خرید پراید چه مزایایی دارد؟ – فناوری

شنبه 21 مرداد 1396 فناوری

وقتی نام پراید به گوش ما ایرانی‌ها می‌خورد یا جایی نام این خودروی ارزان قیمت را می‌بینیم، بیشتر معایب آن به یادمان می‌آید و تن و بدنمان می‌لرزد.

پراید خودرویی است که بیش از ۲۰ سال مهمان خیابان‌ها و جاده‌هایمان است و اکثر ما با آن خاطرات شیرین و تلخ زیادی داریم. هرچند برخی از این خاطرات تلخ بیشتر به کام‌مان نشسته و ذائقه‌مان را نسبت به خود بد کرده است.

شاید در سال‌های گذشته تصادفات این خودرو باعث شده است که ما نتوانیم ذهنیت مثبتی راجع به پراید و خرید پراید داشته باشیم. اما واقعیت اینجاست که این خودرو که با نام‌های GTX،  صبا، نسیم، ۱۴۱، ۱۳۲، ۱۳۱، ۱۱۱ و ۱۵۱ خود را بر ما عرضه کرده، مزایایی هم دارد که نمی‌توان به راحتی از آنها گذشت.

مزایایی که می‌تواند دلیل اصلی خرید پراید باشد و چشم ما را به نظرات منفی ببندد. در این مطلب با هم به بررسی مزایای پراید می‌پردازیم.

پراید

قیمت کم

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید خودرو برای افراد، قیمت آن است. مطمئنا خرید خودرو با قیمت و هزینه کم‌تر فشار اقتصادی کمتر به افراد وارد کرده یا حتی جلوی ایجاد مشکلات مالی و اقتصادی را می‌گیرد. این موضوع مخصوصا برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه اولویت بیشتری دارد.

خرید پراید از این باب بسیار توجیه‌پذیر است. به جرأت می‌توان گفت قیمت کم پراید مهم‌تر دلیل خرید این خودرو است. قیمت نزدیک به ۲۰ میلیون تومانی پراید برگ برنده‌ای برای این تولید سایپا است که هم‌اکنون بخش بسیار زیادی از بازار و میزان فروش خودرو در ایران را از آن خود کرده است.

جمع و جور بودن

جمع و جور بودن یک خودرو در شهر‌های بزرگ و پرجمعیت مانند تهران می‌تواند یکی از مزایا برای خرید محسوب شود. یک خودروی جمع و جور هم می‌تواند در ترافیک‌ کارا باشد، هم برای پارک کردن شما را کمتر در دردسر بیاندازد. از سویی، با توجه به مشکلاتی که در پارکینگ آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری به وجود می‌آید، جمع و جور بودن خودرو می‌تواند شما را از دردسرها به دور نگه دارد.

جمع و جور بودن پراید بر هیچ کسی پنهان نیست و این نکته در مدل ۱۱۱ و نسیم که پرایدهای هاچ‌بک هستند، به راحتی قابل مشاهده است.

کم خرج بودن

مخارج خودرو یکی از نکاتی است که برای مالکان بسیار مهم است. شما اگر خودرویی بخرید، ولی از پس خرج و مخارج آن برنیایید، مطمئنا یا خودرو را از دست می‌دهید یا مجبورید از آن کمتر استفاده کنید. هزینه‌های نگهداری و تعمیر پراید، رقم پایینی است و مالک خود را به دردسر نخواهد انداخت. کم هزینه بودن پراید هم یکی از مزایای مهم خرید و استفاده از این خودروی حدوداً ۲۰ میلیون تومانی است.

فراوانی قطعات

قطعات پراید به راحتی در بازار پیدا می‌شود. شاید به وضوح بتوان گفت که پراید یکی از معدود خودروهای حاضر در ایران است که تمام قطعاتش موجود است و نیاز به طی کردن مسافت طولانی برای یافتن قطعات این خودرو نیست. این فراوانی قطعات به یقین در قیمت نهایی و کم خرج بودن هم تأثیر دارد.

پراید

تعمیر آسان

آسان بودن تعمیر یک خودرو می‌تواند از بار دردسرهای مالک در زمان برخورد به مشکلات فنی، کم کند. وقتی تعمیر خودروی شما راحت باشد، هم زمان کمتری‌ برای آن خرج خواهید کرد و هم هزینه‌‌ کمتری برای تعمیر خودرو پرداخت می‌کنید. از طرفی خودتان هم می‌توانید برخی از تعمیرات را بدون مراجعه به تعمیرگاه انجام دهید.

پراید هم تعمیر آسان و راحتی دارد و برخی از این تعمیرها را می‌توان بدون مراجعه به تعمیرگاه انجام داد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع : زومیت

کاهش قیمت چشمگیر ولوو XC90 - فناوری

چگونه یک صفحه اینستاگرام بی‌نقص داشته باشیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا