مزایا شگفت انگیز عود/ خواص درمانی عودها

چهارشنبه 5 آبان 1400 روانشناسی ، گوناگون
عود

عودچیست

عود از روزگار باستان قدمت دیرینه دارد. و افراد سال‌هاست که برای حفظ آرامش، افزایش انرژی مثبت از انواع مختلف عود در مراسم و مناسبت‌های خاص استفاده می‌کند. استشام رایحه برخاسته از سوزاندن عود تاثیر زود بر ذهن و روان ما می گذارد. چاکراها را پاک و متعادل می کند و همچنین محیط  اطراف ما را نیز از امواج منفی انباشته شده پاک می کند

عود چوبی است که پس از آتش زدن از خود دودی مطلوب ایجاد می‌کند. عود انواع مختلف زیادی با بوهایی و متنوع دارد.مانند عود صندل، عود جنگل، عود اسطوخودوس، عود مشک، عود ثروت و …

عود یکی از مواد خوشبو و قابل استفاده در رایحه درمانی است و در طب سنتی فواید دود کردن عود بر کسی پوشیده نیست. در اصل عود  تکه چوب وشاخه‌ای باریک و دراز و بریده شده از درختی خاص بوده که در شرق آسیا بخصوص در کشور هندو کشور چین می روید
با آتش زدن عود دودی خوشبو بلند می‌شود. لاکن عودهایی که امروزه در بازار فروخته می‌شوند، از چوب درختی خاص نیستند بلکه حاصل فرآوری گیاهان معطر و صمغ‌های عطری و احیاناً اسانس‌های شیمیایی هستند.

 

عود

عود

چند هشدار خیلی جدی در خصوص روشن کردن عود

1-هنگامی که عود روشن میکنید حتما همه ی درها وپنجره ها را باز کنید

2-بهتر عودها روی زمین یا نزدیک به زمین قرار داشته باشد

3-هرگز چند تاعود با رایحه مختلف را با هم روشن نکنید چون تداخل انرژی صورت میگیره

4-اگر به رایحه عودها حساسیت دارید در معرض مستقیم دودش قرار نگیرید یا خود گیاهشو بسوزانید

 

خواص عود چیست؟

*با آتش زدن عود امواج و انرژی‌های منفی موجود در محیط دور می‌شوند.

*با آتش زدن عود که خودیک درمان‌اثربخش برای جلوگیری و رفع استرس، ایجاد آرامش و تمدد اعصاب، رفع خستگی و بسیاری از بیماری‌های دیگر است.

 

آشنایی با انواع عودها

آشنایی با انواع عودها

آشنایی با انواع عودها

1-خواص عود ناگ چامپا

عود ناگ چامپا رایحه بسیار خوش بو از گل درخت champak است،بو ناگ چمپا برای ایجاد و فضای آرام و خوب برای تشویق عشق و فضای عاشقانه و دوستانه است.

 

2-خواص عود لاواندرlavander یا اسطوخودوس :

دارای خاصیت ضد اضطراب ، ضد افونی کننده ، آنتی بیوتیک ، باز کننده ذهن ، ضد تشنج ، ضد ویروس ، ضد افسردگی و تقویت اعصاب و روان است.اسطوخودوس دارای عطر و بوی لذتبخش ملایم است از زمان رم باستان استفاده های متنوعی از این گیاه خوشبو میشده است.

همچنین برای رفع حواس پرتی و فراموشی و رفع خستگی فکری و میگرن مفید است و سبب افزایش آرامش در خواب می شود و نیز جریان خون را زیاد نموده و در ناتوانی جنسی مؤثر است. افرادی که دچار فشارخون بالا هستند در استفاده از این عود احتیاط کنند

 

3-خواص عود مریم گلی:

امواج شفا را به طرف «مرکز تکلم» می فرستد و چاکرای گلو را از انقباض رها می کند وشاداب کننده است و برای رفع خستگی مفیداست

 

4-خواص عود اکالیپتوس:

چاکرای پنجم را باز و پاک می کند. امواج آن ، ذهن ما را بر روی صدای درون باز می کند . این عود ضد سرماخوردگی و آنفولانزا و ضد عفونی کننده محیط میباشد

 

5-خواص عود نعنا:

برای تقویت قلب و چاکرای ششم مفیداست و کمک می کند تا شخص از قالب های افکار محدود ، رها و آرام شده و قدرت تمرکز را زیاد کرده و موجب حس شادابی در فرد میشود

 

6-خواص عود یاسمن:

ذهن را بر روی تجسم و تصویری که حامل پیامی از حقیقت عمیق تر است باز می کند.

 

7-خواص عود‌ کندر:

اثر حیات بخشی بر روی ذهن و روان دارد و پاک کننده‌ محیط است. با این رایحه زندگی روزمره در وضعیت موجود کمرنگ شده، اعتقادات مذهبی عمیق تر شده و روح ، ظرفی مشتاق برای نور الهی می شود.

 

8-خواص عود دارچین:

این رایحه تند دوست داشتنی که نشانه پول، ثروت و رفاه می باشد . رایحه دارچین از باشکوه ترین  بوها است ؛ محرک ، گرمابخش و ضد نفخ است .برای رفع خستگی و ضد عفونی مفید است.ضد سرماخوردگی ، مناسب برای رفع سوء هاضمه و اختلالات گوارشی ، رفع بی اشتهایی ، سرزندگی و گردش خون را بهبود می بخشد ، دارای خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی نمودن محیط نیز می باشد.

 

9-خواص عود آویش:

برای درمان استرس و رفع خستگی فکری وضدعفونی کردن محیط مناسب است.

 

آشنایی با انواع عودها

آشنایی با انواع عودها

 

10-خواص عود یاس:

جهت رفع فشار عصبی و میگرن مفید است و همچنین موجب کاهش درد ناشی از کلیه و رماتیسم ، نقرس و سیاتیک نیز می شود .

 

11-خواص چوب صندل:

برای رفع پرخاشگری و ستیزه جویی و ضد عفونی کردن محیط مناسب است.عود صندل طبع سرد و خشک دارد

 

12-خواص عود باران جنگل

عود خوش بو و معطر باران جنگل ، شاداب‌کننده و نشاط آور بوده و به افزایش حافظه کمک می‌کند و آرامش بخش است و احساس قدرت را افزایش می‌دهد.

 

13-خواص عود هفت شیر آفریقا

تقویت‌کننده اعصاب، آرام‌بخش، رفع فشارهای عصبی و ناآرامی، ضد استرس و اضطراب و همچنین رایحه بسیار دل‌انگیز این عود موجب شده که یکی از پرفروش‌ترین عودها شناخته شود

 

14-خواص عود وانیل

وانیلی یک عطر آرام ، برای تشویق عشق ، جاذبه و افسون. از دیدگاه طب سنتی وانیل نیز همچون دیگر عودها دارای ویژگی‌های خاص خود است. تأثیر وانیل بر روی سیستم عصبی و مغز انسان موجب کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را نیز کاهش می‌دهد . در کل هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید . وانیل در علم آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

15-خواص عود ماه

عود خوش بوی ماه نیز دارای رایحه‌ای خنک و آرام بخش است و به افراد ، راحتی و آرامش اعصاب می‌بخشد. شما می توانید با استشمام عطر عود ماه لحظات آرامش و سعادتمندی را تجربه کنید و ذهن خود را تازه و آزاد نمایید.

 

16-خواص عود سیب سبز

عطر این میوه دارای خواص جوان کننده متعددی میباشد که به تن و روان شما طراوت وتازگی می بخشد.

 

17-خواص عود شاهدانه

عود شاهدانه از گل های شاهدانه بدست آمده است . بوییدن رایحه شاهدانه ، راهی است میانبر برای داشتن حس موفقیت، افزایش رویاها و ایجاد احساس آسمانی در خانه می باشد . همچنین دارای خواص شاداب کننده و رفع استرس و ضدافسردگی می باشد .

 

18-خواص عود مشک

عود مشک گرانبها به عنوان یک عطر و بوی عرفانی شناخته شده است . استشمام رایحه مشک منجر به افزایش هوشیاری ذهنی و جذب قدرت می گردد.

 

آشنایی با انواع عودها

آشنایی با انواع عودها

19-خواص عود گل سرخ:

امواج عاشقانه و ملایمی به چاکرای قلب وارد می کند و باعث تقویت عشق در شما می شود و برای ضد عفونی کردن محیط مناسب است

 

20-خواص عود خورشید

عود خورشید ؛ سرشار از انرژی و سرزندگی است.

 

21-خواص عود توت فرنگی

نقش این عود ایجاد عشق، شانس و دوستی است.

 

22-خواص عود کاج

کاربرد عود کاج ، در دورشدن انرژی های منفی، دفع اشخاص فوق العاده بد و جذب پول و رفع استرس و پاک کنندگی محیط می باشد .

 

23-خواص عود آنتی استرس

عود ضد استرس یکی از جدیدترین عودها ؛ ضد استرس ، رفع استرس و كابوس شبانه ، رفع بی خوابی ، آرامش بخش است .

 

24-خواص عود چای سبز

دارای رایحه ای با بوی دل انگیز و تازه و پاک چای سبز بوده و ایجاد تمرکز از بارز ترین آثار رایحه چای سبز هست ، قدرت فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد. آرام‌بخش است و در رفع استرس کمک می‌کند.

 

25-خواص عود نارگیل

عود نارگیل با عطری آرام بخش و خنک یاد آور آرامش زندگی در جزیره ای دور و مرموز است و استشمام رایحه نارگیل ، راهی برای حذف موانع و رسیدن به موفقیت است.

حرکت یوگا

یوگا/ بهترین حرکات یوگا برای کمک به خواب بهتر در شب

پرفکت مانی

پرفکت مانی چیست و پرفکت مانی چه کاربردی دارد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا