حضور آلونسو در ایندی و بازگشت باتن به فرمول یک – فناوری

شنبه 26 فروردین 1396 فناوری

فرناندو آلونسو یکی از رانندگان پرافتخار فرمول یک درچند سال اخیر محسوب می‌شود. او به‌طور ناگهانی خبر از حضور در مسابقات ایندی امریکا داده است و جالب این‌که جنسون باتن، جایگزین او خواهد شد.

فرناندو آلونسو دیاز، ۳۵ سال پیش در اسپانیا متولد شد. اولین حضور او در مسابقات فرمول یک به سال ۲۰۰۱ با تیم میناردی بازمی‌گردد که با رتبه‌ی نه‌چندان جالب بیست و سوم همراه بود. پس از آن فرناندو به تیم رنو پیوست و دو سال پیاپی در رقابت‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به عنوان قهرمانی فرمول یک جهان رسید. سال ۲۰۰۷ هم با مقام سومی آلونسو همراه بود. او از سال ۲۰۱۰ به تیم فرمول یک فراری پیوست و سه بار نایب قهرمان شد؛ اما از سال ۲۰۱۴ دیگر درخشش سال‌های قبل را نداشت و حتی در پایان جایزه‌ی بزرگ چین که هفته‌ی گذشته برگزار شد، در رده‌ی سیزدهم ایستاد. فرناندو آلونسو، ششمین راننده‌ی پرافتخار تاریخ فرمول یک جهان بر اساس تعداد قهرمانی در مسابقات جایزه‌ی بزرگ، محسوب می‌شود.

فرمول یک مک لارن هوندا

پیش از این هم  به نظر می‌رسید که آلونسو و تیم فرمول یک مک‌لارن هوندا به نتایج خیره‌کننده‌ای دست پیدا نکنند و احتمالا شاهد بازنشستگی این راننده باشیم؛ اما خبر حضور او در مسابقات ایندی و جدایی توافقی از تیم مک‌لارن قابل پیش‌بینی نبود. از سویی دیگر مدت‌ها است که خبری از جنسون باتن نداشتیم و بازگشت او به فرمول یک نیز، جالب توجه به نظر می‌رسد.

جنسون الکساندر لیونز باتن، متولد انگلستان و ۳۷ ساله است. افتخارات او با آلونسو قابل مقایسه نیست؛ اما یک‌ قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ و یک نایب قهرمانی مربوط به سال ۲۰۱۱ در کارنامه‌ی او به چشم می‌خورد. باتن در سال ۲۰۱۴ به مک‌لارن پیوست؛ اما پس از کسب نتایج پانزدهم و شانزدهم در سال‌های اخیر، از ترکیب اصلی این تیم کنار گذاشته شد تا آلونسو و استوفل وندورن رانندگان اصلی باشند.

جنسون باتن

دور بعدی رقابت‌های فرمول یک، فردا در بحرین برگزار می‌شود و فرناندو آلونسو پشت فرمان خودروی مک‌لارن خواهد نشست. این روند احتمالا تا مسابقات بعدی در روسیه و اسپانیا نیز ادامه خواهد داشت؛ اما در رقابت حساس جایزه‌ی بزرگ موناکو، باتن به جای آلونسو مسابقه خواهد داد؛ جایی‌که در سال ۲۰۰۹ به مقام قهرمانی رسید. با این اوصاف، آلونسو می‌تواند در رقابت بسیار مشهور ایندی ۵۰۰ امریکا حضور داشته باشد.

باتن در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

از بازگشت ناگهانی‌ام به فرمول یک بسیار خوشحال هستم و فکر نمی‌کنم محلی بهتر از موناکو برای شروع دوباره‌ی من وجود داشته باشد. قهرمانی در موناکو ۲۰۰۹ یکی از شیرین‌ترین خاطرات من در اتومبیل‌رانی است. مسیر این مسابقه، حالت خیابانی دارد و با چالش‌هایی همراه است که تفاوت یک راننده‌ی خوب را از دیگران نشان می‌دهد. هرچند تیم مک‌لارن، این فصل را با نتایج جالبی شروع نکرده است، امیدوارم در موناکو سریع‌تر باشیم. فکر نمی‌کنم شانس زیادی برای تکرار قهرمانی سال ۲۰۰۹ داشته باشم؛ اما کسب امتیاز بالا برای تیم ما حیاتی است تا در رنکینگ کلی مسابقات، جایگاه بهتری داشته باشد.

اریک بولیر، مدیر تیم مک‌لارن هوندا در این‌باره می‌گوید:

خیلی خوشحالم که باتن قبول کرد به جای آلونسو در موناکو مسابقه دهد. این اتفاق برای باتن، تیم مک‌لارن، هوادارن فرمول یک و کل مسابقات سرعت، جذابیت دارد


منبع : زومیت

چگونه با عصبانیت و نارضایتی کارمندان مقابله کنیم؟ - فناوری

برنامه Good Morning Alarm Clock: ساعت بیدارباش و صدای آرامبخش برای خواب - زوم اپ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا