خودرهای هوشمند کیا از سال ۲۰۲۱ در خیابان ها تردد می‌کنند – فناوری

سه‌شنبه 19 دی 1396 فناوری

شرکت کره‌ای کیا در جریان نمایشگاه CES 2018 از استراتژی جدید خود برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران پرده برداشت.

طی مراسمی که در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد، شرکت خودروسازی کیا از برنامه‌های آتی خود برای توسعه‌ی مدل‌های الکتریکی و توسعه‌ی مدل‌های خودران خبر داد. بر اساس استراتژی جدید این شرکت، خودروهای خودران سطح ۴ (خودروهای کاملا خودران که می‌توانند در همه‌ی موقعیت‌ها کنترل خودرو را در اختیار بگیرند) از سال ۲۰۲۱ میلادی در شهرهای مختلف آزمایش خواهند شد، به علاوه، تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۶ محصول الکتریکی جدید به خط تولید این خودروساز کره‌ای افزوده خواهد شد.

کیا نیرو الکتریکی

کیا با اتخاذ این استراتژی جدید به دنبال دست‌یابی به سه هدف اصلی است، تولید خودروهای خودران، متصل به اینترنت و اقتصادی/الکتریکی که به اختصار استراتژی ACE نام‌گذاری شده است. برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای خودران خبر از تعهد این شرکت برای تجاری‌سازی خودروهای خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ میلادی می‌دهد. بر اساس این برنامه کیا قرار است در شهرهای هوشمند منتخب که دارای زیرساخت‌های مورد نیاز فناوری جدید است، روند آزمایش خودروهای خودران را آغاز کند. به گفته‌ی مقامات این شرکت، از سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد آزمایش ناوگانی بزرگ از محصولات خودران این شرکت در جاده‌های عمومی خواهیم بود.

کیا در نظر دارد بر اساس برنامه‌ی جدید خود مبنی بر تجهیز همه‌ی مدل‌ها به فناوری اتصال به اینترنت، در گام نخست، تا سال ۲۰۲۵ میلادی امکان سفارش این فناوری را در بازارهای مختلف فراهم کند و در گام بعدی، تا سال ۲۰۳۰ میلادی، همه‌ی مدل‌های تولیدی خود را به‌صورت پیش‌فرض به این فناوری مجهز کند. در همین راستا و در جریان نمایشگاه CES امسال، کیا از سیستم ارتباط پر سرعت 5G خود رونمایی کرد.

کیا نیرو الکتریکی

برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای اقتصادی/الکتریکی خبر از خیز عظیم این شرکت برای تولید ۱۶ مدل جدید مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی پیشرفته تا سال ۲۰۲۱ می‌دهد. بر اساس اعلام کیا، ۱۶ مدل مذکور شامل مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبرید، تمام الکتریکی (شامل مدل مفهومی کیا نیرو که در جریان همین نمایشگاه معرفی شد) و یک مدل جدید مجهز به پیل سوختی خواهد بود و مدل مجهز به پیل سوختی، کمی زودتر و از سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه می‌شود.

استراتژی ACE کیا بخشی از طرح بزرگ‌تر این شرکت برای آینده‌ی حمل‌ونقل است که با عنوان «بدون مرز برای همه» نام‌گذاری شده است. بر اساس اظهارات دکتر وونگ چول یونگ، مدیر مرکز تحقیق و توسعه‌ی کیا، طرح آینده‌ی کیا این امکان را در اختیار همه قرار می‌دهد تا از ارزش‌های بی‌نهایتی که آینده‌ی حمل‌ونقل فراهم می‌کند، لذت ببرند.

کیا نیرو الکتریکی

کیا همچنین، قصد گسترش سرویس اشتراک خودروی ویبل (WiBLE) را در دستور کار قرار داده است. این سرویس که از سال گذشته در کشور کره‌ی جنوبی در دسترس قرار گرفته است، به زودی در بعضی شهرهای اروپایی شروع به کار خواهد کرد. از طریق اپلیکیشن این سرویس، کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی، محصولات مختلف کیا را به ازای سفرهای کوتاه اجاره کنند. این سرویس از اواخر سال جاری میلادی در اروپا در دسترس خواهد بود.


منبع : زومیت

هایپرایکس هدست بی سیم و لوازم جانبی گیمینگ خود را معرفی کرد - فناوری

اینتل تراشه‌ کوانتومی ۴۹ کیوبیتی تنگل لیک را معرفی کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا