خواص شربت جینسینگ چیست؟

یکشنبه 8 اسفند 1400 سلامت

خواص شربت جینسینگ چیست؟

یک گیاه دارویی با ترکیابات بسیار مفید و مملو از ویتامین ها است که خواص درمانی زیادی دارد مثل رفع الزایمر و افزایش طول عمر افراد! شربت این دارو دارای  (جینسینگ، زنجبیل، قولنجان (خولنجان)، زعفران، عسل و فلوس یا کتیرای خوراکی) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، آهن، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسید فولیک، فلاونوئیدها، ساپونین، زینجیبرن و جینوساید است

 

مهم‌ترین خواص شربت جینسینگ

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص شربت جینسینگ اظهار کرد: این شربت با بهبود عملکرد سیستم عصبی نقشی موثر در افزایش توان ذهنی، تقویت حافظه و رفع آ‌لزایمر دارد، شربت جینسینگ برای مبتلایان به ام اس و کودکان اوتیستیک بسیار مفید است.وی درباره خواص دیگر شربت جینسینگ بیان کرد: این شربت شادی و نشاط را در افراد ایجاد و اضطراب، استرس و افسردگی را برطرف می‌کند، به شربت جینسینگ اکسیر جوانی هم می‌گویند، زیرا مصرف این شربت طول عمر را افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت جینسینگ به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند، این شربت تأثیری چشمگیر در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی دارد.عظمایی تأکید کرد: مصرف شربت جینسینگ به افراد بلغمی مزاج پیشنهاد می‌شود، این شربت به بهبود روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) و التهاب و درد مفاصل (آرتریت) کمک می‌کند، شربت جینسینگ با رقیق کردن خون نقشی موثر در کاهش غلظت خون دارد.

وی تصریح کرد: شربت جینسینگ برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار مفید است، این شربت نقشی موثر در افزایش قدرت باروری در مردان، رفع کم‌خونی و سرماخوردگی، تقویت عمومی بدن، بهبود کیفیت خواب و شادابی و طراوت پوست و مو دارد.

چگونه عمر طولانی داشته باشیم؟

موارد منع مصرف شربت جینسینگ

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت جینسینگ یادآوری کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است، مبتلایان به فشار خون بالا، بیماری‌های کبدی، قلبی، کلیوی و افرادی که دارو‌های رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین را استفاده می‌کنند باید قبل از مصرف شربت جینسینگ با پزشک خود مشورت کنند، نوشیدن همزمان این شربت با نوشیدنی‌های محرک مانند نوشابه، قهوه و چای مضر است.

خواص شربت جینسینگ چیست؟

خواص شربت جینسینگ چیست؟

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت جینسینگ

  • جینسینگ                                                   ۱۵ گرم
  • قولنجان (خولنجان)                                    ۱۰ گرم
  • زنجبیل                                                        ۱۰ گرم
  • زعفران دَم‌کرده                                          نصف لیوان
  • فلوس یا کتیرای خوراکی                           ۲۰ گرم
  • آب                                                              ۱.۵ لیتر
  • عسل                                                           ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شربت جینسینگ

– نخست جینسینگ، قولنجان، زنجبیل و ورقه‌های فلوس یا کتیرای خوراکی را نیم‌کوب کنید، آنها را داخل آب بریزید و بگذارید تا ۲ روز بماند.

– مخلوط مواد را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

– پس از اینکه دمای مخلوط مواد متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید) آن را صاف‌ و زعفران دَم‌کرده و عسل را به آن اضافه کنید.

– شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.

– برای تهیه یک لیوان شربت جینسینگ، سه قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم اضافه کنید.

– شربت جینسینگ را می‌توان روزانه سه لیوان میل کرد.

کمبودهایی که در چهره رخ می‌نمایند!

خواص جوش شیرین برای کاهش چربی

خواص جوش شیرین برای کاهش چربی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا