هکر ها در کمین استفاده کنندگان WIFI عمومی

پنج‌شنبه 6 شهریور 1399 فناوری
خطرات استفاده از وای فای های عمومی رایگان
ضمن همه پیشرفتهایی که در اینترنت همراه ایجاد شده است، هنوز در مکان های شلوغ و پرجمعیت نظیر نمایشگاه ها، مجتمع‌های تجاری و یا استادیوم‌ها  نمی‌توان از این فناوری استفاده کرد. بنابراین اولین و بهترین راه حل و جایگزین برای این مشکل، اینترنت وای فای است. فناوری ای که اینترنت را از روش ها گوناگون دریافت کرده و آن را از طریق نقاط دسترسی وای فای میان کاربران به اشتراک بگذارد.
بعضی از شرکت ها این خدمات را در مجتمع های تجاری و نمایشگاه ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند ولی کارشناسان امنیت سایبری در مورد استفاده از این وایفای های عمومی هشدار هایی داده اند که خطر هک شدن با استفاده از وای فای عمومی برای برخی سایت ها وجود دارد که در این مطلب آورده ایم :

کارشناسان امنیت سایبری در مورد استفاده از WIFI عمومی هشدار دادند.

کارشناسان دسترسی به خدمات مالی، صندوق پستی و شبکه‌های اجتماعی از طریق Wi-Fi عمومی و همچنین خرید آنلاین را توصیه نمی‌کنند، زیرا هکر‌ها می‌توانند به راحتی از اطلاعات دریافت شده استفاده کنند.

همچنین، توصیه می‌شود که اطلاعات حساب‌های کاربری خود را در مورد خدمات و برنامه‌های مختلف از جمله تلفن بانک و اینترنت بانک را وارد نکنید.

  • ارزانترین نرخ بلیط هواپیما
  • 62 سکه طلا در جشنواره بیمه البرز (کلیک کنید)
  • لیست قیمت تفنگ‌های دیجی‌کالا
  • هایفوتراپی صورت با بهترین قیمت در جشواره حراج تابستونه رخ آرا
  • ارزانترین نرخ بلیط هواپیما
  • 62 سکه طلا در جشنواره بیمه البرز (کلیک کنید)
  • لیست قیمت تفنگ‌های دیجی‌کالا
  • هایفوتراپی صورت با بهترین قیمت در جشواره حراج تابستونه رخ آرا

دیمیتری گالوف، کارشناس امنیت سایبری شرکت کاسپرسکی گفت: ” شبکه‌های Wi-Fi عمومی، به عنوان مثال در کافه ها، معمولاً ترافیک را رمزگذاری نمی‌کنند. این بدان معنی است که مهاجمان می‌توانند با اتصال به همان نقطه دسترسی به داده‌های شخصی کاربر دسترسی پیدا کنند. “

به گفته وی، هکر‌ها می‌توانند ترافیک منتقل شده از طریق پروتکل http را آنالیز کنند و همچنین کاربران را به سمت سایت‌هایی با محتوای مخرب هدایت کنند.

کارشناسان همچنین افزودند که از Wi-Fi عمومی فقط می‌توان برای جستجوی در شبکه برای اطلاعات عمومی استفاده کرد – برنامه قطار، آب و هوا، اخبار.

خطرات استفاده از وای فای های عمومی رایگان

                                        خطرات استفاده از وای فای های عمومی رایگان

نکات امنیتی مربوط به  استفاده از  وای فای عمومی و رایگان

♦ در هنگام اتصال و استفاده از وای فای های رایگان از بازدید از سایت‌هایی که به ورود شما و یا به اطلاعات بانکی‌تان نیاز دارند مانند سایت‌های اجتماعی، حساب‌های ایمیل، حساب‌های بانکی آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی اجتناب کنید.

♦ اگر باید وارد شوید، آنگاه وب‌سایت‌هایی با پیشوند HTTPS را ترجیح دهید. با این حال هشدار داده می‌شود که اگرچه این وب‌سایت‌ها ممکن است امن باشند اما کاملاً عاری از خطا و اشتباه نیستند.

♦ اگر شما باید یک تراکنش آنلاین بانکی را به صورت اورژانسی چک کنید همیشه یک وای فای امن را ترجیح دهید حتی اگر رایگان نباشد.

♦ انتقال فایل(file sharing) را بر روی سیستم خود غیرفعال کنید این کار ریسک حمله مهاجم به فایل‌های شخصی روی سیستم شما را به حداقل می‌رساند.

♦ رمز عبورهای قوی‌ای ایجاد کنید. از استفاده از کلمات دیکشنری، اسم افراد، تاریخ تولد و یا نام حیوان خانگی‌تان اجتناب کنید. در پسوردهایتان از حروف بزرگ و کوچک، کاراکترها، کلمات و عبارات بی‌معنی استفاده کنید.

♦ برای حساب‌های آنلاینتان از پسوردهای متفاوتی استفاده کنید.

♦ از تیک زدن گزینه‌های “مرا به خاطر بسپار”، ” پسورد را به خاطر بسپار” و ” از حساب خارج نشو” خودداری کنید.

♦ همیشه به صورت دستی شبکه‌های وای فای را انتخاب کنید. به کامپیوتر و گوشی‌تان اجازه ندهید به صورت اتوماتیک به آن‌ها متصل شوند.

♦ وقتی از وای فای استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید.

♦ از این که آنتی‌ویروس کامپیوترتان و یا برنامه امنیتی گوشی‌تان، سیستم‌عامل دستگاهتان، نرم‌افزارها و مروگرهای وب به‌روز است اطمینان حاصل کنید.

سوبارو-ایمپرزا-2021-1-620x330

سوبارو ایمپرزا مدل 2021 بصورت رسمی معرفی شد + عکس

پژو ۲۰۷i

آشنایی با «پژو ۲۰۷i» جدید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا