جگوار I-Pace؛ بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۱۷ – فناوری

پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 فناوری

رونمائی از خودروهای مفهومی نسبت به سال‌های گذشته رونق بیشتری دارد و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. امسال جگوار I-Pace توانست جایزه بهترین خودروی مفهومی را از آن خود کند.

اگر بخواهید از میان ده‌ها خودروی مفهومی که هر ساله تولید می‌شوند بهترین‌ها را انتخاب کنید، سازمانی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. این سازمان، دفتر ثبت رسانه‌های بین‌المللی خودرو است و هر سال از نمایشگاه‌ طراحی خودروی آمریکا در سنت‌جان دیدن می‌کند تا برنده جایزه سالانه خودروی مفهومی عرضه شده در آمریکای شمالی را معرفی کند. در سال جاری، شانزده جایزه در این نمایشگاه به خودروهای مختلف داده شد که در سه شاخه‌ی اصلی طرح عملیاتی پیش‌تولید، طرح‌ مفهومی آینده‌نگر و خودروهای ترابری طبقه‌بندی شدند.

جگوار I-Pace با شکست دادن اینفینیتی QX50، سوبارو اسنت و فولکس‌واگن پاسات GT، در دسته اول برنده شد. این سومین باری است که جگوار، در این کلاس جایزه دریافت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

جایزه خودروی مفهومی آینده‌نگر، برای اولین بار به والکری استون مارتین تعلق گرفت که توانست با شکست دادن کادیلاک اسکالا و کرایسلر پورتال و نیسان وی‌موشن موفق شود.

مفهومی Valkyrie استون مارتین

مفهومی Valkyrie استون مارتین

مفهومی Valkyrie استون مارتین

در نهایت جایزه‌ی مربوط به خودروهای تجاری و ترابری، بین طرح مفهومی جنسیس V80 و  ون فولکس واگن I.D Buzz تقسیم شد، که توانستد برتر از لینکلن نویگیتور، و تویوتا FT-4X، ظاهر شوند.

 VW I.D. Buzz

 VW I.D. Buzz

 VW I.D. Buzz

I-Pace همچنین جایزه مهمترین خودروی مفهومی سال ۲۰۱۷ را با بالاترین نمره در میان داوران، در برابر استون مارتین، جنسیس و فولکس واگن گرفت. این دومین باری است که جگوار جایزه اصلی را از نمایشگاه پلیموث میشیگان دریافت می‌کند.

جایزه اصلی سال گذشته، در کمال تعجب؛ مشترکا به بیوک آویستا، هیوندای آیونیک و فولکس واگن Budd-e تعلق گرفت. سال قبل از آن نیز، فورد GT بر مرسدس بنز F015 و هیوندای سوناتا کروز پیروز شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های خودرو و طرح‌های مفهومی، امسال به افتخار ۳۵ سالگی برنامه‌ی تلوزیونی MotorWeek برگزار شد و به سابا سزر (Csaba Csere) سردبیر سابق Car and Driver به پاس یک عمر تلاش در نوشتن مقالات خودرو، جایزه‌ی افتخاری اهدا شد.


منبع : زومیت

فرهنگ و ارزشهای سازمانی؛ از جملاتی زیبا تا اجرای کاربردی - فناوری

رضوانی، چگونه خودروی بیست را تولید کرد؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا