خواص زنجبیل

یکشنبه 10 بهمن 1400 سلامت
خواص زنجبیل

خواص زنجبیل

از خواص زنجبیل می توان به درمان انواع بیماری ها از قبیل تهوع ، استفراغ بارداری ، حاملگی ، قلب ، عروق و همچنین تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد که در ادامه مطلب مشاهده می کنیدزنجبیل مانند دارچین ، در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد .در این مطلب ، به برخی از خواص و فواید زنجبیل اشاره شده است .

خواص زنجبیل

رپورتاژ

تاثیر زنجبیل در درمان تهوع و استفراغ بارداری و حاملگی

موثر بودن زنجبیل در کاهش تهوع و استفراغ بارداری ( که یکی از علائم بارداری است ) ، حتی در موارد شدیدی که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود ، کاملا تایید شده است . زنجبیل تاثیر چشمگیری در کاهش تهوع صبحگاهی و تعداد حملات استفراغ در اوایل بارداری و قبل از هفته بیستم حاملگی دارد . داروهایی که برای درمان این تهوع و استفراغ در دوران بارداری مصرف می شوند معمولا عوارض جانبی در پی دارند و گاها می توانند باعث ناهنجاری ها و مشکلاتی در سلامت جنین شوند . در حالی که زنجبیل هیچ کدام از این عوارض را ندارد.همچنین از دمنوش زنجبیل می توان برای کاهش درد بعد از زایمان طبیعی استفاده کرد

زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

زنجبیل می تواند با تحریک غدد عرق بدن ، به سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند . همچنین عرق بدن حاوی نوعی ماده ضدعفونی کننده طبیعی است که در هنگام ترشح عرق ، به سطح پوست منتقل شده و از پوست بدن در مقابل عوامل بیماری زا محافظت می کند . از جمله در برابر باکتری هایی مانند :اشریشیا کلی (E.coli) و استافیلوکوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus) که علت رایج ترین و شایع ترین عفونت های پوستی هستند . همچنین قارچ هایی مانند کاندیدا آلبیکانس (Candida_albicans) که یک قارچ و مخمر دو دیپلوئیدی است و معمولاً عامل ایجاد عفونت های برفک دهان و واژینیت قارچی است .

زنجبیل به هضم غذا کمک می کند

ترکیبات فنلی موجود در زنجبیل (جینجرول، شوگاول و زینجرون) عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد ، بزاق را افزایش می دهد ، باعث بهبود تولید صفرا میشود و از انقباضات مضر معده جلوگیری میکند . همچنین زنجفیل برای تولید آنزیم های تریپسین و لیپاز پانکراس بسیار مفید است . به همین دلیل اعتقاد بر این است که زنجبیل برای جلوگیری از سرطان کولون و جلوگیری از یبوست بسیار مفید است .

زنجبیل درد قاعدگی و پرویود را کاهش می دهد

گرفتگی قاعدگی درد شدیدی در قسمت پایین شکم است که تقریبا هر زنی در طول زندگی خود آن را تجربه می کند . این درد و گرفتگی ممکن است قبل از پریود ، در حین پریود و یا بعد از پریود باشد . در برخی از زنان این گرفتگی قاعدگی ، از چند روز قبل از پریود آغاز شده و تا چند روز بعد ، ادامه دارد . به دلیل ترکیبات فنلی موجود در زنجبیل (جینجرول، شوگاول و زینجرون) از این ادویه محبوب می توانید برای کاهش درد و گرفتگی های قاعدگی استفاده کنید. چای زنجبیل بهترین راه طبیعی برای درمان و کاهش درد پریود است . همچنین مصرف این چای میتواند حالت تهوع و استفراغ شما را در دوران قاعدگی از بین ببرد .اکثر خانم ها برای کاهش دردهای قاعدگی از مسکن های معروفی مانند ایبوپروفن و استامینوفن استفاده می کنند که هر کدام از این داروها عوارض جانبی بخصوصی دارند در حالی که زنجبیل یک درمان طبیعی بوده و این عوارض را ایجاد نمی کند . با وجود اینکه عوارض جانبی شدید و ناراحت کننده ای برای زنجبیل گزارش نشده است اما شما باید در مصرف این ادویه تعادل را رعایت نمایید .

زنجبیل باعث سلامت قلب و عروق می شود

حمله قلبی و سکته مغزی ؛ دو قاتل بزرگ انسان در جهان هستند که زنجبیل نقش ویژه ای در پیشگیری از ابتلا به آنها دارد . بخصوص اگر همراه با مصرف سیر و پیاز باشد . سیر ، پیاز و زنجفیل خاصیت ضد انعقاد خون دارند که می تواند برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی مفید باشد . توجه داشته باشید که در صورتی که در حال مصرف داروهای قلبی و داروهای ضدانعقاد خون مانند وارفارین هستید ، قبل از مصرف زنجفیل ، با پزشک خود مشورت کنید . همچنین همانطور که قبلا اشاره شد ، زنجبیل تاثیر زیادی در تنظیم کلسترول و قند خون دارد که این عوامل نیز می تواند باعث بهبود عملکرد قلب و عروق شود .

زنجبیل دشمن شماره یک عفونت های قارچی است

طبق تحقیقاتی بین 29 گیاه مختلف انجام شد مشخص شده است که زنجبیل بین سایر داروهای گیاهی ، قویترین خاصیت ضد قارچ را دارد . در موارد نادر ، زنجبیل ممکن است با برخی از آنتی بیوتیک ها تداخل ایجاد کند

خواص زنجبیل

دو خوراکی ضروری

دو خوراکی ضروری برای روزهای آلوده

علل برون فکنی

علل برون فکنی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا