جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

دوشنبه 20 شهریور 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه گردشگری کشور ارمنستان
کشور ارمنستان یک کشور باستانی است که در تقاطع اروپا و آسیا ، بین دریای سیاه و دریای خزر واقع شده است. این کشور کوچک با تاریخ 3500 ساله ، فرهنگ غنی و مناظر کوهستانی شگفت انگیز شناخته شده است. هر ساله تعداد زیادی توریست برای دیدن این سرزمین زیبا و جالب از ارمنستان دیدن می کنند و خود را در آداب و رسوم و سنت های آن غرق می کنند.

ارمنستان با گسترش صومعه های پراکنده باستانی ، بناهای تاریخی قرون وسطایی ، روستاهای تاریخی عجیب و چشم اندازهای نفس گیر ، معجونی نسبتاً فریبنده را به مسافران خود هدیه می کند. به ارمنستان بیایید تا خود را عاشق فرهنگ های غنی ، و تاریخ هایی به همان اندازه کهن غم انگیز بدانید. در اینجا لیستی از برترین جاذبه های گردشگری ارمنستان آورده شده است که نگاهی فریبنده به داستان های این سرزمین مرموز دارند.

صومعه گغارد

صومعه خیره کننده گگارد ارمنستان که تا حدی از کوه تراشیده شده و در میان صخره های سر به فلک کشیده ساخته شده ، یکی از بهترین نمایش های معماری ارمنی قرون وسطی را نشان می دهد. این صومعه محل زندگی چندین مقبره و کلیسای صخره ای است و معروف است که از قبل از قرن چهارم وجود داشته است.
نمازخانه اصلی آن در سال 1215 ساخته شده است. علاوه بر اهمیت مذهبی ، صومعه نوید چشم اندازهای خیره کننده از گردنه رود آزات اطراف را می دهد ، و آن را به یکی از بهترین نقاط گردشگری ارمنستان تبدیل می کند.

کاراهونج

در منطقه سیونیک که در حدود 200 کیلومتری ایروان واقع شده است ، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مکانهای سنگ قبرستان ارمنستان را خواهید دید که Karahunj یا Zorats Karer (“ارتش سنگها”) است. این فلات در یک فلات در ارتفاع 1770 متر واقع شده است و از بیش از 200 سنگ تشکیل شده است که هر کدام سوراخ هایی به قطر 5 سانتی متر دارند. این ساخت و ساز برای دانشمندانی که نسخه های مختلفی در مورد ریشه و کاربرد آن دارند یک رمز و راز باقی مانده است

جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

کاراهونج

دهکده گارنی

معبد گارنی که یک شاهکار برجسته از معماری هلنیستی است ، معبد بت پرستانه خورشید است و شاید یکی از بهترین نمادهای ساختاری ارمنستان قبل از مسیحیت باشد. از دیگر جاذبه های چشمگیر اینجا می توان به قلعه گارنی ، کلیسای Mashtots Hayrapet ، کلیسای Surb Astvatsatsin ، کلیسای Khumarzham و گارنی Gorge اشاره کرد.
جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

دهکده گارنی

ماتناداران ارمنستان

ماتناداران ارمنستان که پناهگاه عاشقان تاریخ و کتاب شناسان است ، یکی از غنی ترین مخازن سیاره کتاب ها و نسخه های خطی باستانی است که طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شود ، از جمله ادبیات ، هنر ، تاریخ ، پزشکی ، فلسفه ، علوم ، جغرافیا و موارد دیگر. ماتناداران بیش از 17000 نسخه خطی و بیش از 30000 سند را در خود جای داده است.
جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

ماتناداران ارمنستان

صومعه تاتف

چهار ساعت (253 کیلومتر) طول می کشد تا با اتومبیل از ایروان به صومعه تاتف برسید اما واقعا ارزش تلاش دارد! بازدید از Tatev یکی از محبوب ترین کارهایی است که در ارمنستان برای بازدید کنندگان انجام می شود.

صومعه یک بنای باشکوه قرون وسطایی (قرن 9 میلادی) است که در حاشیه یک تنگه عمیق واقع شده و با مناظر کوهستانی شگفت انگیز احاطه شده است. برای رسیدن به صومعه می توانید از تله کابین (که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است به عنوان طولانی ترین در جهان) استفاده کنید. حدود 20 دقیقه روی تنگه عمیق سر می خورید و از مناظر خارق العاده لذت می برید.

جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

صومعه تاتف

آبشار مامروت قار

علاوه بر این جاهای دیدنی محبوب ، تعداد زیادی از موارد کمتر کشف شده وجود دارد که واقعاً ارزش دیدن دارد. در میان آنها آبشارهای جذاب “Mamrot Qar” یا “Zontikner” (چترها) وجود دارد.این سایت طبیعی جالب در قره باغ – منطقه ای در قسمت شرقی ارمنستان – واقع شده است. منبع آب عمیق از دره جردوز سرچشمه می گیرد و آبشارهای همیشه جاری را به شکل چتری عظیم ، پوشیده از خزه تشکیل می دهد.

جاذبه گردشگری کشور ارمنستان

آبشار مامروت قار

 

کشور سنگال

کشور سنگال/همه چیز درباره کشور سنگال

جاذبه های گردشگری مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا