جاذبه های کشور پاکستان

سه‌شنبه 9 خرداد 1402 جاذبه های گردشگری
کشور پاکستان

کشور پاکستان

پاکستان کشوری در آسیای جنوبی واقع در غرب شبه قاره هند است.کشور پاکستان از غرب با کشور ایران، از شمال با افغانستان، از شرق با هندوستان، و از شمال شرق با چین هم‌مرز است گردشگری در کشور پاکستان یک صنعت در حال رشد است.

کشور پاکستان به لحاظ جغرافیایی و قومی، بسیار متنوع است و دارای تعدادی میراث تاریخی و فرهنگی می‌باشد. در این مقاله، به بررسی ۸ مکان برتر و زیبای پاکستان برای بازدید از آن‌ها پرداخته شده است. از آنجایی که پاکستان یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در آسیا است، این مقاله شما را با ناب ترین مکان‌های گردشگری پاکستان آشنا می‌کند. همراه مجله خانواده دایان باشید تا این مکان‌های شگفت‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با ناب ترین مکان های گردشگری کشور پاکستان

۱-مسجد شاه فیصل در اسلام آباد

مسجد شاه فیصل در اسلام آباد پاکستان یکی از بزرگترین و مشهورترین مساجد دنیاست. این مسجد پس از ساخت در ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۳ بزرگترین مسجد جهان بود که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته شده و گنجایشی معادل سیصد هزار نمازگزار دارد.

2. دره هونزا پاکستان

دره هونزاردر شمالی‌ترین نقطه پاکستان و مجاورت دالان واخان در مرز آن کشور با افغانستان و سین‌کیانگ چین واقع شده‌است. هونزا در واقع یک منطقه عظیم است که از دره ها و روستاهای متعددی تشکیل شده است. بخشی از جاده ابریشم باستان ، است.

3. پارک ملی هینگول

پارک ملی هِنگول از پارک‌های ملی پاکستان در منطقه بلوچستان این کشور است.پارک ملی هنگول در سال ۱۹۸۸ میلادی تأسیس شده و ۶۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. در سال ۲۰۰۴ بزرگراه ساحلی مکران که کراچی را به بندر گوادر پیوند می‌دهد در این منطقه گشایش یافت

4. پارک ملی دئوزای دشت

در شمال پاکستان، پارک ملی دیوسایی یک دشت و پارک ملی مرتفع و دارای اقلیم آلپی است. این پارک ملی در ناحیه سکردو در گلگت بلتستان واقع شده و از دئوزای به عنوان سقف جهان یاد می‌شود، اما این تنها نیمی از تصویر زیبای این منطقه است. فلات عظیم دیوسایی با ارتفاع 4117 متری (13،497 فوت)، دومین مرتفع‌ترین سیاره زمین است و تنها در تابستان قابل دسترسی می‌باشد.

علفزارهای سبز زمردی، قله‌های پوشیده از برف و دریاچه‌های آبی براق، از بازدیدکنندگانی که سفر به این نقطه زیبا را انجام می‌دهند، استقبال می‌کنند. در این منطقه، خرس قهوه‌ای هیمالیا به خانه خود خوش می‌آید و توسط بسیاری از بازدیدکنندگان مشاهده شده است، لذا در صورت اقامت در کمپ، باید مراقب آن‌ها باشید.

5. نالتار دره  Naltar Valley

نالتار به دلیل وجود دریاچه‌های رنگارنگ مشهور است و در فاصله 2.5 ساعت از گیلگیت واقع شده است. در این مکان، خوشمزه‌ترین سیب‌زمینی‌های جهان کشت می‌شوند. درختان کاج بلند و زیبا، تمامی این منطقه را پوشانده و به زیبایی‌های آن افزوده است. اگر واقعا می‌خواهید بهشت را در این جهان تجربه کنید، باید حداقل یک بار به نالتار سفر کنید. با دیدن این مکان، شما شیفته آن خواهید شد و احتمالاً تجربه‌ای بی‌نظیر را در ذهن خود به یاد خواهید داشت.

نالتار دره  Naltar Valley

نالتار دره  Naltar Valley

6. مسجد شاه جهان در پاکستان

مسجد شاه‌جهان یا مسجد جامع تهته، یک ساختمان قرن هفدهم است که به عنوان مسجد مرکزی برای شهر تهته، ایالت سند در پاکستان واقع شده است. این مسجد به عنوان پیچیده‌ترین نمایش کاشی‌کاری در جنوب آسیا مشهور است. فضای داخلی مسجد با رنگ‌های آبی و ماسه‌سنگی زینت داده شده و مطمئناً هر کسی که از آن بازدید می‌کند، تحسین خواهد کرد.

این مسجد توسط شاه جهان در سال 1647 به بهره‌برداری رسید و به نوعی امروز نیز به شکل شگفت‌انگیزی باقی مانده است. با وجود آن که سند با کوه‌ها فاصله دارد، اما هنر بی‌عیب و نقص موجود در آن، آن را به یکی از زیباترین مکان‌های توریستی در پاکستان تبدیل کرده است.

7. کویر کاتپانا در پاکستان

پاکستان با داشتن مکان‌های زیبای فوق‌العاده، هر منظره ای را به خوبی پوشش می‌دهد، از جمله کویر سرد Katpana. این کویر، هر چند تمام سازه‌های یک صحرای گرم را دارد، اما آنچه آن را برجسته کرده، ارتفاع آن است که در زمستان با برف پوشیده می‌شود.

گفته می‌شود که این کویر، مرتفع‌ترین صحرای سرد جهان است و تپه‌های شنی در این ارتفاع بی‌نظیر به نظر می‌رسند. تنها تعداد کمی از کشورها می‌توانند ادعای چنین نادری را داشته باشند. مسافران می‌توانند با راحتی از Skardu به این کویر دسترسی داشته باشند، زیرا فاصله آن تنها 30 دقیقه است، با این حال، حمل و نقل عمومی در این منطقه وجود ندارد.

کویر کاتپانا در پاکستان

کویر کاتپانا در پاکستان

8. دره نالتار ، گیلگیت

این دره دورافتاده به خاطر زیبایی و فضای آرامشش مشهور است. قله‌های پوشیده از برف، چشم‌اندازهای دل‌نواز، دریاچه‌ها و جنگل‌های گسترده باعث شده است که ارزش نالتار به عنوان یک مقصد عقب‌نشینی، افزایش یابد. در زمستان، دره Naltar به یک مقصد اسکی تبدیل می‌شود و نیروی هوایی پاکستان پیست اسکی را مدیریت می‌کند که هر سال هزاران اسکی‌باز را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

دریاچه‌های باشکوه و مناظر جذاب آن‌ها، مسیرهای خاکی طبیعی و جریان‌های یخبندانی، برای پیک‌نیک و گشت‌و‌گذاری، مقاصد دوست‌داشتنی هستند. با یک جیپ، می‌توان به دریاچه پاری، یک دریاچه آلپی، که می‌توان از قایق‌سواری لذت برد و برای گشت و گذار در منطقه قدم بزنید، سفر کرد.

 

خلیج تویاما

خلیج تویوما

قاره‌ اقیانوسیه

قاره‌ اقیانوسیه /همه چیز  درباره قاره اقیانوسیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا