تویوتا i-TRIL رونمایی شد؛ چشم انداز تویوتا از آینده صنعت حمل و نقل شهری – فناوری

شنبه 21 اسفند 1395 فناوری

تویوتا در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از مدل مفهومی i-TRIL رونمایی کرد که دید این شرکت مطرح ژاپنی را از آینده‌ی خودروسازی به تصویر می‌کشد.

کمپانی ژاپنی تویوتا با رونمایی از مدل مفهومی الکتریکی i-TRIL در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷، چشم‌انداز خود از حمل‌ونقل شهری در سال ۲۰۳۰ میلادی را به نمایش گذاشت. این خودروی سه نفره به عنوان جایگزینی الکتریکی برای خودروهای کوچک شهری توسعه یافته است و به تکنولوژی خودران و فناوری Active lean (فناوری فعال تغییر مرکز ثقل خودرو) مجهز است. چرخ‌های عقب این خودرو محرک هستند و با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

تویوتا i-TRIL

در این خودرو پدالی برای کنترل خودرو وجود ندارد و در عوض به تکنولوژی هدایت الکتریکی مجهز است. برای کنترل این خودرو از دسته‌هایی که در سمت چپ و راست کنسول مرکز قرار دارند استفاده می‌شود که عملکردی شبیه دسته‌های بازی و یا موس کامپیوتر دارند.

تویوتا i-TRIL

قسمت کابین خودرو و اکسل عقب از طریق یک لولا به هم متصل شده‌اند و به بدنه و چرخ‌های جلو این امکان را می‌دهند تا در پیچ‌ها بتوانند اندکی متمایل شوند. دلیل استفاده از این لولا این است که درها و چرخ‌های جلو از بدنه‌ی اصلی خودرو جدا هستند.

تویوتا i-TRIL

هنگامی‌ که خودرو در حالت رانندگی خودران است، با توجه به جهت پیچ، سمت راست یا چپ کنسول مرکزی روشن می‌شود تا به سرنشینان نشان دهد که خودرو به کدام سمت متمایل خواهد شد. بر اساس اعلام تویوتا متمایل شدن خودرو به سمت چپ و راست (که باعث تغییر مرکز ثقل خودرو می‌شود) پایداری بهتری را به i-TRIL می‌بخشد. سایز چرخ‌های جلو و عقب i-TRIL به ترتیب ۱۹ و ۲۰ اینچ است و زاویه‌ی ۲۵ درجه‌ای چرخ‌های جلوی i-TRIL در هنگام دور زدن سبب شده است تا شعاع دور زدن این خودرو تنها ۴ متر باشد.

تویوتا i-TRIL

درهای پروانه‌ای این خودرو به ستون‌های شیب‌دار جلوی خودرو لولا شده‌اند و طبق ادعای تویوتا، در فضای معمولی پارک هم قابل استفاده هستند. هنگامی‌که درهای خودرو باز می‌شوند بخشی از کف خودرو بسته شده تا پیاده و سوار شدن آسان‌تر شود. در فضای داخلی کابین هیچ نشان‌گری وجود ندارد و در حالت رانندگی دستی، راننده از طریق سیستم هدآپ می‌تواند اطلاعات لازم را مشاهده کرده و با فرامین صوتی بخش‌های مختلف خودرو را فعال نماید.

تویوتا i-TRIL

طول مدل مفهومی تویوتا i-TRIL ۳۰۰۰ میل‌متر و عرض آن ۱۵۱۰ میلی‌متر است. فضای سرنشینان عقب خودرو بیشتر از قسمت جلویی است. فاصله‌ی چرخ‌های جلو از یکدیگر ۱۲۰۰ میلی‌متر و چرخ‌های عقبی ۶۰۰ میلی‌متر است. i-TRIL از رنو Twizy با ابعاد ۲۳۲۰ میلی‌متر طول و ۱۱۹۰ میلی‌متر عرض فضای بزرگ‌تر است اما نسبت به هیوندای i10 با ابعاد ۳۶۶۵ میلی‌متر و ۱۶۶۰ میلی‌متر کوچک‌تر است.


منبع : زومیت

عکاسی حرفه ای در اندروید با Footej Camera-فناوری

پلاستیک؛ عروس تقلبی دریا-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا