جاذبه های گردشگری هانوفر

شنبه 28 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری هانوفر

جاذبه های گردشگری هانوفر

هانوفر پایتخت و بزرگترین شهر ایالت نیدرزاکسن آلمان است ،شهری مدرن با فرهنگ و سنت‌های غنی، با باغ و پارک‌های زیبا و بزرگ .مرکز تاریخی این شهر بارها در جنگ تخریب شده و بعداز آن بازسازی شده است. به همین دلیل هانوفر شهر مدرن و جدیدی است که حتی مرکز شهر قدیمی‌اش هم جدید است.

شهر قدیم هانوفر

آلت اشتات یا شهر قدیم هانوفر با وجود بمب‌گذاری‌های جنگ جهانی دوم همچنان زیبا و جذاب است. سه دیدنی‌ تاریخی اینجا عناصر اوریجینال خودشان را حفظ کرده‌اند و گشت و گذار میانشان لذت دلچسبی دارد: کلیسای مارکت‌ با نمای آجری قرمزرنگ و سبک معماری گوتیک در میدان بازار؛ 

رات‌هاوس قدیم یا  آلتِس رات‌هاوس که ساختش در سال ۱۴۵۵ شروع شده؛ و سالن ورزشی بال‌هوف که در قرنهفدهم ساخته شده است. در میان ردیف خانه‌های چوبی نزدیک کلیسا، خانه‌ی لایبنیتز، فیلسوف و ریاضی‌دان قرن هفدهم با نمای سبک رنسانس قرار گرفته و مقابل خانه هم چشمه‌ی اسکار وینتر را خواهید دید. تالار شهر جدید یا نویِس رات‌هاوس هم در شهر قدیم هانوفر قرار دارد.

کلیسای مارکت

شهر قدیم هانوفر یا به قول آلمانی‌ها آلت اشتات، چند بنای تاریخی دارد که دور و بر میدان مارکت جمع شده‌اند. کلیسای مارکت یکی ازاین بناها است که با نمای آجری قرمزرنگ و سبک معماری گوتیک، جان می‌دهد برای گردش تاریخی و کلی عکاسی. این کلیسا قدمتش حدود ۷۰۰ سال است و بین سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۹ ساخته شده است.

بنای کلیسا با وجود تخریب‌های جنگ جهانی دوم,عناصر اورجینال خودش را حفظ کرده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هانوفر به خصوص برای توریست‌های حرفه‌ای اهلتاریخ و معماری است. کلیسا در اصل متعلق به دو قدیس به نام‌های جورج و جیمز بوده، اما چون در میدان مارکت و نزدیک بازار قرارگرفته به کلیسای مارکت معروف شده. برج غربی کلیسا یکی از بلندترین برج‌ها در ایالت ساکسونی پایین و نماد شهر هانوفر است.

جاذبه های گردشگری هانوفر

کلیسای مارکت

دریاچه ماش

دریاچه‌ی مصنوعی ماش یا ماش‌زِه یکی از پروژه‌های عمومی اولیه نازی‌ها بوده و الان یکی از زیباترین دیدنی‌های طبیعی هانوفر وپاتوق عصرگاهی شناگران و قایق‌سواران است. ماش‌زه در امتداد استادیوم فوتبال هانوفر قرار گرفته و از مرکز شهر هم دور نیست.

ازایستگاه قطار اصلی شهر تا دریاچه حدود نیم ساعت راه است. گردش و بازی اطراف دریاچه‌ی ماش و گشت قایقی روی آب از بهترینتفریحات هانوفر برای بچه‌ها است. از نیمه‌ی آوریل که هوا رو به گرمی می‌رود تا حوالی اکتبر که هنوز سرد نشده، می‌توانید قایق‌موتوری، پدالی یا پارویی کرایه کنید و دریاچه را حسابی بگردید.

جاذبه های گردشگری هانوفر

دریاچه ماش

بازار هانوفر

بازار هانوفر در بخش قدیمی شهر قرار دارد. فواره های نئوگوتیک به همراه معماری تاریخی بازار، این بازار را به یکی از مناطق گردشگری پربازدید هانوفر تبدیل کرده است. کلیسای مارکت و برجی به ارتفاع نود و هفت متر از دیگر زیبایی های جذاب این منطقههستند.

جاذبه های گردشگری هانوفر

بازار هانوفر

باغ های هرن هاوزن

مجموعه باغ‌ سلطنتی هرن هاوزن یکی از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی اروپا است که نشان می‌دهد هانوفر شهری صرفاً تجاری ونمایشگاهی نیست و دیدنی‌های سرسبز هم کم ندارد. این چهار باغ که در ساختشان از باغ‌های کاخ ورسای الهام گرفته‌اند، بهترین جابرای گردش بهاری چندساعته میان گل‌های رز هستند.

برای ورود به باغ گُروسر و باغ بِرگ باید ورودی بپردازید و ساعت بازدید هم تا ۵بعدازظهر است. اما باغ گئورگو باغ وِلف رایگان و شب و روز به روی عموم باز هستند. باغ گئورگ موزه‌ی زیبایی هم به نام ویلهلم بوش دارد.

جاذبه های گردشگری هانوفر

باغ های هرن هاوزن

تالار جدید شهر هانوفر

تالار جدید شهر هانوفر یکی از معماری‌های مهم و جذاب در شهر به حساب می‌آید. این تالار در سال ۱۹۱۳ ساخته شد و بعد از ۱۲ سال کار، به پایان رسید. تالار جدید شهر هانوفر و محوطه‌ی آن حدود ۱۰ هکتار از زمین‌های شهر را به خود اختصاص داده است. بلندترین نقطه‌ی تالار، برجی است که به ارتفاع ۱۰۰ متر می‌رسد و از آن به تمامی شهر نگاهی دارد. برای بازدید از تالار جدید شهر هانوفر، تورهای متعددی برگزار می‌شود.

باغ وحش شهر هانوفر به صورت موضوعی ساخته شده است و اتمسفر خاصی را در هر بخش خود به مسافران ارائه می‌دهد. بخش های مختلفی مانند بخش زمستانی، بخشی با موضوع کریسمس، بخش بیابانی، بخش جنگلی و بخش کودکان در این باغ وحش وجود دارد. هر یک از این بخش‌ها از دیگران متمایز است و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

موزه آگوست کستنر

موزه آگوست کستنر در شهر هانوفر واقع شده است. این موزه در سال ۱۸۸۹ ساخته شده و دارای مجموعه‌ای از عتیقه‌های ارزشمند است. در این موزه علاوه بر آثار باستانی، سکه‌ها و صنایع دستی مختلف، عتیقه‌هایی از کشورهای مصر و ایران نیز به نمایش گذاشته شده است. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر هانوفر محسوب می‌شود.

موزه اسپرنگل

یکی از بهترین و مهمترین مجموعه هایی که در شهر هانوفر آلمان قرار دارد، موزه اسپرنگل است. این موزه در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد و دارای ترکیبی از ساختمان دولتی و خصوصی است. موزه اسپرنگل به دلیل داشتن آثار متعدد محلی و همچنین آثاری از هنرمندان بزرگ مانند مایکل ارنست، پیکاسو و پل کلی، بسیار معروف و شهرت دارد.
از جمله آثار مهم این موزه می‌توان به مجموعه‌ای از آثار هنری ارزشمند اشاره کرد که توسط هنرمند معروف نیکی د سنت فال اهدا شده است. همچنین، مجسمه‌های فلزی جذابی که توسط الکساندر کالدر ساخته شده‌اند، نیز در این موزه قرار دارند.

پارک ایلنریده در هانوفر

پارک ایلنریده در هانوفر، جاذبه‌ی گردشگری اولیه است که شما را به خود جذب می‌کند. این پارک، یکی از بزرگترین پارک‌های سراسر اروپا است و به وسعت ۶۴۰ هکتار گسترش یافته است. جنگلی زیبا و پر از درختان سرسبز، از ویژگی‌های این پارک است که با وجود مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های بازی و فضاهای مخصوص پیک‌نیک،

بهترین انتخاب برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد. این پارک همچنین با نام “ریو سبز” نیز شناخته می‌شود. در این پارک، حیوانات متنوعی مانند گوزن‌های قرمز، اسب وحشی و خوک‌های وحشی زندگی می‌کنند که بخشی از اکوسیستم جانوری این منطقه را تشکیل می‌دهند.

 

کشور آندورا

کشور آندورا/همه چیز درباره کشور آندورا

جاذبه گردشگری استرالیا

جاذبه گردشگری استرالیا

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا