جدیدترین خودروها در نمایشگاه فرانکفورت-فناوری

دوشنبه 16 مرداد 1396 فناوری

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت که در بازه زمانی 23 شهریور تا 2 مهرماه امسال در آلمان کلید می‌خورد، قرار است انبوهی از محصولات آینده‌نگرانه، سبز، اقتصادی و مدرن را با آخرین فنون طراحی و نیز جدیدترین فناوری های ایمنی، رفاهی و ارتباطی در هم آمیزد و مدل های بدیع و شگفت انگیز را برای علاقمندان صنعت خودرو به ارمغان آورد. گفته می شود چیزی نزدیک به یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد و در عین حال بیش از هزار شرکت معتبر صنعت خودرو و صنایع وابسته با غرفه های مجهز پای به نمایشگاه فرانکفورت 2017 می گذارند.

فرادید| اگر اغراق نباشد قرار است فرانکفورت آلمان تا اواخر شهریور با جدیدترین ماشین های روز جهان بمباران شود. در واقع تا 24 سپتامبر 2017 زمان کمی باقی است و اتفاقات بزرگی در راه است. به جرات می‌توان یکی از حساس‌ترین برهه‌های یک دهه اخیر صنعت خودروسازی را ده روزی دانست که طی آن قرار است شماری از مهم‌ترین خودروهای سال و بخشی از استراتژی های هر برند در خلال یک نمایشگاه مهم به جهانیان معرفی شود. در عین حال از آنجا که نمایشگاه امسال زیر سایه دیزل گیت و رسوایی شرکت های آلمانی برپا می شود، برای برندهای ژرمن بسیار مهم است که به خوبی از پس انتقادات برآمده و حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشند.

 

شش سوگلی جدید خودروسازان

 

به گزارش فرادید،  نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت که در بازه زمانی 23 شهریور تا 2 مهرماه امسال در آلمان کلید می‌خورد، قرار است انبوهی از محصولات آینده‌نگرانه، سبز، اقتصادی و مدرن را با آخرین فنون طراحی و نیز جدیدترین فناوری های ایمنی، رفاهی و ارتباطی در هم آمیزد و مدل های بدیع و شگفت انگیز را برای علاقمندان صنعت خودرو به ارمغان آورد.
 شش سوگلی جدید خودروسازان

 

در این بین چند رویداد مهم‌تر قرار است کل نمایشگاه را تحت الشعاع قرار دهد. اینجا در گزارشی کوتاه سعی کرده ایم بخشی از اتفاقات مهم این نمایشگاه را برایتان بازگو می‌کنیم.

آئودی A8
سدان اسپورت و لوکس شرکت آئودی که رقیب مستقیم ب.ام.و سری7 و مرسدس اس کلاس است، در نسل نوین خود با تغییراتی ملایم اما مهم روبرو شده و همچنان از استایل یک لیموزین شکیل آلمانی برخوردار است. فضای لوکس تر، اتاقی بزرگتر و نیز موتورهای قوی تر و کم مصرف تر در کنار یک کابین ایمن و مجهز همه و همه باعث شده اند تا آئودی به لطف طراحی اصیل، خریداران را وادار به انتخاب مدل A8 نماید.

شش سوگلی جدید خودروسازان 

سوزوکی سویفت

برگ برنده خودروساز کوچک ژاپنی در بازار اروپا مدل موفق سویفت است که گفته شده نمونه کوپه و اسپورت آن نیز در فرانکفورت رونمایی خواهد شد. نمونه قدیمی سویفت اسپورت از جمله خودروهای پرفروش در بازارهای اروپایی بود و به نظر می رسد با توجه به دقت سوزوکی در ساخت این مدل، موفقیت پرستوی ژاپنی بازهم ادامه خواهد یافت.

شش سوگلی جدید خودروسازان

اوپل گرندلند ایکس

کراس اووری متوسط و مدرن ساخت اوپل که مثل نیمار به تازگی به تیمی پاریسی به رهبری پژو سیتروئن منتقل شده و قصد دارد با نخستین کراس اوور متوسط خود سهمی از بازار رو به رشد اروپا را به خود اختصاص دهد. اوپل با نصب یک موتور توربوی 2 لیتری که 256 اسب بخار قدرت داشته و قبلا روی مدل اینسیگنیا عملکرد خوب آن را اثبات کرده، قصد دارد با عرضه یک کراس اوور قدرتمند و اسپورت برای همه رقبا خط و نشان بکشد.

شش سوگلی جدید خودروسازان

 

نسل نوین ب.ام.و ام5

ابرسدان اسپورتی و محبوب خودروساز باواریا قرار است تا 45 روز دیگر در فرانکفورت به همگان معرفی شود و این بین روزنامه دیلی تلگراف بخشی از سناریوی ب.ام.و برای این محصول گرانقیمت را فاش کرده است. به گفته این روزنامه، نسل نوین ام5 با کمک سیستم چهار چرخ محرک و نیز قدرتی انبوه معادل 600 اسب بخار که آن را از موتوری هشت سیلندر، 4/4 لیتری و دو توربو به دست آورده، خودرویی بسیار سریع با عملکردی حیرت انگیز خواهد بود. در عین حال این شرکت نسل نوین ایکس3 و احتمالا ابر اس یووی لوکس ایکس7 را نیز با خود به فرانکفورت خواهد آورد.

شش سوگلی جدید خودروسازان 

 

مرسدس پروژه 1

ابر پروژه جدید ستاره آلمانی با نام لاتین (AMG Project One hypercar) به کمک آستون‌مارتین و ای‌ام‌جی ساخته شده و همه اخبار از عملکرد فوق‌العاده این خودرو حکایت می‌کنند. گفته شده قدرت این خودرو 1000 اسب بخار بوده و قادر است ضمن رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در زمانی کمتر از 2.6 ثانیه، تا 400 کیلومتر نیز در ساعت سرعت می‌گیرد. در عین حال مرسدس بنز از عرضه یک محصول دیگر نیز خبر داده که گویا ویژگی های اسپورتی سطح بالایی داشته و فعلا نام «سوپر کار» برای آن انتخاب شده است.

 

شش سوگلی جدید خودروسازان 

 

جگوار ای-پیس

نمونه کوچک‌تر و البته ارزان‌تر اف-پیس قرار است از یورکشایر انگلستان راهی فرانکفورت شود تا مستقیما سه اس‌یووی لوکس و کوچک آلمانی را با نام ب.ام.و ایکس1، آئودی کیو3 و مرسدس بنز جی‌ال‌ای به رقابت دعوت کند. اگر خبرهای منتشر شده درباره این پلنگ وحشی صحت داشته باشد کار سه برند لوکس‌ساز آلمانی واقعا سخت خواهد بود. در اهمیت این مدل همین بس که به رغم رونمایی احتمالی از لامبورگینی اروس، این جگوار است که به کانون توجهات رسانه‌ها بدل شده است.

شش سوگلی جدید خودروسازان

دیگر میهمانان

سئات خودروساز اسپانیایی با کراس‌اوور کوچک آرونا به فرانکفورت می آید تا پاسخی در خور به رنو، پژو و تویوتا در بخش کراس‌اوورهای ساب کامپکت داده باشد. هیوندای نیز با مدل آی30 ان قرار است لبه رقابت با فولکس گلف آر را تیز کند و فولکس واگن نیز در صدد است تا نسل نوین پولو جی‌تی آی را به خریداران جهانی عرضه کند.

شش سوگلی جدید خودروسازان 
سوبارو هم قرار است مدل ایمپرزای جدید را در فرانکفورت آلمان به خریداران معرفی کند. هوندا هم با سه محصول سی آر-وی، جاز و سیویک هیبریدی راهی شمال غربی اروپا میشود تا مگر با اقبال بیشتر در این بازار، بخشی از نابسامانی های مالی خود را سر و سامان دهد.

 

منبع : فرادید

«نوآورد روز» استارتاپ‌های دوره پنجم آواتک برگزار شد - فناوری

مروری بر سنسورهای گوشی‌ هوشمند و نحوه‌ عملکرد آن‌ها - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا