تصاحب کوالکام توسط برودکام موجب از دست دادن مشتریان می‌شود – فناوری

دوشنبه 23 بهمن 1396 فناوری

تلاش‌ برودکام برای تصاحب کوالکام همچنان ادامه دارد؛ اما کوالکام معتقد است که این کار موجب می‌شود برخی از مشتریان خود را دست بدهد و دچار درگیری‌ قانونی شود.

برودکام پیشنهادی به کوالکام ارائه داده است تا این شرکت را با پرداخت ‍۱۲۱ میلیارد دلار به تصاحب در آورد؛ اما کوالکام می‌گوید در صورت پذیرش پیشنهاد برودکام احتمالا دو مشتری بزرگ خود را از دست خواهد داد و سازمان‌های نظارتی نیز با خرید کوالکام توسط برودکام موافقت نخواهند کرد.

مقاله‌های مرتبط:

پس از پاسخ به مدیرعامل برودکام هوک تان، کوالکام روز پنج‌شنبه نامه‌ای رسمی ارائه کرد و طی آن ضمن رد کردن پیشنهاد برودکام، نگرانی‌های خود در مورد انجام این معامله را بیان کرد. بنا بر ادعای کوالکام، دو مشتری عظیم که ۱ میلیارد دلار از درآمدش به آن‌ها وابسته است، گفته‌اند که نمی‌توانند به توانایی برودکام برای حفظ برتری در زمینه‌ی پردازنده‌های موبایل اطمینان کنند و تغییر مالکیت کوالکام می‌تواند موجب پایان همکاری آن با این دو مشتری بزرگ شود.

برودکام در زمینه‌ی تولید تراشه‌های ارتباطی فعالیت می‌کند و قطعات تولیدشده توسط این شرکت در محصولات مختلفی از گوشی‌ همراه و تلفن‌ گرفته تا سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت در ابتدا در ماه نوامبر سال گذشته پیشنهادی برای خرید کوالکام ارائه کرد که مورد موافقت قرار نگرفت. پس از رد شدن این پیشنهاد، برودکام تعدادی نامزد جدید برای حضور در هیئت مدیره‌ی کوالکام معرفی کرد. قرار است سهام‌داران کوالکام روز ۱۵ اسفند (۶ مارس) در مورد پیوستن این افراد به هیئت مدیره‌ی این شرکت تصمیم‌گیری کنند.

از یک سو کوالکام در تلاش است تا در مقابل فشار برودکام برای تصاحب کوالکام مقاومت کند؛ از سویی دیگر سهام‌داران کوالکام می‌خواهند شرکت آن‌ها مذاکرات نزدیک‌تری با برودکام داشته باشد تا شاید بتواند پیشنهاد پرسودتری از این شرکت دریافت کند. در این میان وظیفه‌ی کوالکام ایجاد تعادل میان این دو درخواست متفاوت است.

برادکام / Broadcom

اپل و سامسونگ دو مشتری کلیدی کوالکام هستند و شرکت‌های دیگری نظیر هواوی، ال‌جی، اوپو، سونی، ویوو و شیائومی نیز از محصولات کوالکام استفاده می‌کنند. پس از رد کردن پیشنهاد برودکام، کوالکام به این شرکت پیشنهاد کرد تا با هم وارد مذاکره شوند و به این شکل اختلافات فعلی را از میان بردارند. برودکام از این پیشنهاد استقبال کرده است؛ اما تقاضا کرده تا پیش از روز سه‌شنبه مذاکرات این دو شرکت انجام گیرد. طبق پیشنهاد کوالکام، قرار بود این مذاکرات روز سه‌شنبه انجام شود؛ اما برودکام تقاضا کرده است این مذاکرات زودتر از روز سه‌شنبه انجام شود؛ چرا که جلسه‌ی برنامه‌ریزی شده‌ی شرکت‌های مشاور میانجی کوالکام و برودکام پیش از روز سه‌شنبه تشکیل خواهد شد.

دست کم تا صبح جمعه زمان دقیق مذاکره میان این دو شرکت اعلام نشده بود. در نامه‌ی رسمی که روز جمعه توسط کوالکام منتشر شد، این شرکت ادعا کرده است که قوانین مربوط به عملکردهای ضد رقابتی نیز می‌توانند برای هردو سوی این درگیری مشکل‌ساز شوند. همچنین خرید کوالکام توسط برودکام می‌تواند موجب از دست رفتن کسب و کار واگذاری حق استفاده از پتنت‌های کوالکام شود که درآمدی بیش از ۴ میلیارد دلار به جیب این شرکت روانه می‌کند.

به گفته‌ی کوالکام:

برودکام به‌کلی این حقیقت را نادیده می‌گیرد که در چند سال گذشته ادغام چندین شرکت بزرگ بین‌المللی که سازمان‌های نظارتی متعددی در آن نقش داشته‌اند بیش از ۱۸ ماه به‌ طول انجامیده است و در حال حاضر هیچ مرحله‌ی «بعدی» وجود ندارد.

برودکام نیز اعلام کرده است که در صورت عدم موافقت سازمان‌های نظارتی برای تصاحب کوالکام، مبلغ ۸ میلیارد دلار به آن پرداخت خواهد کرد.

در خبری جداگانه، روز جمعه کوالکام اعلام کرد که پیشنهاد خود برای خرید نقدی شرکت NXP Semiconductors را تا دو هفته‌ی آینده، یعنی چهارم اسفند (۲۳ فوریه) تمدید می‌کند. برودکام پیش از این اعلام کرده بود که پیشنهاد ارائه‌شده به کوالکام منوط به خرید NXP توسط کوالکام به قیمت ۱۱۰ دلار برای هر سهم یا پایان قرارداد ۳۸ میلیارد دلاری کوالکام و NXP است.


منبع : زومیت

رندرهای جالب به شکل ون، با الهام از برندهای خودروساز - فناوری

آلت کوین ها چه هستند و چرا به وجود آمده‌اند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا