تصاویر رسمی و تمامی مشخصات فنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس فاش شد – فناوری

یکشنبه 6 فروردین 1396 فناوری

تنها چند روز پیش از معرفی رسمی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ، تصاویر رسمی به همراه تمامی مشخصات فنی این دو گوشی فاش شده است.

هر چند شایعات خبر از تلاش سامسونگ برای پیشگیری از فاش شدن گوشی پرچمدار این شرکت می‌دادند اما به نظر می‌رسد شایعات در مورد این گوشی تمامی ندارند. در روزهای گذشته اطلاعات زیاد و کاملی در مورد گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس فاش شده بود و حالا به نظر می‌رسد با تصاویر و مشخصات فنی و همچنین قیمت دو محصول که امروز فاش شده، عملا حرف ناگفته‌ای برای روز ۹ فروردین ماه و معرفی رسمی پرچمدارهای سامسونگ نخواهد ماند.

همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، تمامی رندرهای رسمی دو گوشی در رنگ‌بندی‌های مختلف فاش شده است. همچنین مشخصات فنی و قیمت اس ۸ و اس ۸ پلاس در کنار این تصاویر فاش شده‌ است. به نظر می‌رسد این دو گوشی دارای صفحات نمایش ۵.۸ و ۶.۲ اینچی خواهند بود که هر دو صفحه نمایش خمیده و از نوع امولد هستند. همچنین رزولوشن دو پنل ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که در نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ گنجانده شده است.

گلکسی اس 8 / Galaxy S8

دوربین دو گوشی مانند گذشته ۱۲ مگاپیکسلی بوده و ابعاد پیکسلی آن ۱.۴ میکرون خواهد بود. مانند گذشته این حسگر از دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد، مجهز به فوکوس dual-pixel است و OIS و امکان ثبت ویدیو 4K نیز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد سامسونگ فوکوس لیزری را برای اطمینان بیشتر در پرچمدار جدید خود اضافه کرده است. دوربین سلفی گوشی حسگری ۸ مگاپیکسلی با f/1.7 خواهد داشت و البته از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. حسگر تشخیص عنبیه‌ی چشم نیز برای باز کردن قفل گوشی در اس ۸ حاضر خواهد بود.

در کنار حسگر تشخیص عنبیه چشم، حسگر اثر انگشت نیز به پشت دستگاه و کنار دوربین منتقل شده است که البته از ژست‌های حرکتی برای اجرا یا بستن اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. همانند گلکسی نوت ۷ هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از Secure Folder نیز پشتیبانی می‌کنند. گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس همانطور که انتظار می‌رفت، دارای گواهی IP68 نیز هستند. در این گزارش نیز آمده است که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بوده و البته هر دو گوشی مجهز به اسپیکرهای استریو می‌شوند.

گلکسی اس 8 / Galaxy S8

در زمینه‌ی مشخصات فنی نیز گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارای پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ با هشت هسته‌ و فرکانس پردازشی ۲.۵ گیگاهرتز خواهند بود. (البته در برخی بازارها پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به عنوان واحد پردازشی در نظر گرفته شده است) حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت از نوع UFS 2.0 و پشتیبانی از حافظه‌ی داخلی میکرو اس‌دی از دیگر مشخصات فنی این گوشی‌ها هستند. 

از سایر مشخصات فنی نیز می‌توان به پشتیبانی از وایفای گیگابیت دوبانده، LTE ،‌GPS، بلوتوث نسخه 4.2، NFC و پورت یو‌اس‌بی نوع سی اشاره کرد. وظیفه‌ی شارژدهی گوشی نیز برعهده‌ی باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به ترتیب برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خواهد بود. همچنین هر دو گوشی از شارژ سریع بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهند کرد.

گلکسی اس 8 / Galaxy S8

دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی، خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهند شد و لوازم جانبی رسمی سامسونگ نیز از نظر رنگ با آن‌ها همخوانی خواهند داشت. به علاوه DeX Station دارای سیستم خنک کننده خواهد بود که با اتصال گوشی به آن، می‌توان از ویژگی مشابه کانتینیوم ویندوز ۱۰، بهره برد. گلکسی اس ۸ دارای برچسب قیمتی ۷۹۹ یورو بوده و گلکسی اس ۸ پلاس قیمت ۸۹۹ یورویی خواهد داشت.

از دیگر موارد فاش شده می‌توان به طرح Samsung Guard S8 اشاره کرد که این تضمین را به کاربر می‌دهد که در صورت بروز مشکل گوشی آن‌ها در کمتر از دو ساعت تعمیر خواهد شد. همچنین سامسونگ یک بار تعویض صفحه نمایش دستگاه به صورت رایگان و پشتیبانی از راه دور را به عنوان خدمات ارائه خواهد کرد. 

با این حال ممکن است برخی موارد ذکر شده نادرست باشند و برای اطمینان از صحت آن‌ها باید تا روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه منتظر ماند.

مشخصات / گوشی گلکسی اس 8 پلاسگلکسی اس 8
پردازندهExynos 8895/Snapdragon 835Exynos 8895/Snapdragon 835
سیستم‌عاملAndroid 7.0Android 7.0
حافظه‌ی رم 4GB4GB
صفحه نمایش6.2-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels5.8-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels
محافظ صفحهCorning Gorilla Glass 5Corning Gorilla Glass 5
حافظه ذخیره‌سازی64GB64GB
microSDup to 256GBup to 256GB
دوربین اصلی12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording
دوربین جلو8MP, Autofocus8MP, Autofocus
ارتباطات4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C
سیم کارتNano SIMNano SIM
باتریNon-removable Li-Ion 3500 mAhNon-removable Li-Ion 300 mAh
وزن151 g
ابعاد148.9 x 68.1 x 8.0mm
رنگ‌هاBlack, Blue, Gold, Orchid Gray, and SilverBlack, Blue, Gold, Orchid Gray, and Silver
قیمت€ 899.00€ 799.00


منبع : زومیت

برنامه Copy Text On Screen: کپی متن پیام ها و خطاهای گوشی - زوم اپ - فناوری

خودروهای گوگل استریت ویو حالا نشت متان را بو می‌کشند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا