جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

سه‌شنبه 24 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند شامل کلیسای جامع لوتران و اسپنسکی، ایستگاه قطار، موزه‌ها و پارک‌های فراوان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

کلیسای جامع اسپنسکی

این کلیسای جامع که به افتخار مریم مقدس ساخته شده است، یکی ازبناهای زیبا و چشم نواز در شبه جزیره Katajanokka است که مشرف به شهر هلسینکی می‌باشد. این کلیسای جامع ارتدوکس شرقی از آجرهای قرمز با معماری طلا ساخته شده است و 13 گنبد سبز رنگ دارد.

این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای ارتدوکس در اروپای غربی است. کلیسای جامع Uspenski در سال 1860 تاسیس شده و مدل آن از کلیسای ساخته شده در نزدیکی مسکو گرفته شده است. این مکان پر از لوسترهای زرق و برق دار است. به جرات می‌توان گفت این کلیسا نشان دهنده تاثیر روسی ها بر روی فنلاند است.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

کلیسای جامع اسپنسکی

نمای بیرونی کلیسای جامع اسپنسکی


موزه روباز سوراساری

این موزه می‌تواند روش و شیوه زندگی فنلاندی‌ها در گذشته را اشکار سازد. این موزه که در یکی از جزایر هلسینکی واقع شده است، 87 ساختمان کشور را در خود جای داده است. برخی از مزارع موجود بیشتر از 4 قرن قدمت دارند. این در حالیست که قدمت اکثر موارد به قرن 18 تا 20 می‌رسد.

این موزه از سال 1909 شروع به کار کرده است اما در ماه‌های سرد سال بسته می‌شود. بازدید کنندگان می‌توانند نهاری را با خود به همراه داشته باشند و از خوردن آن در کنار موزه لذت ببرند. این موزه بزرگترین موزه فضای باز در فنلاند محسوب می‌شود. راهنماهایی که در این مکان حضور دارند لباس محلی پوشیده اند و فعالیت‌های روزمره افراد این ناحیه را به تصویر می‌کشند.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

موزه روباز سوراساری

موزه روباز سوراساری یکی از جاذبه های گردشگری هلسینکی


کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای سفید رنگ هلسینکی یکی از مکان‌های تاثیرگذار در این شهر است. این کلیسا توسط معماری طراحی شده است که میدان سنا را طراحی نموده است. این مکان در ابتدا با عنوان کلیسای سنت نیکلاس شناخته می‌شد اما زمانی که فنلاندی‌ها این مکان را از دست روسی‌ها گرفتند نام آن را به کلیسای جامع هلسینکی تغییر دادند.

کلیسای جامع هلسینکیدر سال 1830 ساخته شده است و ستون‌های سفید رنگی دارد. اگر گشت و گذار کردن در مکان‌های عجیب و غیر عادی را دوست دارید می توانید سری به کافه آن بزنید.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

کلیسای جامع هلسینکی

تصویری از کلیسای جامع هلسینکی در شب


موزه ملی فنلاند

اگر دوست دارید در مورد فنلاند و مردمش  بیشتر بدانید، موزه‌ی ملی فنلاند از آن دست جاذبه‌هایی است که در سفر به هلسینکی حتما باید ببینید. کاوش در فنلاند ماقبل تاریخی و قرون‌وسطایی، آشنایی با سبک زندگی روستایی یا تماشای نمایشگاه مدال‌ها، سکه‌ها و گنجینه‌های دیگر از کارهایی است که در هنگام بازدید از این موزه می‌توانید انجام دهید. همچنین کسانی که دوست دارند تجربه‌ای تعاملی‌تر داشته باشند، می‌توانند از کارگاه Vintti دیدن کنند.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

موزه ملی فنلاند

موزه ملی فنلاند یکی از جاذبه های گردشگری هلسینکی


 پارک ملی نووکسیو

پارک ملی Nuuksio برای هر کسی جاذبه‌ای دارد. از طبیعت دوستان گرفته تا انسان‌های بیش‌فعال یا کسانی که دنبال مکانی آرام و دنج می‌گردند، می‌توانند از بودن در این پارک استفاده کنند. در اینجا می‌توانید از حمام سونا لذت ببرید، در جنگل مشغول چیدن انواع توت وحشی شوید یا در مسیرهای پیاده‌روی و حتی قایق‌رانی به گشت‌وگذار بپرداز‌ید.

همچنین در طول زمستان می‌توانید سواری توسط گوزن‌های شمالی را تجربه کنید. هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین تماشای دیدن این موجودات باشکوه  در زیستگاه طبیعی‌شان کرد، زیستگاهی که توسط برف سفیدپوش شده است.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

پارک ملی نووکسیو

تصویری زیبا از پارک ملی نووکسیو


 ایستگاه قطار هلسینکی

یکی از اصلی‌ترین بناهای هلسینکی، ایستگاه قطار است که توسط Eliel Saarinen و به سبک هنر نوی فنلاندی  طراحی شده است. این ایستگاه روزانه میزبان صدها هزار نفر است. حتی اگر قصد سفر کردن نداشته باشید، می‌توانید به این مکان بروید و از معماری زیبای آن لذت ببرید.

علاوه بر آن می‌توانید عکس‌های بسیار به‌یادماندنی چه در شب و چه در روز بگیرید. نکته‌ها: اگر احساس گرسنگی کردید تعدادی رستوران در طبقه‌ی دوم این ایستگاه وجود دارد.

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

ایستگاه قطار هلسینکی

نمای بیرونی ایستگاه قطار هلسینکی

کاپاتوری

کاپاتوری یک بازار محلی است که در هلسینکی واقع شده است. این بازار جایی است که شما می توانید غذاهای سنتی فنلاندی را امتحان کنید و صنایع دستی محلی را بخرید. بازار کاپاتوری در بندر جنوبی هلسینکی و در ورودی پارک اسپلندی قرار دارد. این بازار محل خوبی برای خرید پوست گوزن شمالی و منبت کاری های چوبی است. همچنین می توانید لیهاپیراکا یا همان پیراشکی گوشتی فنلاندی را امتحان کنید.

بازار کاپاتوری محیطی باز و زیبا دارد و مناظر فوق العاده ای از بندر هلسینکی و دریای بالتیک را به شما نشان می دهد. اگر با کشتی به سومنلینا می روید، کاپاتوری یک مکان خوب برای توقف است. اما برای توجه شما، قیمت ها در این بازار ممکن است بالا باشد، بنابراین بهتر است قبل از خرید، قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

شهربازی لینانماکی

وقتی از موزه گردی خسته شدید، بهترین راه برای تفریح کودک درونتان، بردن او به شهربازی لینانماکی است. در این شهربازی، 44 وسیله بازی وجود دارد که بعضی از آنها برای افرادی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیستند، اما شما نیازی به نگرانی ندارید.

در اینجا یک خانه وحشت، یک دستگاه سواری مخصوص بچه ها و 13 رستوران وجود دارد تا شما را سرشار از سرگرمی و انرژی نگه دارد. همچنین، با حضورتان در این شهربازی، شما هم به سرگرمی خود بپردازید و هم از سود حاصل از آن برای کارهای خیریه کودکان در فنلاند بهره‌برداری کنید.

قلعه دریایی سوملینا

سوملینا، قلعه دریایی قدیمی در فنلاند است که در اواسط قرن 18 توسط سوئدی ها برای محافظت در برابر متهاجمان روسی ساخته شد. اما روسی ها در سال 1808 توانستند این قلعه را تصرف کنند. قبل از این اتفاق، سوملینا به عنوان پایگاه نیروی دریایی و محل ساخت کشتی های جنگی مشهور بود. این قلعه بر روی 6 جزیره سنگی واقع شده و به عنوان قلعه ی فنلاند شناخته می شود. از هلسینکی نیز می توان به اینجا با کشتی سفر کرد. سوملینا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هلسینکی است و به خصوص در تابستان برای پیک نیک ها بسیار مناسب است.

پارک اسپلانادی

پارک اسپلانادی از سال ۱۸۱۲ به بعد یک مکان محبوب برای استراحت و فرار از همه جوش و شلوغی هلسینکی بوده است. این یک مکان عالی برای بازدید و دیدار با دوستان برای پیک نیک، نمایش مد، یا کنسرت جاز است. به دلیل این دلایل و دیگر دلایل، این پارک در قلب هلسینکی و بین دو خیابان پرتردد قرار دارد که آن را محبوب در بین مردم محلی می کند. ساکنین و بازدیدکنندگان می توانند از فضای سبز بزرگ لذت ببرند و در کافه قدیمی آن تکیه کنند، یا از اجرای کنندگان خیابانی یا ارکسترهای کوچک سرگرم شوند. اسپلانادی معروفترین پارک هلسینکی است.

کشور نروژ

کشور نروژ/همه چیز درباره کشور نروژ

جاذبه های گردشگری ژنو

جاذبه های گردشگری ژنو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا