تعیین مهلت زمانی خلاقیت شما را افزایش نمی‌دهد – فناوری

شنبه 23 دی 1396 فناوری

افرادی که کارهای زیادی را در مدت‌زمانی محدود انجام می‌دهند، برخلاف آنچه تصور می‌کنند به‌مرور پویایی و خلاقیت خود را از دست می‌دهند.

آیا تابه‌حال فکر کردن به زمان سررسید تحویل کار، شما را از کار کردن بازداشته است؟ مقالات زیادی در مورد فواید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و متعهد ماندن به آن نوشته‌شده است؛ مخصوصاً وقتی تازه کسب‌وکاری را شروع کرده‌اید. اما تحقیقات اخیر دانشگاه هاروارد می‌گوید زمانی که در حال انجام فعالیت‌های خلاقانه هستید، باید به خودتان فرصتی هم برای تنفس و استراحت بدهید. در غیر این صورت بجای اینکه واقعاً نوآوری داشته باشید، وقتتان را صرفاً با برنامه‌های شلوغ هدر می‌دهید.

پروفسور ترزا آمابیل در پادکست کار و دانش نشریه‌ی کسب‌وکار هاروارد می‌گوید در طول یک روز پرمشغله، ممکن است آدرنالین خون بالا برود و احساس کاذبی از انرژی خلاق در فرد به وجود آورد. او توضیح می‌دهد:

افرادی که تحت‌فشار کار زیاد قرار دارند، حس می‌کنند بسیار مفید و خلاق‌اند. اما واقعیت این است که ایده‌های خلاقانه‌ی آن‌ها، بسیار کمتر از چیزی است که فکر می‌کنند و کارایی‌شان هم در حل مسائل، پایین‌تر است. آن‌ها کارهای زیادی انجام می‌دهند، ولی لزوماً خلاق نیستند.

آمابیل همچنین اظهار می‌کند که افرادی در تحقیقات او بیشترین خلاقیت را از خود بروز دادند که تحت‌فشار کم یا متوسط کار می‌کردند. بنابراین اگر می‌خواهید برای اجرای ایده‌هایتان، برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید، بهتر است به خودتان سخت نگیرید.

Creative Work

کار بی‌وقفه، شبیه به راه رفتن روی تردمیل است. شما انرژی زیادی صرف می‌کنید، ولی درواقع به جلو حرکت نمی‌کنید. ذهن شما راکد است و هیچ‌گونه پویایی ندارد. به گفته‌ی آمابیل، شما حتی سخت‌تر می‌توانید معنا و هدفی در کارتان بیابید. پس مدیران چگونه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارمندانشان همیشه برای نوآوری وقت دارند؟ پاسخ این سؤال ساده است: با فراهم کردن فضایی که کارمندان آرام، متمرکز و بدون مزاحمت در آن کار کنند. آمابیل می‌گوید:

اجازه بدهید کارمندان، اهمیت کاری را که انجام می‌دهند، درک کنند و بفهمند اعمال فردی‌شان چگونه به رفع نیازهای مشتریان، نیازهای جامعه یا حتی شرکت کمک می‌کند. سعی کنید برای هر پروژه، به کارمندان وقت کافی بدهید تا بتوانند جستجو کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست آورند و تا حدی با این اطلاعات سرگرم شوند. منظور این نیست که کارها هیچ سررسیدی نداشته باشند، بلکه مهلت زمانی بیشتری نسبت به پروژه‌های معمول در اختیارشان بگذارید.

شما با چه نوع زمان‌بندی، بیشتر احساس خلاقیت می‌کنید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع : زومیت

بنتلی بنتایاگا با پیشرانه‌ی V8 بنزینی معرفی شد - فناوری

یوگای صورت: تنها راه علمی برای جوان‌ تر دیده شدن - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا