جاذبه گردشگری کشور گرجستان

سه‌شنبه 1 اسفند 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه گردشگری کشور گرجستان

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

 گرجستان یکی از کشورهایی است که جاذبه های گردشگری آن اخیرا مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. این کشور دارای کلیساها و ساختمان های تاریخی فراوان، سواحل زیبای دریای سیاه و طبیعت بی نظیری است که ارزش سفر به آن را چند برابر می‌کند. در این مطلب بیشتر با دیدنی های گرجستان آشنا شوید.

مردم این کشور به زبان محلی گرجی صحبت می‌کنند و بیشتر آن‌ها از نظر مذهبی بسیار معتقد به مسیحیت ارتدکس هستند و همین امر دلیل وجود کلیساهای متعدد در گرجستان است. این کشور بارها از طریق امپراطوری‌های مختلفی از جمله ایران مورد حمله قرار گرفته، به ویژه در دوران صفوی حملات سنگینی به این کشور شد و نتیجه آن تبعید بیش از 300 هزار نفر از مردم محلی به شهرهای گیلان، قزوین، خراسان، گلستان و اصفهان شد.

آب و هوای گرجستان 4 فصل است و مانند ایران می‌تواند در عین حال چندین آب هوای مختلف را در شهرهای متفاوتش تجربه کنید. طبیعت این کشور بسیار جذاب و دیدنی است و تشکیل شده از رودخانه‌ها، یخچال‌ها، کوه‌ها و دریای زیبایی است که می‌توانید از آن لذت کافی را ببرید.کشوری با رشته کوه های معروف و بلند، زیبا، پوشیده از برف قفقاز که غنی از گونه های گیاهی و جانوری زیبا و منحصر به فرد است.

سرشار از یخچال های طبیعی، و تعداد کمی دریاچه بوده و تاریخچه بسیار غنی دارد، به طوری که قدمت قدیمی ترین انسان ها در آن، به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش می رسد که به انسان های گرجی معروف بوده اند. در این مقاله با ما همرا باشید تا 9جای دیدنی کشور گرجستان مورد بررسی قرار گرفته است

 

دیدنی‌ های گرجستان

Tbilisi تفلیس

هر فردی که به کشور گرجستان سفر می کند، احتمالا به اولین مکانی که وارد می شود، پایتخت این کشور، یعنی تفلیس است. تفلیس یکی از زیباترین و بینظیر ترین مکان های گرجستان محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود اختصاص می دهد. تفلیس دارای انواع رستوران ها، بارها، فروشگاه ها، موزه ها، پارک ها و بوده و در عین حال از طبیعتی منحصر به فرد بهره می برد.  علاوه بر آن معماری این شهر تلفیقی از دنیای مدرن و سنت دیرین آن است؛ جذابیتی که شما را وادار می کند همواره چشم هایتان را برای دیدن این شهر زیبا هوشیار نگاه دارید

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

Tbilisi تفلیس


قلعه Narikala

این قلعه تاریخی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی  گرجستان است. قلعه ناریکالا در قرن 4 در شهر تفلیس  توسط ایرانیان ساخته شده و در دوران خلافت امویان در قرن 7 گسترش یافته است. این قلعه در بخش قدیمی شهر و در نزدیکی نمای رودخانه Mtkvari قرار گرفته است. در سال 1827 بخشی از این قلعه توسط زلزله تخریب شده است.

 

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

قلعه Narikala


کوه کازبک یا قازبگی Kazbek

صرف نظر از جاذبه‌های تاریخی گرجستان، کوه Kazbek یکی دیگر از دیدنی های گرجستان است که نمی‌توان به این کشور سفر کرد و از آن بازدید نکرد! اگر شما علاقه‌مند به پیاده‌روی و کوه‌پیمایی هستید، گرجستان بهترین مناظر طبیعی و کوه‌های فوق‌العاده را پیش روی شما قرار می‌دهد. کوه kazbek یکی از بلندترین کوه‌های منطقه و بخشی از رشته کوه‌های قفقاز در شمال شرق گرجستان است که مناظری نفس‌گیر را به شما ارائه می‌دهد.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

کوه کازبک یا قازبگی Kazbek


شهر سنگی اوپلیستیخه (Uplistsikhe)

اینجا یکی از خاص‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید در گرجستان ببینید. Uplistsikhe یکی از شهرهای غاری این کشور است که توسط انسان‌های اولیه در دل کوه‌ها ایجاد شده است. در دل این خانه بخش‌های از جمله انبار، قبر، تونل نگهداری، مکان قربانی ، دعا و…. وجود دارد.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

شهر سنگی اوپلیستیخه (Uplistsikhe)


کلیسای گرگتی ترینیتی Gergeti Trinity

کلیساها بخش جدا نشدنی از تاریخ گرجستان هستند و هر گردشگری باید حتماً برای شناخت این کشور به کلیساهای آن سر بزند. اگر می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید به کلیسای Gergeti Trinity بروید. برخلاف کلیساهای که تا کنون در شهرها دیده‌اید. این کلیسا روی تپه منطقه کوهستانی Kazbegi در ارتفاع 2160 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این کلیسا در قرن 14 ساخته شده است و وجود آن در کنار دشت‌ها و کوه‌های قفقاز تصویری زیبا را پیش روی گردشگران گذاشته است.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

کلیسای گرگتی ترینیتی Gergeti Trinity


شهر متسختا (Mtskheta) در تفلیس گرجستان

اگر می‌خواهید به روح فرهنگی و تاریخی این کشور پی ببرید باید وارد پایتخت پادشاهی شرقی گرجستان قدیم یعنی متسختا شوید. این شهر جز میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و قلب معنوی گرجستان محسوب می‌شود. متسخایا پر است از معماری‌های ناب تاریخی، صومعه، کلیساهای زیبا که با مناظر طبیعی و رودخانه که از کنار آن می‌گذرد ترکیب شده است.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

شهر متسختا (Mtskheta) در تفلیس گرجستان


Batumi باتومی

باتومی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران است. شهری مجلل و ساحلی که مجموعه‌ای از امکانات تفریحی رفاهی را دارد. شما می‌توانید در این شهر از ساحل زیبا و منحصر به فرد آن لذت ببرید برای خودتان شنا کنید و یا به ورزش‌های آبی بپردازید و همچنین از امکانات اطراف دریا مانند بار، مغازه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید.تندیس علی و نینو در شهر باتومی واقع است. این تندیس بر اساس افسانه عشقی گرجستان ساخته شده و تداعی کننده عشق رومئو و ژولیت بوده است.

گفتنی است این مجسمه در بین گردشگران معروف است. لازم به ذکر است که جذابیت این تندیس به این دلیل حرکت همیشگی این تندیس به همه جهات است. این مجسمه را در شب نظاره کنید تا زیبایی آن دو چندان به نظر برسد.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

باتومی


شهر سنگی واردزیا (Vardzia)

یکی دیگر از دیدنی های گرجستان شهر سنگی واردزیا می‌باشد. این منطقه در واقع یک صومعه شگفت انگیز است که در دل کوه ایجاد شده. شما باید حدود 30 دقیقه از کوه بالا بروید تا به آن برسید. این صومعه عجیب که دارای اتاق‌های خاص و تودرتو است در عمق کوه اورشلی کنده شده است. اگر شما اهل ماجراجویی و یا علاقه‌مند به تاریخ هستید. دیدن این صومعه را از دست ندهید.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

شهر سنگی واردزیا (Vardzia)

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا تفلیس

کلیسای جامع تثلیث مقدس تفلیس (Holly Trinity) یا کلیسای جامع سامبا بزرگترین کلیسای ارتدکس شرقی در جهان می باشد که به نوعی از نمادهای اصلی شهر تفلیس نیز محسوب می گردد. مجموعه کلیسای جامع تثلیث مقدس تفلیس شامل بخش های زیر زمینی و ادغام 9 کلیسای کوچک، ساختمان های مختلف مکمل و باغ های زیبا می باشد.

 جاذبه گردشگری کشور گرجستان

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا تفلیس

دریاچه لاکپشت تفلیس

دریاچه لاک‌پشت در شهر تفلیس در گرجستان قرار دارد و به دلیل شباهت شکل آن به لاک‌پشت، این نام را به آن داده‌اند. این دریاچه محبوبیت زیادی در بین گردشگران و مسافران دارد و به‌عنوان یک تفرجگاه تابستانی شناخته می‌شود. این دریاچه دارای تله‌کابین است و فضای مناسبی برای شنا و آفتاب‌گرفتن در فصل تابستان و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف آن در طول سال فراهم است.

پل صلح

پل صلح در شهر تبلیس، پلی است که بافت سنتی و تازه شهر تبلیس را به هم متصل می‌کند. این پل که بر روی رود کورا واقع شده است، در سال ۲۰۱۰ توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است. با طراحی زیبا و نورپردازی خاص خود، این پل توانسته است جذابیت زیادی را برای علاقه‌مندان به معماری و گردشگران به خود جلب کند.

صومعه گلاتی

صومعه گلاتی یکی از مکان‌های دیدنی مهم در گرجستان است. این صومعه در سال ۱۱۰۶ میلادی توسط شاه داوید چهارم ساخته شده است. این صومعه به دلیل معماری زیبا و شیوه معبدسازی بیزانسی که در آن استفاده شده، به عنوان یک شاهکار معماری در طول عصر طلایی گرجستان شناخته می‌شود.از آنجایی که صومعه گلاتی یکی از جاهای مهم تاریخی و فرهنگی در گرجستان است، در سال ۱۹۹۴ به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

 سیغناغی، شهر عشق

سیغناغی یک شهر کوچک و زیبا در استان کاختی گرجستان است. این شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق تفلیس قرار دارد و دارای جمعیتی حدود ۳ هزار نفر است. سیغناغی به دلیل آرامش و مردمان خونگرم و مهمان‌نواز خود مشهور است. این شهر بر روی یک تپه زیبا قرار گرفته است و تنوع گیاهی و حیوانی فوق‌العاده‌ای دارد. به همین دلیل، به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان شناخته می‌شود.

روستای اوشگولی

اوشگولی و مجموعه روستاهای سوانتی در گرجستان قرار دارند و به دلیل موقعیت جغرافیایی، طبیعت زیبا و فرهنگ بکر، جاذبه‌های گردشگری مهمی هستند. در این منطقه، برج‌های قدیمی و ویران شده‌ای وجود دارند که از تاثیرات باد و باران آسیب دیده‌اند. برخی از این برج‌ها تحت حفاظت یونسکو قرار گرفته‌اند و جذابیت بیشتری به این منطقه می‌بخشند.

دره های مارتویلی، ماجراجویی در عمق ۴۰ متری

دره مارتویلی یکی از جاذبه‌های طبیعی گرجستان است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و طبیعت بکر جالب باشد. این دره در منطقه مگرلیا قرار دارد و تا عمق ۴۰ متری به شما امکان ماجراجویی در آب را می‌دهد. دره مارتویلی شبیه به تنگه واشی ایران است، اما با این تفاوت که در اینجا همچنین امکان قایق‌سواری وجود دارد. با قایق‌سواری در این دره می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی و چشمگیر این منطقه لذت ببرید و تجربه‌ای منحصر به فرد را تجربه کنید.

مسجد جمعه تفلیس

از جاذبه‌های دیدنی دیگر در مسجد جمعه تفلیس، می‌توان به مجموعه‌ای از نقش‌های دستیاران مذهبی در دیوارها و دروازه‌های مسجد اشاره کرد که به عنوان آثار هنری مهم شناخته می‌شوند. همچنین، معماری داخلی مسجد نیز شامل آرامگاه‌هایی است که در زیر زمین مسجد قرار دارد و به عنوان محل دفن مقامات مهم و دستیاران مذهبی استفاده می‌شود.

مسجد جمعه تفلیس یکی از مکان‌های مهم تاریخی و فرهنگی گرجستان است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان به این مکان سفر می‌کنند. این مسجد نمادی از تنوع مذهبی و فرهنگی گرجستان است و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی مهم در این کشور شناخته می‌شود.

قطار کابلی تفلیس

قطار کابلی تفلیس، یکی از قدیمی‌ترین قطارهای کابلی دنیا است که در سال ۱۹۰۵ به بهره‌برداری رسید. این قطار کابلی با طول ۵۰۰ متر و سه ایستگاه، یکی از جاذبه‌های دیدنی گرجستان به حساب می‌آید. ایستگاه پایینی قطار کابلی در خیابان چانکادزه و ایستگاه بعدی در خیابان متاتسمیندا پانتئون قرار دارد،

در حالی که آخرین ایستگاه در بالای کوه قرار دارد. این قطار کابلی قدرتمند، حدود ۴۰ نفر را به بالا حمل می‌کند و حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا از پایین به بالا برسد. بالا رسیدن به این قطار کابلی، به شما فرصتی خواهد داد تا از مناظر زیبا و خیره‌کننده‌ای لذت ببرید.

کشور چین

جاذبه های گردشگری چین

۱۳ خوراکی محلی مادرید

۱۳ خوراکی محلی مادرید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا