جاذبه های گردشگری بنگلادش

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری بنگلادش

جاذبه های گردشگری بنگلادش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری دایان جاذبه های گردشگری بنگلادش را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاهای دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید. بنگلادش یک مقصد رویایی برای گردشگران است و دارای جاذبه های معروف گردشگری مانند ساختمان های تاریخی، مناظر و بزرگترین جنگل ها و طولانی ترین ساحل دریایی، هتل ها، آثار تاریخی و موزه ها است. در ادامه بهترین جاهای دیدنی بنگلادش را که باید قبل از سفر به این کشور بدانید به شما معرفی می کنیم.


 

دیدنی های بنگلادش

عمارت آهسان منزیل – Ahsan Manzil

عمارت و بنای زیبایی است که درسفر به داکا مورد توجه علاقمندان قرار می گیرد. مکانی زیبا برای بازدید به همراه خانواده و دوستان است که می توانید از آن لذت ببرید. این بنا در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده و اقامتگاه رسمی فرماندار داکا بوده است. بعد از گذشت نزدیک به ۱۵۰ سال از ساخت آن هنوز زیبا و دیدنی است.این مکانی با معماری مدرن بوده که در سال های قبل مورد بازسازی قرار گرفته است.

 


جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

قلعه لالباغ – Lalbag Fort

قلعه لالباغ یک قلعه ناتمام امپراتوری گورکانی هند است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی می‌رسد و واقع در بخش قدیمی و جنوب غربی شهر داکا در کنار رود بوری‌گانگا قرار دارد. این قلعه شامل بناهای متععد از جمله مسجد، مقبره بی بی پاری و دیوانیه است. مقبره بی‌بی پاری در بخش میانی قلعه قرار دارد و مهمترین بنای قلعه به‌ شمار می‌رود.

مسجد شصت گنبد بنگلادش – Sixty Dome Mosque

با توجه به این که مساجد قدیمی ساخته شده در این کشور از بهترین جاذبه‌های آن در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر توریست‌ها در طول سفر از مسجد شصت گنبد بنگلادش که دارای معماری خاص و متفاوتی است بازدید به عمل می‌آورند. این مسجد دارای هشتاد و یک گنبد است که هفتاد و هفت نیم گنبد در هفت ردیف یازده­تایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و در گوشه‌های مسجد نیز چهار گنبد وجود دارد. این مسجد قدیمی با معماری خاص و منحصر به فردی که دارد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

معبد داکشواری – Dhakeshwari Mandir

معبد ملی داکشواری یک معبد هندو در داکا، پایتخت بنگلادش است. دولت بنگلادش این معبد را “معبد ملی” بنگلادش می داند. نام داکشواری به معنی “الهه داکا” است. این معبد یکی از جاذبه های دیدنی برتر در بنگلادش است.

جنگل های سونداربانس – Sundarbans

یکی از شگفت‌انگیزترین جنگل‌های حرا در جهان را می‌توانید در کشور بنگلادش نظاره‌گر باشید. در این جنگل‌های بی‌نظیر می‌توانید زیستگاه ببرهای سلطنتی بنگال را از نزدیک ببینید. در پهناورترین جنگل‌های حرای جهان در بنگلادش نهرهای آب زلال و عمیقی وجود دارد که ب بهشت قایق‌سواران جهان شهرت یافته است. جالب است بدانید که در دل جنگل‌های سونداربانس کلبه‌هایی مهیا شده است که این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا شبی را در دل جنگل و در سکوتی که فقط و فقط با صدای حیوانات شکسته می‌شود سپری کنند.

جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

دریاچه دانموندی – Dhanmondi Lake

این دریاچه یکی از جاذبه‌های کشور بنگلادش است که در پایتخت این کشور داکا قرار دارد. این دریاچه برخلاف هیاهوی فراوانی که در شهر وجود دارد محیطی دنج و بسیار آرام است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید در محیطی دنج یک چای یا قهوه عصرانه را نوش جان کنید و از فضای سبز محیط اطرافتان لذت ببرید، حتما هنگام سفر به بنگلادش سری به این منطقه بزنید.

منطقه سادارگات – Sadarghat

این جاذبه بازدید از عرض رودخانه در یک منطقه پر جمعیت و شلوغ است و علاقمندان از قایق سواری در آن لذت خواهند برد. سوژه بسیار جالبی برای عکاسی محسوب می شود. تفریحی هیجان انگیز و شاد بوده وحس زندگی و زنده بودن را به آدمی می بخشد.

جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

بیچناکندی – Bisnakandi

بیچناکندی، معروف به بیسناکندی، روستایی در اتحادیه روستامپور، گوآینگهات اوپازیلا از منطقه سیلهت بنگلادش است. در سال های اخیر، هجوم گردشگران به رودخانه آن وجود دارد.باعث شناخته شدن بیشتر این منطقه شده است. این منطقه که در مرز هند و بنگلادش واقع شده مکانی بسیار زیباست و طبیعتی بی نظیر دارد.

ساحل کوکس – Cox’s Bazar Beach

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بنگلادش که گردشگران جهان از آن غافل شده‌اند ساحل کوکس است که به طولانی‌ترین ساحل شنی جهان نیز شهرت دارد و از چشمان تیزبین گردشگران پنهان‌ شده است. این ساحل شنی طویل بیش از ۱۲۰ کیلومتر طول دارد و در جوار آن می‌توانید شاهد بازارهای محلی، آلاچیق های آفتابی و ... نیز باشید.

جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

ساحل جموتلا – Jamtola Beach

برخلاف ساحل بکر و پنهان سوکس، یکی از شلوغ‌ترین و گردشگرپذیر ترین جاذبه‌های گردشگری بنگلادش ساحل جموتلا می‌باشد. ساحل جموتلا را در حوالی جنگل‌های سونداربانس می‌توانید بیابید. شلوغی و جوش‌وخروش این ساحل هم در نوع خود لذت‌بخش است. در حوالی این ساحل زیبا می‌توانید از خلیج بنگال هم بازدید نمایید. خلیج بنگال نیز یکی از زیباترین، تمیزترین و خلوت‌ترین سواحل بنگلادش به‌ حساب می‌آید.

جزیره سنت مارتین – Saint Martin

سنت مارتین تنها جزیره مرجانی بنگلادش است که جاذبه هایی مانند طلوع و غروب آفتاب، کوه های مرجانی، زندگی عجیب در روستا و ستاره های فراوان در آسمان شب را ارائه می دهد. این ساحل زیبا سناریوهای شگفت انگیزی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. گردشگران می توانند در اینجا با انجام فعالیت های جالب و جذاب مانند پیاده روی و ماهیگیری در ساحل دریا لذت بیشتری ببرند. غواصی در اقیانوس از تفریحات دیگر در این جزیره است.

جاذبه های گردشگری بنگلادش
جاذبه های گردشگری بنگلادش

 

جاذبه های گردشگری پاکستان

جاذبه های گردشگری پاکستان

جاذبه های گردشگری بلغارستان

جاذبه های گردشگری بلغارستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا