تولید انبوه ماژول تشخیص سه‌ بعدی برای آیفون 8 اپل – فناوری

پنج‌شنبه 15 تیر 1396 فناوری

گزار‌ش‌ها حاکی از این هستند که ماژول تشخیص سهبعدی  آیفون ۸ اپل، آماده تولید انبوه است. این ماژول برای تشخیص چهره و قابلیت واقعیت افزوده استفاده خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

آیفون ۸ احتمالا به گیرنده و فرستنده‌ی لیزری برای تشخیص سه‌بعدی (3D Sensing) محیط اطراف، مجهز می‌شود. این ماژول می‌تواند مصارف زیادی داشته باشد که مهم‌ترینشان، تشخیص کامل چهره، تشخیص محیط اطراف و واقعیت افزوده خواهد بود. جون ژانگ، تحلیلگر معروف، اعلام کرده که این ماژول آماده‌ی تولید انبوه برای استفاده در گوشی آیفون ۸ است. طبق گفته‌ی ژانگ، ماژول تشخیص سه‌بعدی نه‌تنها برای شناسایی چهره و مسائل امنیتی استفاده می‌شود، بلکه به کاربران آیفون کمک می‌کند تا بتوانند با فرمان‌های حرکتی، گوشی خود را کنترل کنند. به‌علاوه، استفاده از این ماژول در دوربین پشت گوشی، تشخیص عمق میدان را بهبود می‌بخشد و کیفیت عکاسی پرتره‌ی آیفون را افزایش خواهد داد.

واقعیت افزوده

شرکتی با نام Viavi Solutions که یکی از پرچم‌داران بازار حسگرهای تشخیص سه‌بعدی است، تا سال ۲۰۱۸، ۱۵۰ میلیون فیلتر اپتیکال برای اپل آماده می‌کند. علاوه بر این شرکت، اپل با شرکت‌های دیگری از جمله Largan، Lumentum و Finisar هم برای تولید ماژول‌های تشخیص سه‌بعدی قرارداد بسته است.

آیفون ۸ اواخر تابستان امسال معرفی می‌شود؛ این مدل اولین گوشی آیفون محسوب می‌شود که از نمایشگری بدون حاشیه و قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند.

نظر شما در مورد ماژول تشخیص سه‌بعدی آیفون ۸ چیست؟


منبع : زومیت

ویدیو/ نحوه طلایی کردن پورشه-فناوری

برای استعفا آماده‌اید؟ مراقب باشید پل‌های پشت سر را خراب نکنید! - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا