تولید انبوه تراشه ۱۰ نانومتری A11 برای آیفون 8 اپل توسط TSMC – فناوری

سه‌شنبه 24 مرداد 1396 فناوری

شرکت TSMC تولید انبوه تراشه‌ی A11 را برای آیفون ۸ اپل آغاز کرده است. این تراشه با معماری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت Apple Insider، شرکت TSMC تولید انبوه تراشه‌ی A11 را با معماری ۱۰ نانومتری آغاز کرده است. این تراشه مغر متفکر آیفون ۸ اپل خواهد بود.

شرکت TSMC برای ساخت تراشه‌ی A11، از همان فناوری ساخت ۱۰ نانومتری FinFET که در تراشه‌ی A10X به‌کار برده شده بود، استفاده می‌کند. تراشه‌ی A10X در آیپدهای ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی مدل ۲۰۱۷ قرار دارد و سریع‌ترین تراشه‌ی سری A محسوب می‌شود. با اینکه TSMC، مشتری‌های دیگری هم به‌جز اپل دارد، ولی A10X احتمالا اولین تراشه‌ای است که بر پایه‌ی فناوری ساخت ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده بود. تراشه‌ی A11 عملکردی سریع‌تر از A10X خواهد داشت و قرار است قدرتی مشابه کامپیوترهای شخصی را در اختیار کاربران آیفون قرار دهد. مدل‌های سال گذشته، یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از تراشه‌ی A10 استفاده می‌کند که با معماری ۱۶ نانومتری ساخته می‌شود. این کاهش سایز باعث افزایش کارایی و کم شدن مصرف انرژی خواهد شد.

TSMC

مقاله‌های مرتبط:

انتظار می‌رود که اپل در شهریور ماه از آیفون ۸ رونمایی کند؛ البته این گوشی در ابتدا به‌صورت تولید محدود خواهد بود و تولید انبوه آن از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود. به جز آیفون ۸، احتمالا دو مدل دیگر با نام‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس هم معرفی می‌شود. این دو هم به تراشه‌ی A11 و فناوری شارژ بی‌سیم مجهز خواهد بود و صفحات نمایشی LCD با ابعاد ۴.۷ و ۵.۵ اینچی دارند. در سمت مقابل، آیفون ۸ قرار است نمایشگری ۵.۸ اینچی اولد و بدون حاشیه داشته باشد. به‌علاوه، آیفون‌های ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس از همان طراحی همیشگی و کلید سخت‌افزاری هوم با حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کنند؛ ولی آیفون ۸ کلید فیزیکی هوم نداشته و به جای حسگر تشخیص اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره خواهد داشت.

نظر شما در مورد تراشه A11 چیست؟ آیا این تراشه خواهد توانست با پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی رقابت کند؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.


منبع : زومیت

راه هایی برای افزایش کیفیت خواب - فناوری

فورد F-150 توانایی های خود را به اثبات می رساند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا