معرفی گل قاشقی

دوشنبه 21 آذر 1401 گل و گیاه

رده بندی علمی گل قاشقی

فرمانرو: گیاهان

جز : گیاهان گلدار مگنولیان

راسته: فلفل‌سیاه‌سانان

تیره: فلفل‌سیاهیان

سرده: پپرومیا

 

معرفی گل برگ قاشقی

بهترین زمان برای تکثیر گل قاشقی فصل  بهار است .در فصل های دیگر با ایجاد دمای مناسب قلمه زدن ممکن می شود.پیرومیا از خانواده پی پراسه و زادگاه آن برزیل و جنگل آمازون بوده، دارای برگ های قلبی شکل، گوشتی و ابلق به رنگ های سفید کرمی و سبز می باشد، زادگاه این گیاه جنگل های نسبتا تاریک بوده و به همین سبب سایه آپارتمان را به خوبی تحمل می کند.

گل قاشقی گیاهی زیبا و آپارتمانی که برگ های پهن و گوشتی دارد، برخی از نمونه های آن برگ های سبز و برخی هم برگ های ابلق دارند، روش نگهداری گل قاشقی آسان است و مقاوم است اما بعضی ها در نگهداری آن مشکل دارند.

نور مناسب گل برگ قاشقی 

نور مناسب گل برگ قاشقی

نور مناسب گل برگ قاشقی

برگ قاشقی جز گل های مقاوم به نور کم است مکان اصلی رشد این گیاه در جنگل های تاریک است و به خاطر همین توان تحمل محیط های کم نور آپارتمان را داراد و از گیاهان مقاوم در سایه و نور کم به حساب می آید. نیم سایه آفتاب و نور کنار پنجره احتیاجات نوری آن را تامین می کند، احتیاج به مراقبت در برابر اشعه مستقیم آفتاب به خصوص در ظهر دارد.

دمای مناسب گل برگ قاشقی

حداکثر درجه حرارت 25 درجه و حداقل درجه 18 درجه است، گیاه تا 10 درجه هم مقاومت نشان می دهد. در کل به هوای خنک نیاز دارد. و در دمای پایین تر کم کم برگ ها می ریزند و گیاه از بین می رود.

آبیاری گل برگ قاشقی

آبیاری مهمترین عامل در نگهداری گل قاشقی و معمولا شکست در نگهداری آن به این قضیه مربوط است. این گیاه در برگ های خودش آب ذخیره می کند در نتیجه اجازه بدهید تا بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود.با کاهش دمای محیط آبیاری را هم کاهش بدهید.گل قاشقی ممکن است در خشکی دوام بیاورد اما از آبیاری زیاد حتما از بین می رود.آبیاری زیاد باعث بیماری قارچی و پوسیده شدن ساقه می شود و حتی ممکن است مشاهده کنید که برگ ها و ساقه ها سیاه شدند که در این شرایط باید از قارچ کش استفاده کنید.

تکثیر گل قاشقی گوشتی

روش اول تکثیر به وسیله برگ

برای قلمه زدن نوع گوشتی گل قاشقی، برگ را روی سطح ماسه بگذارید(بخوابانید) و روی آن را با ماسه شسته بپوشانید. بعد از گذشت مدتی از قسمت انتهایی رگبرگ ها، ریشه نمایان می شود.بعد از ریشه دار شدن قلمه، باید آن ها را به گلدان های کوچکی با اندازه ۸ تا ۱۲ منتقل کنید. مناسب ترین بستر برای پرورش گل قاشقی، ماسه شسته شیرین و مخلوط کوکوپیت و پرلیت است.

تکثیر گل قاشقی گوشتی

تکثیر گل قاشقی گوشتی

روش دوم تکثیر با وسیله قلمه

برای ریشه دار شدن قلمه ها که طول قلمه 5 تا 7 سانتی متر باشد ، باید دمای محیط گلخانه را بین ۱۸ تا ۲۲ نگه دارید.و قلمه ها را در مخلوط ماسه شسته شیرین ، پرلیت ، کوکو پیت در گلدان بکارید .تا هنگام ریشه دار شدن قلمه ها، بستر آن ها باید رطوبت لازم را داشته باشد. در صورت تمایل می توانید برای حفظ رطوبت شرایط گلخانه ایجاد کرده و بر روی گیاه قاشقی، پلاستیک شفاف روی گلدان یا بستر قلمه بکشید.برای رد و بدل شدن هوا، هر چند وقت یک بار پلاستیک را برداشته یا می توانید چند سوراخ برای تبادل هوا بر روی پلاستیک به وجود آورید.قلمه ها برای ریشه کردن، به ۲۰ تا ۲۵ روز نیاز دارند. زمانی که ریشه این قلمه ها به طور کامل هویدا شد، آن ها را در گلدان های اصلی جای دهید.گل قاشقی برای انتقال به گلدان بزرگ نیاز ندارد. چون ریشه آن زیاد نیست.

معرفی گل زاموفیلیا

گیاه کراسولا

گیاه کراسولا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا