تصویر جدید از پنل پشتی آیفون 8، جای‌گیری متفاوت حسگر اثر انگشت را تأیید می‎کند – فناوری

پنج‌شنبه 29 تیر 1396 فناوری

وب‎سایت Slashleaks، به‎تازگی تصویری از آیفون 8 منتشر کرده است که از جای‌گیری سنسور اثر انگشت در بدنه پشتی خبر می‎دهد.

مدتی پیش، یک سری تصویر در وب‌سایت فوربز منتشر شد که نشان می‌داد سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون 8 در بدنه پشتی آن قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث شد خیال کاربران از بابت جای‌گیری نامتقارن سنسور اثر انگشت در آیفون پرچم‎دار جدید اپل راحت شود. بااین‌حال، تصویر منتشرشده توسط وب‌سایت Slashleaks شایعات پیشین را تکذیب می‌کند و بیانگر این است که آیفون 8 مانند گوشی‌های پرچم‎دار اندروید، از حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی استفاده خواهد کرد.

آنچه در تصویر منتشرشده توسط این وبسایت دیده می‌شود، کیس مربوط به بدنه پشتی آیفون 8 است. در این کیس، دو بریدگی دیده می‌شود که یکی از آن‎ها به لوگوی شرکت اپل اختصاص دارد. برش دیگری که در این کیس جلب‌ توجه می‎کند، حاکی از این موضوع است که سنسور اثر انگشت در حفره پایین لوگوی اپل، قرار خواهد گرفت. البته، این اولین بار نیست که در مورد جای‌گیری احتمالی سنسور تاچ آی‌دی در بدنه پشتی آیفون، شایعاتی منتشر می‌شود؛ با این وجود، با قاطعیت نمی‌توان صحت این تصاویر را مورد تأیید قرار داد.

تصویر جدید از پنل پشتی آیفون 8

ممکن است آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، کیس مربوط به یک مدل آزمایشی باشد. بسیار عادی است که سازندگان مختلف برای عرضه گوشی‎های هوشمند خود، چندین نمونه آزمایشی از آن را توسعه ‌بدهند و بهترین آن‎ها، به‌عنوان مدل نهایی وارد بازار شود. با این وجود، قضیه برای شرکت اپل و آیفون پرچمدار جدیدش کمی متفاوت است؛ اگر شرکت اپل موفق نشود سنسور اثر انگشت را با صفحهنمایش ادغام کند، ممکن است حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شود.

استفاده از دکمه پاور برای گشودن قفل دستگاه، شیوه چندان جدیدی در میان گوشی‌های هوشمند نیست و محصولات شرکت سونی از چنین طراحی برخوردار هستند. با این وجود، اپل می‎تواند مانند رقبای خود، سنسور اثر انگشت را در گوشی پرچمدار جدیدش به بدنه پشتی انتقال دهد تا کار با آن سادهتر شود.

علت حذف سنسور اثر انگشت از حاشیه پایین دستگاه، استفاده از یک نمایشگر بدون حاشیه برای آیفون 8 است؛ این مدل به‌عنوان اولین گوشی اپل با چنین طراحی وارد بازار خواهد شد. به دلیل انتشار شایعات زیاد که برخی از آن‎ها با یکدیگر در تضاد هستند، قضاوت در مورد اینکه سنسور اثر انگشت آیفون 8 در نهایت در بدنه پشتی قرار می‌گیرد یا شرکت اپل آن را با صفحه‌نمایش ادغام خواهد کرد، کمی دشوار به نظر می‌رسد. به همین جهت، باید به تصاویر منتشرشده با دیده شک و تردید نگریست. 


منبع : زومیت

تکامل سیستم ایمنی خودران هیوندای؛ با نام موبیس - فناوری

به‌روزسانی کریترز در بیش از 50 درصد کامپیوترهای شخصی در حال اجرا است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا