رنجروور اسپرت SVR با قدرت ۵۵۰ اسب بخاری خود در مدتزمان اندکی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ اما در شرایط برفی چطور؟ یا در ساحل؟ لندروور خود نیز کنجکاو بود و در همین راستا به زورآزمایی شاسیبلند قدرتمند خود در شرایط مختلف پرداخته است.
لندروور برای نمایش توانایی خود در توسعهی سیستمهای کنترل پایداری خودرو در شرایط نامساعد، شاسیبلند رنج روور اسپرت SVR را در شش مسیر مختلف قرار داده و اقدام به ثبت زمان مورد نیاز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کرده است.
مدیر بخش پایداری لندروور، دارن جونز، در همین راستا در ۶ مسیر مختلف پشت فرمان یک SVR نشست. پیست مسابقه، میدان پوشیده از چمن، مسیر خاکی، مرکز آزمایش زمستانی برفی و مسیر گلی یک زمین ساحلی، بخشهایی هستند رنجروور اسپرت SVR اقدام به ثبت رکورد ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میکند. وی این زمان را با تایرهای چهارفصل استاندارد این شاسیبلند، یعنی میشلن 275/45 R21، ثبت کرده است.
مطابق آمار منتشرشده توسط لندروور، تنها تغییر اعمالشده بر خودرو در هر مسیر، تنظیم مربوط به سیستم کنترل ترکشن حساس به سطح، به نام Terrain Response 2 بوده است. سیستم بهطور پیشفرض، ورودی دریچهی گاز، اجازهی لغزش چرخ، توزیع قدرت و ارتفاع سیستم تعلیق این شاسیبلند را با سادهترین آرایش برای سطح موجود کنترل میکند.
نتایج عملکرد رنجرور اسپرت SVR طبق گفتهی لندروور بدین شرح است:
- مسیر مسابقه: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۴.۷ ثانیه – در حالت تنظیم Dynamic
- مسیر چمن: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۵.۵ ثانیه – در حالت تنظیم DynamicGrass, Gravel, Snow
- مسیر خاکی: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۵.۳ ثانیه – در حالت تنظیم DynamicGrass, Gravel, Snow
- مسیر برفی: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۱۱.۳ ثانیه – در حالت تنظیم DynamicGrass, Gravel, Snow
- مسیر گلی: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۶.۵ ثانیه – در حالت تنظیم Mud And Ruts
- مسیر ساحلی: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۵.۵ ثانیه – در حالت تنظیم Sand
فکر میکنیم این اولین بار است که یک خودروساز، عملکرد مورد ادعای خود را در شش زمین مختلف ارائه میکند.
دانلود 360P | دانلود 720P
ارسال دیدگاه