تعبیر خواب جوجه تیغی در خواب چیست؟

یکشنبه 14 بهمن 1397 تعبیر خواب
جوجه تیغی

تعبیر خواب جوجه تیغی و دیدن آن در خواب بیانگر این است که شما بایستی متوجه رفتارهای دفاعی خود برای دور کردن اطرافیانی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید باشید.

تعبیر خواب جوجه تیغی از دیدگاه روانشناسی

حیوانات در خواب ظاهر می‌شوند تا ما را متوجه غرایز طبیعی خودمان کنند. برای درک دلیل حضور جوجه تیغی در خواب نیز باید طبیعت و نقش جوجه تیغی در فرهنگ عمومی را مورد بررسی قرار داد.

 

  • اگر در خواب، مشاهده کنید که یک جوجه تیغی در حال زاد و ولد است، باید بدانید که این خواب، اشاره به مسئولیت‌های جدیدی دارد که در زندگی بیداری و در طول روز‌ها یا ماه‌های اخیر بر دوش خود احساس می‌کنید. لازم است تا ماهیت این مسئولیت‌های جدید را شناخته و از درایت و محافظه کاری خود در جهتی مثبت استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به گسترش منافع خود در زمینه‌های مختلف زندگی بپردازید.

 

  • اگر در خواب با یک جوجه تیغی مرده رو به رو شوید، باید بدانید که مرگ در تعبیر خواب روان شناسی، نشان دهنده‌ی توقف و انفعال است. ممکن است در این زمان احساس کنید که قدرت دفاعی شما در مقابل دیگران کمرنگ شده است یا قادر به محافظت از افکار و نیات خود نیستید. این خواب از شما می‌خواهد تا ریشه‌ی به وجود آمدن این احساس فقدان درونی را شناخته و اجازه ندهید که در شما تداوم پیدا کند.

 

  • اگر در خواب مشاهده کنید که فرد دیگری به شما جوجه تیغی هدیه می‌دهد، باید بدانید که دیگران، سمبل ابعاد مختلف افکار و شخصیت خودتان هستند و این خواب نشان دهنده‌ی یک مهارت روانی مرتبط با غریزه‌ی جوجه تیغی است که در خود دست کم گرفته اید. برای این که دلیل حضور این فرد را در خواب خود درک کنید، توجه داشته باشید که فکر کردن به او، چه احساس، فکر یا خاطره‌ای را برای شما زنده می‌کند؟ درسی که از این فرد می‌گیرید، چگونه می‌تواند الهام بخش شما برای برون رفت از چالش‌های فعلی در زندگی بیداری باشد؟

 

تعبیر خواب جوجه تیغی از دیدگاه معبرین غربی

لوک اویتنهاو: جوجه تیغی: حسادت

آنلی بیتون می‌گوید:

  • دیدن جوجه تیغی در خواب، علامت آن است که کار و آشنایی با دوستان جدید را با سردی رد می‌کنید.
  • اگر دختری خواب جوجه تیغی ببیند، علامت آن است که احساسات و تأثیرات منفی را از خود دور می‌کنید.
در سرزمین رویا‌ها آمده:
  • خواب یک جوجه تیغی: ناکامی و شکست برای دشمنان شما.
  • یک جوجه تیغی را می‌کشید: ضررهائی که گریبانگیر شما هستند برطرف خواهند شد.
  • جوجه تیغی‌های بسیار: خطر و ناکامی در عشق.
کارل گوستاو یونگ می‌گوید:
  • رویای با مضمون جوجه تیغی بیانگر حساس بودن بیش از حد شماست. شما هر چیزی را خیلی شخصی برداشت می‌کنید. از منظری دیگر این خواب نشانه از دست رفتن بعد معنویتان است.
  • جوجه تیغی در خواب نیاز به مراقبت از خود را نشان می‌دهد. شما بایستی خود را از آسیب‌های احساسی و عاطفی حفظ کنید. به تعبیری دیگر جوجه تیغی موقعیتی را متصور می‌شود نیاز دارید با آغوش باز آن را دنبال کنید. کسی در زندگی بی داری تان ممکن است در حالت تدافعی باشد و آسیب پذیری هاشان را افشا نکند (نقطه ضعف نشان ندهد)

دیدن جوجه تیغی به روایت معبرین اسلامی

ابن سیرین می‌گوید:
  • تعبیر خارپشت، دشمن زشت و بداخلاق می‌باشد.
  • اگر ببینی خارپشت را کشته‌ای، بر دشمن پیروز می‌شوی.
  • اگر ببینی گوشت خارپشت را می‌خوری، به اندازۀ آن از مال و اموال دشمن مصرف خواهی کرد.
  • اگر ببینی خارپشت تو را گاز گرفته است، از دشمنی که گفته شد صدمه و آسیب می‌بینی، مخصوصاً اگر ببینی از زخم تو خون جاری شده است.

 

منبع:ستاره

تعبیر خواب دختر دار شدن

تعبیر خواب دختر و دختر زاییدن چیست

تعبیر خواب گوشت در خواب چیست

تعبیر خواب گوشت در خواب چیست

آخرین دیدگاه‌ها

  • ناشناس گفت:

    سلام من خواب دیدم که با مادر و پدر و دختر خالم بودم که یهو یه جوجه تغی میاد وقتی بهش نگاه میکنم تیغاشو پرت میکنه به پام آنقدر تیغاش سمی بودن بعد دور میشم ازش فقط گیر داده بود به من هی میومد سمت من بعد فرار میکنم ازش تو مترو ام بودم بدو بدو میاد سراغ من که به من آسیب بزنه بعد میرم پیش مامانم میزنم میکشمش به یه وسیله ای به مامانم میگم جمع کن بریم مامانم میگه برای چی اخه بعد داشتم جمع میکردم میبینم که جوجه تغی زنده میشه باز به من تیغ پرت میکنه دستشو میگیرم میکشونم پرتش میکنم آون سمت و فرار میکنم با پدرم میبینم مثل چی بدو دنبالم میرم بیرون از مترو ولی ولم نمیکنه ومیدو دنبالم با سرعت از ترسید میپرم از خواب تعبیرش چیه؟

    • ادمین سایت گفت:

      این نشان از این دارد که در واقعیت به دنبال رفتارهای دفاعی هستید و همیشه فکر می کنید تهدیدی در کمین شما و خانواده شما است . این خواب از شما می‌خواهد تا متوجه رفتار‌های دفاعی خود برای دور کردن انسان‌هایی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید باشید. ممکن است در این زمان، رفتاری محافظه کارانه پیش گرفته باشید. ممنون از همراهی شما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا