جاذبه های گردشگری ترکیه

چهارشنبه 18 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه

ترکیه انواع مختلفی از مقصد را به توریست ها ارائه می دهد. از آسمان استانبول گنبد و مناره گرفته تا ویرانه های روم در امتداد سواحل غربی و جنوبی ، از سواحل آنتالیا و استراحتگاه های ساحلی مدیترانه تا کوه های مه آلود شرق دریای سیاه.در ادامه با جاذبه های گردشگری مجله دایان همراه ما باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری ترکیه آشنا کنیم.

 

معرفی جاذبه های گردشگری عالی در ترکیه  

ساحل پاتارا (طولانی ترین ساحل های شنی)

پاتارا با 14 کیلومتر (9 مایل) یکی از طولانی ترین ساحل های شنی است که در هر جای مدیترانه یافت می شود. این ساحل تنها توسط ویرانه های باستانی لیکیایی و رومی و تپه های شنی تپه خورده پشتیبانی می شود و هیچ ساختمانی به جز یک کافه کوچک قابل مشاهده نیست.
ساحل پاتارا همچنین محل تولید لاک پشت در معرض خطر لاگرهد است. دهکده نزدیک پاتارا محل تولد سنت نیکلاس ، اسقف بیزانسی قرن 4 بود که بعداً به عنوان بابانوئل به افسانه ها تبدیل شد.
ساحل پاتاراطولانی ترین ساحل های شنی

ساحل پاتارا طولانی ترین ساحل های شنی

Pamukkale ، به ترکی به معنی “قلعه پنبه” ، یک منظره غیر واقعی در غرب ترکیه است که به تراس های سفید معروف است. تراسها از سنگ تراورتن ، سنگ رسوبی ساخته شده توسط آب با مقدار مواد معدنی بسیار زیاد از چشمه های آب گرم ساخته شده اند.
هزاران سال است که مردم در استخرهایش غسل می کنند. شهر یونان باستان هیراپولیس در بالای چشمه های آب گرم توسط پادشاهان پرگامون ساخته شده است. ویرانه های حمام ، معابد و دیگر بناهای تاریخی یونان در این مکان دیده می شود

قلعه بدروم واقع در شهر بدروم در جنوب غربی ترکیه توسط صلیبی ها در قرن 15 به عنوان قلعه سنت پیتر ساخته شد. این یکی از بهترین بناهای حفظ شده جهان است که قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد. این قلعه اکنون با تمرکز بر موزه باستان شناسی زیر آب به عنوان موزه فعالیت می کند. مشرف به مارینای داخلی بدروم است که مملو از صنایع دستی قایقرانی به ارزش میلیون ها دلار است.

 قلعه بدروم(قلعه سنت پیتر)

قلعه بدروم(قلعه سنت پیتر)

کوه نمروت

نمروت کوهی با ارتفاع 2،134 متر (7،001 فوت) در جنوب شرقی ترکیه ، نزدیک شهر آدیامان است. در سال 62 قبل از میلاد ، پادشاه آنتیوخوس اول تئوس کماژن مقبره ای مقدس ساخت که در کنار آن مجسمه های عظیمی از خود ، دو شیر ، دو عقاب و خدایان مختلف یونانی و ایرانی در بالای کوه قرار داشت. از زمان ساخت آنها ، سرها از بدن جدا شده و به صورت پراکنده در سراسر محل قرار گرفته اند.
قله کوه نمروت منظره ای عالی از کوههای اطراف را فراهم می کند. جاذبه اصلی تماشای طلوع خورشید از تراس شرقی است که به سرهای بی بدن رنگ نارنجی زیبایی می بخشد و به رمز و راز مکان می افزاید.

جاذبه های گردشگری ترکمنستان

کشور مونته‌ نگرو

معرفی کشور مونته‌ نگرو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا