خودروهای مینی در ایران، به زودی رونمایی می‌شوند – فناوری

شنبه 12 اسفند 1396 فناوری

برند مینی که به عنوان خودروسازی انگلیسی و زیرمجموعه‌ی بی‌ام‌و فعالیت می‌کند، از طریق پرشیا خودرو وارد ایران خواهد شد.

قوانین جدید برای واردات خودرو، برندهای لوکس مثل بی‌ام‌و را از بازار کشور دور می‌کنند. بر اساس این تصمیمات رسمی، مدل‌هایی که در کشور سازنده، بیش از ۴۰ هزار دلار قیمت دارند هم، اجازه ورود به ایران نخواهند داشت. با این حساب، معدود محصولات بی‌ام‌و با بدنه‌ی هاچبک از سری یک و سری 2، با حدود قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، می‌توانند به کشور وارد شوند، اما بعید است که مورد توجه خریدار ایرانی واقع شوند. به نظر می‌رسد که واردات خودروهایی مثل مینی، راه چاره‌ی پرشیاخودرو برای ادامه‌ی فعالیت در بازار داخلی باشد، چرا که قیمت بعضی از آنها در کشور سازنده، کمتر از ۲۵ هزار دلار است.

بر اساس اطلاعات رسمی، ۳ مدل از محصولات مینی به زودی توسط پرشیا خودرو، نماینده‌ی رسمی بی‌ام‌و در ایران؛ رونمایی خواهند شد. جزئیات دقیق این خودورها، هنوز مشخص نیست، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات مینی، شامل کوپر استاندارد، کوپر کلاب‌من و کوپر کانتریمن باشند. این خودروها، در صورت استقبال بازار ایران؛ می‌توانند با آپشن‌های اضافی، مثل سقف پارچه‌ای جمع‌شونده، پیشرانه‌های قدرتمندتر و سری‌های S و JCW ارائه شوند.

Mini Cooper

مینی کوپر سقف فلزی (Hard Top) ارزان‌ترین و البته قدیمی‌ترین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۵۹، با نام‌های  آستین مینی و آستین کوپر در بازار انگلستان عرضه شد تا تحولی در سبک‌بدنه‌ی خودروهای اقتصادی باشد. آستانه‌ی قیمت مینی کوپر در بازار جهانی، ۲۲ هزار دلار است و با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. نسخه‌های ۲در و ۴در مینی کوپر، حدود ۱۰۰۰ دلار اختلاف قیمت دارند، ضمن اینکه در مدل پایه، همراه با قدرت ۱۳۴ اسب بخار، گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر و جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته تولید می‌شود. با این شرایط، مینی کوپر در زمانی حدود ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت، ضمن اینکه میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. مدل‌های سری S و JCW از مینی کوپر، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۲۸ اسب بخار تولید می‌شوند، اما در هیچ نسخه‌ای مجهز به گیربکس اتوماتیک نیستند و با آپشن‌های کامل، نزدیک به ۴۰ هزار دلار قیمت دارند.

MINI Cooper S Countryman

مینی کوپر کانتریمن، کمی بزرگ‌تر از کوپه‌ی استاندارد به نظر می‌رسد و با چراغ‌های خاص خود، متفاوت از دیگر محصولات مینی؛ قابل شناسایی است. کوپر کانتریمن در نسخه‌ی پایه، ۲۷ هزار دلار قیمت دارد و پیشرانه‌ای مشابه کوپر استاندارد دارد. خریداران این مدل، می‌توانند در ازای ۲ هزار دلار اضافه پرداخت، نمونه‌ی ۴ چرخ محرک کانتریمن را سفارش دهند، اما برای استفاده از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، مجبور به هزینه‌ی بیشتر و خریداری مدل‌های سری S و JCW با پیشرانه‌ی ۱۸۹ اسب بخار هستند. مینی کوپر کانتریمن، دارای مدل پلاگین هیبرید با آستانه‌ی قیمت ۳۷ هزار دلار و قدرت ۲۲۱ اسب بخار است که مسلما برای بازار ایران و تعرفه‌های حاکم بر آن، مناسب نخواهد بود.

MINI Cooper Clubman

دیگر محصول مینی که می‌تواند به ایران وارد شود، مینی کوپر کلابمن است. ظاهر این خودرو در نمای روبرو، شباهت زیادی به مینی کوپر استاندارد دارد، اما به لطف استفاده از بدنه‌ی کشیده‌تر، صندوق بزرگ‌تری فراهم می‌کند. آستانه‌ی قیمت کلابمن، ۲۶ هزار دلار است و از همان پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۳۴ اسب بخار استفاده می‌کند. این محصول می‌تواند با کمی اضافه پرداخت، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل باشد، اما در نسخه‌های S و JCW هم، صرفا دارای جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته خواهد بود. کلابمن S با پیشرانه‌ی ۱۸۹ اسب بخار و کلابمن JCW با پیشرانه‌ی ۲۲۸ اسب بخار، به ترتیب آستانه‌ی قیمت ۳۰ هزار و ۳۶ هزار دلار دارند.


منبع : زومیت

تأثیر ارزهای رمزپایه بر انسان‌ و هیجانات انسانی، بیشتر از حد تصور است - فناوری

همه چیز درباره ویزای دانمارک - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا