ترفند‌های کاربردی برای استفاده بهتر از ال جی جی 6 – فناوری

چهارشنبه 18 مرداد 1396 فناوری

ال‌جی جی ۶ پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ ال‌جی است که با تغییرات گسترده‌ای همراه شده و از این‌رو شماری از قابلیت‌های آن نیازمند آگاهی از ترفند‌های کاربردی است.

ال‌جی هم‌زمان با برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلونا، از نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دارش با نام جی ۶ رونمایی کرد. ال‌جی در جی ۶ طراحی ماژولار مورد استفاده در جی ۵ را کنار گذاشته و رویکرد نوینی در طراحی گوشی‌ هوشمندش در پیش گرفته است. استفاده از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در جی ۶ در کنار حذف حاشیه‌های این گوشی در طرفین و همچنین در بالا و پایین، باعث شده است جی ۶ به یک گوشی بسیار خوش‌دست تبدیل شود، مضاف بر اینکه به‌کارگیری صفحه‌‌نمایش تخت نیز موجب شده است این گوشی کمی بیش از پیش خوش‌دست‌ به نظر برسد.

ال جی جی 6 / lg g6

از نظر مشخصات فنی، جی ۶ از وجود صفحه‌‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن +QHD بهره می‌برد. شاید بسیاری پاشنه‌ی آشیل جی ۶ را استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ در این گوشی بدانند که در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مورد استفاده در اغلب پرچم‌داران سال ۲۰۱۷، یک رده قدیمی‌تر به نظر می‌رسد. ال‌جی جی ۶ در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و همچنین سیستم عامل اندروید ۷ نوقا بهره می‌برد. دوربین دوگانه‌ی جی ۶ از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده و ظرفیت باتری آن ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

اما همه‌چیز این گوشی محدود به مشخصات فنی، نسبت تصویر ۱۸ به ۹ یا نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن +QHD آن نیست. در ادامه به ترفند‌هایی از این گوشی هوشمند اشاره می‌کنیم که تجربه‌ی استفاده از جی ۶ را بسیار بهبود خواهند بخشید.

۱. تقسیم کیبورد به دو قسمت در حالت افقی

گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر لمسی، کیبورد نرم‌افزاری را جایگزین کیبورد سخت‌افزاری کرده‌اند و همین موضوع باعث شده است کیبورد‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و در نتیجه کاربردی‌تر از پیش باشند. با بهبود وضعیت درک لمس نمایشگر، این روز‌ها استفاده از کیبوردها بسیار ساده و لذت‌بخش‌تر شده است؛ حال کمپانی‌ها در پی بهبود تجربه‌ی استفاده از کیبورد از جنبه‌های دیگری هستند. به‌طور حتم با توجه به اینکه ارتفاع نمایشگر جی ۶ بسیار بیشتر است، به‌کارگیری نمایشگر در حالت افقی به‌ دلیل کشیدگی بیشتر، کمی دشوار‌تر به نظر می‌رسد؛ اما ال‌جی با یک ترفند، امکان بهبود این وضعیت و بهبود تایپ کردن را فراهم آورده است.

تقسیم کیبورد ال جی جی 6

در جی ۶ می‌توان کیبورد را در حالت افقی به دو قسمت در طرفین تقسیم کرد تا به این ترتیب کاربران بتوانند در زمانی که گوشی را با دو دست کنترل می‌کنند، به‌راحتی با حرکات راحت انگشت شست به تایپ کردن مشغول باشند. این حالت را می‌توان به‌راحتی از طریق کلید تنظیمات خود کیبورد یا از مسیر Setting->General->Language & Keyboard->LG Keyboard->Keyboard height and layout->Split keyboard فعال کرد. در این حالت حتی کلید فاصله نیز بین دو قسمت تقسیم می‌شود و تایپ کردن را در حالت افقی بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۲. روشن کردن صفحه‌ی نمایش از طریق ضربه

قابلیت KnockOn را باید از جمله‌ی ویژگی‌های قدیمی در گوشی‌های ال‌جی خواند که با وجود سادگی، بسیار کاربردی است؛ برای مثال در حالتی که گوشی هوشمندتان به پشت روی سطحی قرار گرفته باشد، با استفاده از ضربه زدن روی نمایشگر و بدون نیاز به فشردن کلید خاصی می‌توانید نمایشگر را روشن کنید و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید؛ بدین منظور کافی است روی نمایشگر جی ۶ دو بار به‌صورت متوالی ضربه زد.

KnockOn‌ال جی جی 6

با توجه به اینکه کلید پاور جی ۶ در پنل پشت گوشی قرار گرفته است و دسترسی به آن در زمانی که گوشی به پشت روی سطحی قرار دارد، کمی سخت است، امکان روشن کردن صفحه‌ی نمایش با استفاده از KnockOn بسیار ساده بوده و کاربردی محسوب . برای فعال کردن این ویژگی کافی است مسیر Settings->Display->More->KnockOn را طی کنید و اسلایدر KnockOn را در حالت On قرار دهید.

۳. تنظیم پنجره‌ی اپلیکیشن‌ها در زمان اجرا با توجه به سایز نمایشگر گوشی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ال‌جی در جی ۶ از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در نمایشگر استفاده کرده است؛ هر چند این نسبت تصویر در برخی موارد بسیار ایده‌آل است، اما در مقابل در برخی شرایط نظیر استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف اصلا دلچسب نیست؛ چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها برای چنین نسبت تصویری بهینه نشده‌اند و از این‌رو حس خوبی در زمان اجرا در این نسبت تصویر نصیب کاربران نمی‌شود.

App Scaling ال جی جی 6

اما ال‌جی برای این مشکل نیز راه‌ حلی در نظر گرفته است. با استفاده از ترفندی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توان اپلیکیشن‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که متناسب با سایز و نسبت تصویر جدید، در بهترین حالت ممکن به نمایش گذاشته شوند. برای اعمال این تنظیمات کافی است تا در مسیر Settings->Display، روی App Scaling کلیک کنید و سپس از لیست مورد نظر، اپلیکیشنی که می‌خواهید سایز آن را در بهترین حالت تنظیم شود، انتخاب کنید.

۴. قطع کردن مکالمات با فشردن کلید پاور در پشت گوشی

هرچند کلید تنظیم حجم صدا دیگر در پنل پشتی جی ۶ جایی ندارد، اما کلید پاور همچنان در پشت گوشی جا خوش کرده است. با استفاده از کلید پاور که در پنل پشتی قرار گرفته، کاربران علاوه بر خاموش و روشن کردن گوشی یا رفتن به حالت Sleep، می‌توانند در زمان پایان مکالمه تلفنی با فشردن این کلید به تماس صوتی پایان دهند.

قطع تماس با کلید پاور ال جی جی 6

در زمان صحبت کردن با گوشی، انگشت سبابه به‌راحتی می‌تواند روی کلید پاور در پشت گوشی قرار گیرد و به‌سرعت در زمان پایان با فشردن کلید مورد نظر، مکالمه را پایان دهد. برای استفاده از این ویژگی کافی است از مسیر Settings->General->Accessibility->Vision، ویژگی End Call with the Power Key را فعال کرد.

۵. فعال کردن قابلیت Always On صفحه‌ی نمایش

ال‌جی جی ۶ همچون اغلب گوشی‌های هوشمند تولیدشده در طول یک تا دو سال اخیر، از قابلیتی با عنوان Always On Display پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند بدون نیاز به فشردن کلید خاصی برای روشن کردن نمایشگر، از ساعت، وضعیت آب و هوا و همچنین اعلان‌های دریافت‌شده آگاهی پیدا کنند.

Alway on display ال جی جی 6

برای فعال کردن قابلیت Always On کافی است مسیر Settings->Display->Always-on Display را طی کنید. در این صفحه شما می‌توانید از بین سه حالت ساعت آنالوگ، ساعت دیجیتال و امضا، یک مورد را انتخاب کنید. ال‌جی امکان غیر فعال کردن قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن را در بازه‌‌ای دلخواه از شبانه‌روز فراهم کرده است تا بدین ترتیب در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کنید.


منبع : زومیت

رازهای بهره‌وری بالا از زبان ۹ مدیر عامل بزرگ دنیا - فناوری

پژوی 29 ساله رکورد جهانی را شکست-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا