تلفات جانی در جاده‌های ایران؛ 35 برابر ژاپن – حوادث

سه‌شنبه 25 مهر 1396 دسته‌بندی نشده

خبرگزاری ایسنا: استاندار اصفهان گفت: در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی
صورت گرفته است و تعداد دوربین‌ها از 140 دوربین در سال 92 به هزار دوربین
در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک
سوم است.

رسول زرگرپور، امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی راکبین و رانندگان قانونمند اظهار کرد: زمانی که بحث حمل و نقل و ترافیک شهری و جاده‌ای مطرح می‌شود از یک طرف در خصوص موتور محرک زندگی انسانی، صنعت، کشاورزی و خدمات صحبا به میان می‌آید و از طرف دیگر مقوله‌هایی چون محیط زیست، جان انسان‌ها، خسارات مادی، صرف وقت‌ها و فرصت‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: جان انسان‌ها بیشترین ارزش را در این بین دارد. در دنیا به ازای هر دو هزار خودرو بر اثر تصادفات 9 نفر کشته بر جای می‌ماند در حالی که در ایران تا چندسال پیش در ازای هر 10 هزار خودرو 37 نفر جان خود را از دست می‌دادند و ایران در میان 190 کشور تا چند سال گذشته جزو رتبه‌های آخر بوده است.

استاندار اصفهان گفت: میزان تلفات جانی جاده‌ها در ایران 35 برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است، اما از سال 92 با شروع کار دولت تدبیر و امید و تلاش‌های بزرگ و وسیع نیروی انتظامی خسارات جانی در حوادث رانندگی حدود 27 هزار کشته و 250 هزار زخمی به کم‌تر از 17 هزار کشته رسیده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه حمل و نقل ترافیک در مثلث مهندسی ترافیک، اعمال قانون و آموزش قرار دارد،‌ اظهار کرد: مهندسی ترافیک بر عهده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، اعمال قانون بر عهده پلیس و امور مربوط به آموزش و فرهنگسازی بر عهده نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها است. در  بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربین‌ها از 140 دوربین در سال 92 به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.

وی ادامه داد: خط BRT درون شهری در شهر اصفهان از سال 92 تا به امروز به بیش از 65 کیلومتر رسیده است که این نیز در میزان کاهش تصادفات موثر است و در بخش جاده‌ای از سال 92 تاکنون بیش از 625 کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث و 430 کیلومتر در دست ساخت است و تعداد دوربین‌های جاده‌های استان از 36 دوربین در سال 92 به بیش از 200 دوربین در پایان امسال خواهد رسید.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان در سال 92، شاهد هزار و 300 کشته در حوادث جاده‌ای و شهری بوده‌ایم در حالی که این آمار در سال 95 به هزار و 50 کشته رسیده است.

زرگرپور تصریح کرد: در مرحله فرهنگسازی و آموزش گرچه پلیس و شهرداری‌ها اقداماتی را انجام داده‌اند اما اقدامات صورت گرفته به اندازه کافی نبوده است و هرچند که زمانی که تصادفی رخ می‌دهد رسانه‌های مختلف از زوایای گوناگون گزارشاتی ارایه داده و عکس‌هایی را می‌گیرند و با بازماندگان صحبت می‌کنند اما اگر به جای این‌ها فرهنگ سازی شود و آسیب‌ها از صدا و سیما بیان و راهکارهایی ارائه شود قطعا موثرتر خواهد بود.

منبع : برترینها

برخورد تریلی با 7 خودرو در تبریز - حوادث

جزئیات آتش‌سوزی امروز در خیابان رجائی - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا