تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

سه‌شنبه 23 دی 1399 سلامت
تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

بایدها و نبایدهای تهیه غذا در سفر

نکاتی ریز و مهم در تهیه خوراکی و نوشیدنی ها در حین سفر وجود دارد که بی توجهی به آن باعث بروز مشکلاتی می شود که لذت سفر را از ما و خانواده و همراهان ما سلب می کند پس در تهیه تغذیه حین سفر دقت کیند .

در طول سفر خوردن غذا سالم یک امر واجب و حیاتیست و برای کسانی که دائما درحال سفر کردن هستند عدم رعایت آن پیامدهای بسیار جدی به دنبال خواهد داشت.

تغذیه در سفر یکی از نکات بسیار مهم و اساسی به حساب می آید .که‌ در بیشتر اوقات توسط مسافرین  نادیده گرفته می‌شود و در برخی از این موارد با مسمومیت‌های غذایی بسیار جدی بهمراه بیماری‌ها ممکن است به طور کامل لذت سفر گرفته شده و برایتان تولید دردسر کند،

اما اگر شما قبل از شروع سفرتان به نکات بسیار ریز و در عین حال بسیار مهم غذایی فکر کنید آنگاه باعث می‌شود که یک مسافرت بسیار ایمن بدون درد سر و بدون مسمومیت غذایی داشته باشید.

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

چه نکاتی را در تهیه غذا در سفر رعایت کنیم:

سعی کنید در سفر غذاهای ساده  و سبک تهیه کنید و یک مکان خنک مثل یک جعبه فومی در صندول عقب خودرو داشته باشید و مواد خوراکی را در آن نگهداری کنید همچنین اضافی مواد را دوباره مصرف نکنید  .
اگر جزء آن دسته افراد هستید که دوست دارند در سفر خودتان آشپزی کنید مواد غذایی که تهیه می کنید باید  از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند. خصوصا موادی که دارای پروتئین و فساد پذیری بسیار بالایی دارند.

10 نکته  مهم در تهیه و خوردن غذا  در سفر:

1-بیشتر سعی کنید از غذاها و خوردنی های خشک و نیمه خشک استفاده کنید .چون باکتری ها و میکروبها در محیط گرم و مرطوب زودتر رشد می کند.

2- از خوردن خوراکی های آماده و فله ای در بین راه مثل باقالی و نخود گرم و لوبیا گرم انواع آش و سمبوسه ها و پیراشکی ها خودداری کنید.زیرا احتمال آلودگی بالایی دارند.

3- مواد غذایی مورد مصرف شما باید کاملا پخته باشد : ممکن است با توجه به مدت تعطیلات و احتمالاعجله کردن برای حرکت در تهیه غذا کوتاهی شود؛ به گونه‌ ای که غذا به ویژه گوشت‌ها  به طور کامل پخته نشده و همین سبب آلودگی و فساد آن شود.

4- توجه داشته باشید که از خوردن غذاهای نیمه پخته و کاملا خام به طور جدی خودداری کنید. در حین سفر ممکن است در یک منطقه روستایی توقف کنید و شما را به خوردن شیر تازه دوشیده شده از دام یا بستنی و پنیر محلی دعوت کنند.

5-  در هنگام توقف، قبل از صرف غذا، آن را به طور کامل حرارت دهید، زیرا در زمان نگهداری غذا در سفر (فاصله بین زمان پختن و خوردن) میکروب‌ها در مواد غذایی رشد می‌کنند، بنابراین باید هنگام استفاده ازغذا آن را تا دمای حدود ۷۰ درجه سانتی ‌گراد حرارت داده تا به طور کامل داغ شود. بنابراین از خوردن غذاهایی که به طور سطحی گرم یا تفت داده شده جداخودداری کنید.

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

تهیه غذا در سفر و 10 تا از باید ها و نباید

6- درهنگام استفاده از غذاهای محلی، از افراد بومی راهنمایی بخواهید. استفاده ازغذاهای محلی نیاز به شناخت کیفیت آن دارد. به عنوان مثال اگر به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنید، هنگام خوردن ماهی و… از افراد بومی راهنمایی بخواهید.

7- گیاهانی که از طبیعت پیدا می کنید مثل هنگامی که شما به مناطق کوهستانی مسافرت کرده اید و سبزی یا  قارچ‌های پیدا می کنید مصرف نکنید و از کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند اطلاعات جمع آوری کنید .

8- سعی کنید چند نوع غذا را باهم مصرف نکنید که این مورد در بسیاری از  مسافران دیده می شود که باعث رودل و دل پیچ مسافرین می شود .

9- حتما در طول سفرتان از آب کاملا بهداشتی و سالم استفاده کنید.

10- و مورد آخر اینکه قبل از صرف غذا حتما دست‌هایتان را با آب و صابون خوب بشویید.

نحوه صحیح انهدام دارو

3 روش صحیح انهدام دارو های غیرقابل مصرف

 استفاده از لپ‌تاپ‌ ها

آیا استفاده از لپ‌تاپ‌ ها باعث ناباروری مردان می شود؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا