وینتیج اسکرامبلر S

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا